Firma EcoFlow po raz drugi z rzędu potroiła sprzedaż w 2021 roku
Firma osiąga 200 milionów EUR rocznego przychodu i potwierdza swoje udziały w rynku
Spółka EcoFlow, zajmująca się rozwiązaniami w zakresie przenośnych źródeł zasilania i energii odnawialnej, ujawniła w tym tygodniu, że jej roczne przychody w 2021 r. osiągnęły 200 milionów EUR, wzrastając o 275% w porównaniu z rokiem poprzednim. W skali globalnej EcoFlow już drugi rok z rzędu potroiła swoją sprzedaż, wyprzedzając pod tym względem światowy rynek przenośnych elektrowni o 42% CAGR. Zwłaszcza w Europie sprzedaż EcoFlow wzrosła dziesięciokrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim.
-Imponujący wzrost sprzedaży można przypisać kilku czynnikom – powiedział Allen Zheng, szef globalnej sprzedaży w EcoFlow. – Nasza ekspansja na ponad 100 rynków i kompletne wprowadzenie na rynek linii produktów RIVER i DELTA to główne przyczyny. Swoją rolę odegrało również rosnące zapotrzebowanie na energię elektryczną spowodowane coraz częstszymi przypadkami ekstremalnych przerw w dostawie prądu związanych z pogodą.
Obok dynamicznego wzrostu sprzedaży, rok 2021 był dla EcoFlow okresem przełomowym. W czerwcu przedsiębiorstwo otrzymało inwestycję serii B w wysokości ponad 100 milionów dolarów od funduszu Sequoia w Chinach, Hillhouse i CICC. Ta runda finansowania wywindowała firmę na pozycję jednego z czołowych liderów branży i spowodowała, że została ona wyceniona na ponad 1 miliard dolarów. Miesiąc później EcoFlow zaprezentowała na Kickstarterze DELTA Pro, pierwszą w branży przenośną baterię domową. EcoFlow DELTA Pro pobiła rekord Kickstartera w kategorii najlepiej finansowanego projektu technicznego, zbierając ponad 10,6 mln EUR i została uznana za jeden ze 100 najlepszych wynalazków 2021 roku według TIME.
Również w 2021 roku EcoFlow przejęła bardziej aktywną rolę w kwestiach ochrony środowiska i gotowości na wypadek sytuacji kryzysowych. W marcu spółka zainicjowała długoterminową kampanię pozyskiwania funduszy na zalesianie w ramach Planu Miliona Lasów, ekologicznego projektu zainicjowanego wspólnie przez Program Ochrony Środowiska Narodów Zjednoczonych, Organizację Klimatyczną i China Green Foundation. We wrześniu spółka rozpoczęła kampanię edukacyjną „Peace of Mind”, która miała na celu informowanie osób o znaczeniu gotowości na wypadek klęsk żywiołowych poprzez influencerów i ekspertów tematycznych.
-Darzymy 2022 rok wielkim zaufaniem, ponieważ to, co osiągnęliśmy w minionym okresie stanowi pozytywny wskaźnik. EcoFlow będzie nadal rozwijać się w sposób społecznie odpowiedzialny, zapewniając jednocześnie zasilanie dla nowego świata – powiedział Zheng.
EcoFlow
EcoFlow jest firmą dostarczającą rozwiązania obejmujące przenośne systemy zasilania i odnawialne źródła energii. Od założenia w 2017 r. EcoFlow zapewnia bezproblemowe korzystanie z energii elektrycznej klientom na ponad 85 rynkach dzięki seriom przenośnych stacji zasilania DELTA i RIVER oraz przyjaznym dla środowiska akcesoriom. Misją EcoFlow jest przekształcenie sposobu dostarczania energii stosowanego przez świat poprzez wprowadzanie innowacji obejmujących lżejsze, trwalsze, ekologiczne i ciche urządzenia do magazynowania energii ze źródeł odnawialnych. Produkty EcoFlow są już dostępne w 35 krajach i regionach w Europie za pośrednictwem sieci ponad 300 lokalnych punktów sprzedaży detalicznej.
Autor:
Polska Agencja Prasowa
Last Updated on 10 stycznia, 2022 by Anastazja Lach