Docplanner przejmuje firmę jameda – lidera usług medycznych online w Niemczech
Docplanner, największa na świecie platforma do umawiania wizyt lekarskich online i wiodący dostawca rozwiązań SaaS dla lekarzy i placówek medycznych, ogłasza dziś przejęcie firmy jameda. To największa platforma cyfrowych usług medycznych z siedzibą w Monachium, należąca wcześniej do Hubert Burda Media. Jameda współpracuje z 20.000 lekarzy, a serwis odwiedza 8 milionów pacjentów. Dla Docplanner oznacza to znaczący wzrost bazy klientów (obecnie 110.000) oraz pacjentów – platformę odwiedza 70 milionów pacjentów każdego miesiąca.
W ramach przejęcia Docplanner zainwestuje znaczny kapitał i specjalistyczną wiedzę w firmę jameda i skupi się na szybkim rozwoju zespołów sprzedaży, obsługi klienta i marketingu. Docplanner ma duże ambicje wobec rynku niemieckiego, dlatego zamierza zwiększyć zatrudnienie o 200 osób oraz zainwestować ponad ćwierć miliarda euro w ciągu najbliższych 2-3 lat. Docplanner planuje również optymalizację dostarczanych rozwiązań poprzez połączenie najlepszych elementów każdej z platform.
W ramach przejęcia Docplanner zainwestuje znaczny kapitał i specjalistyczną wiedzę w firmę jameda i skupi się na szybkim rozwoju zespołów sprzedaży, obsługi klienta i marketingu. Docplanner ma duże ambicje wobec rynku niemieckiego, dlatego zamierza zwiększyć zatrudnienie o 200 osób oraz zainwestować ponad ćwierć miliarda euro w ciągu najbliższych 2-3 lat. Docplanner planuje również optymalizację dostarczanych rozwiązań poprzez połączenie najlepszych elementów każdej z platform.
Piotr Radecki, dyrektor zarządzający ZnanyLekarz, powiedział:
-Docplanner dziś jest platformą, na której zarówno nasze produkty, nasi pracownicy i jej użytkownicy – a są nimi nie tylko lekarze i pacjenci, ale także placówki medyczne oraz kadra wspomagająca ich funkcjonowanie – udowadniają, że nasze doświadczenia około medyczne mogą być jeszcze bardziej zorientowane na człowieka i jego potrzeby, a ekosystem opieki zdrowotnej może być oparty na trwałych i wartościowych relacjach. Relacja, jaką budujemy z lekarzami i pacjentami bazuje na uważnej analizie ich wspólnych doświadczeń i odpowiadaniu na ich dynamicznie zmieniające się potrzeby.
–Jesteśmy dumni, że do naszych działań włącza się zespół jameda, który otwiera nam swoje drzwi do lekarzy i pacjentów na rynku niemieckim. Wierzymy, że doświadczenie i pasja zespołu niemieckiego w połączeniu z globalną wiedzą wpłyną znacząco na to, w jakim świecie i w jakiej rzeczywistości wszyscy będziemy podejmować decyzje dotyczące najważniejszego aspektu naszego życia – zdrowia.
Dr Florian Weiss, dyrektor generalny jameda, powiedział:
-Docplanner i jameda pasują do siebie zarówno pod względem historycznym, zaczynaliśmy jako serwisy do opiniowania lekarzy, jak i rozwoju w tym samym kierunku, oferując lekarzom rozwiązania SaaS. Jameda mocno wierzy w znaczenie relacji, opartych na zaufaniu, pomiędzy lekarzami a pacjentami, dlatego wykorzystujemy innowacyjne rozwiązania cyfrowe, których zadaniem jest ich wspieranie. Chcemy, żeby opieka zdrowotna była bardziej ludzka i zawsze było to w centrum naszych działań, a partnerstwo z Docplanner pomoże urzeczywistnić tę wizję szybciej i z większą mocą.
Pełne przejęcie jamedy, które nastąpi 1 stycznia 2022 roku, jest kolejnym krokiem w strategii rozwoju Docplanner w skali globalnej W ramach globalnej ekspansji firma może się pochwalić zarówno solidnym wzrostem organicznym, jak i udanymi akwizycjami, TuoTempo we Włoszech (2019), Doctoralia w Hiszpanii (2016) i Eniyihekim (obecnie Doktortakvimi) w Turcji (2014).
O Docplanner
Aby spełnić swoją globalną misję, czyli sprawić, by opieka zdrowotna była bardziej ludzka, Docplanner dostarcza aplikacje i rozwiązania systemowe dla lekarzy, placówek medycznych, szpitali oraz pacjentów. Firma posiada bazę prawie 2 milionów lekarzy i specjalistów, obsługuje ponad 100 000 klientów na całym świecie oraz działa w ponad 12 krajach, oferując pacjentom natychmiastową rezerwację wizyt przez internet oraz możliwość dodawania opinii o specjalistach.
Lekarzom i placówkom medycznym Docplanner ułatwia planowanie, zarządzanie kalendarzem wizyt, komunikację oraz obsługiwanie płatności dla milionów pacjentów miesięcznie. Dzięki innowacyjnemu, przyjaznemu dla użytkownika oprogramowaniu, lekarze i placówki mogą zoptymalizować przepływ pacjentów, ograniczyć kosztowne nieobecności, a także całkowicie zdigitalizować swoje praktyki. Wszystko to skutkuje oszczędnością czasu, który można wykorzystać do poprawy doświadczeń pacjentów oraz zwiększania przychodów. Dzięki pozyskaniu firmy TuoTempo, Docplanner oferuje również pakiet produktów optymalizacyjnych dla dużych instytucji opieki zdrowotnej.
Firma Docplanner została założona w 2012 roku w Polsce i obecnie może poszczycić się zespołem liczącym ponad 1800 pracowników w biurach w Warszawie, Barcelonie, Stambule, Rzymie, Meksyku, Kurytybie i Bolonii. Jest wspierana przez wiodące fundusze venture capital: Point Nine Capital, Goldman Sachs Asset Management I One Peak Partners. Łączna kwota inwestycji w Docplanner wynosi obecnie około 300 milionów euro.
Więcej informacji na stronie: https://www.docplanner.com/about-us.
O jameda
Misją firmy jameda jest łączenie pacjentów i lekarzy online – łatwo, szybko i precyzyjnie. W ofercie firmy znajdują się narzędzia, dzięki którym pacjenci mogą znaleźć najlepszych lekarzy oraz łatwo umówić się na wizytę w gabinecie lub online.
Jameda to największa platforma medyczna w Niemczech, z której miesięcznie korzysta ponad 8 milionów pacjentów. W bazie firmy znajduje się obecnie ponad 275 000 lekarzy i specjalistów. Na platformie można znaleźć informacje na temat ich usług oraz opinie pacjentów.
Za pomocą kalendarza lekarze mogą zoptymalizować zarządzanie wizytami. Dzięki temu oszczędzają czas i pieniądze, zyskując więcej przestrzeni na poprawianie doświadczeń pacjentów.
Jameda jest liderem rozwiązań telemedycznych również za sprawą produktu Patientus, który zapewnia placówkom medycznym, towarzystwom ubezpieczeń zdrowotnych i przychodniom bezpieczne rozwiązanie typu white-label.
Autor:
Polska Agencja Prasowa
Last Updated on 23 listopada, 2021 by Anastazja Lach