O historii Spółki KH-KIPPER, zagrożeniach oraz planach na przyszłość rozmawiamy z Panem Andrzejem Kamionką, Prezesem firmy

O historii Spółki KH-KIPPER, zagrożeniach oraz planach na przyszłość rozmawiamy z Panem Andrzejem Kamionką, Prezesem firmy

Przedsiębiorstwo powstało 24 lata temu jako kilkuosobowa rodzinna firma. Jaki moment był dla Pana kluczowym w tym czasie, co decyduje o sukcesie Spółki?

Trudno wskazać jeden decydujący moment. Firma od zawsze rozwijała się w stabilnym tempie. Rozszerzaliśmy swoją ofertę podążając za rynkiem roku, a wraz ze wzrostem liczby zamówień stało się koniecznie zwiększenie mocy produkcyjnych. Większość naszej produkcji trafia na zagraniczne rynku. W warunkach międzynarodowej konkurencji o sukcesie firmy zdecydowało przede wszystkim elastyczne podejście do klienta, które umożliwia nam posiadanie własnego biura projektowego, dobry stosunek jakości do ceny oraz ogromne doświadczenie zdobyte w pracy z klientami na całym świecie.

Co skłoniło Pana do podjęcia ryzyka i założenia rodzinnej firmy? Czy spodziewał się Pan tak ogromnego sukcesu?

Firmę założył w 1997 roku mój ojciec Konstanty wraz ze wspólnikiem. Zakładając KH-KIPPER miał już kilkunastoletnie doświadczenie jako konstruktor w słynnej kieleckiej SHL-ce i jako szef produkcji w Schmidt Polska, prowadził też w między czasie własną firmę remontującą cysterny założoną wspólnie z kolegami. Dzięki doświadczeniu i kontaktom w branży wstrzelił się w niszę jaka wtedy była na rynku. KH-KIPPER jest dzisiaj największym w Polsce producentem zabudów na samochody ciężarowe powyżej 12 t DMC i nie mniej liczącym się graczem na rynku międzynarodowym. W dwóch zakładach produkcyjnych koło Kielc pracuje prawie 500 osób. Myślę, że tak duży sukces firmy, którego się w latach 90.  pewnie nie spodziewał, jest dowodem na to, że droga zawodowa, którą wtedy obrał była właściwa.

Pandemia a KH-KIPPER. Czy pandemia wpłynęła na rozwój i pracę firmy? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Jak we wielu firmach, również i na naszą działalność pandemia miała wpływ. Od kwietnia do sierpnia 2020 pracowaliśmy w niepełnym wymiarze czasu, a produkcja spadła o 50%. Później spadki udało się szybko nadrobić, dzięki wzrostowi liczby zamówień. Niestety do tej pory cierpimy na braki w podaży oraz problemy z dostawami materiałów i komponentów.

Jakie są aktualne plany firmy? Czy planuje Pan jakieś zmiany w najbliższym czasie?

Chcemy nadal się rozwijać produkcję i udoskonalać nasze produkty. To ważne, aby pozostawać konkurencyjnym na międzynarodowym rynku. W najbliższym czasie planujemy m.in. poprawę organizacji, produkcji i jakości pracy.

KH-KIPPER  to firma której dziedzina nieustannie się rozwija i cały czas pojawiają się nowe innowacje. Czy wychodzą Państwo naprzeciw wymaganiom i potrzebom klientów?

Oczywiście! Cały czas udoskonalamy istniejące produkty lub wprowadzamy zupełnie nowe. Bez podążania za innowacjami w takiej dziedzinie jak nasza nie udałoby nam się osiągnąć takiego sukcesu rynkowego.

Firma sprawnie działa i odnosi imponujące sukcesy również za granicą. Czy są jakieś    zagrożenia, wiążące się z pracą i sukcesem na rynku międzynarodowym?

Takich aspektów jest wiele, m. in. lokalne przepisy dotyczące rejestracji pojazdów czy różne wymagania klientów w poszczególnych krajach co do samej zabudowy ciężarowej. Pozostajemy cały czas elastyczni i dedykujemy produkt do rynku. Realizując dostawy za granicę musimy jednocześnie myśleć o rozwijaniu sieci serwisowej, bo dla klientów jest to nie mniej ważne niż cena czy specyfikacja techniczna. Dzięki współpracy z kilkudziesięcioma partnerami w Europie i Rosji klienci końcowi mają dostęp do odpowiedniej obsługi posprzedażowej tam gdzie pojazdy pracują. Przy tak dużej globalnej konkurencji musimy także dbać o wizerunek i rozpoznawalność marki – zalety swoich produktów pokazujemy zarówno na tych największych na świecie, jak i lokalnych imprezach wystawienniczych w różnych krajach.

Jak podsumowałby Pan rozwój budownictwa drogowego w przeciągu ostatnich lat?

Zarówno na terenie UE jak i u naszych wschodnich sąsiadów widzimy dynamiczny wzrost nowych projektów budowlanych, zarówno w obszarze infrastruktury drogowej, jak i budownictwa mieszkalnego. Specjalizujemy się w zabudowach właśnie dla sektora budowlanego, więc wysoka koniunktura w tej branży idzie w parze ze wzrostem sprzedaży KH-KIPPER. W tym momencie nie obserwujemy żadnych spadków i mamy nadzieję, że tak pozostanie.


Autor:

KH-KIPPER

Last Updated on 28 stycznia, 2022 by Anastazja

Udostępnij
KATEGORIA
Udostępnij artykuł