Szybka pomoc dla Ukrainy: międzynarodowa grupa Kaufland i Lidl przekazuje wsparcie produktowe o wartości 10 mln euro
Międzynarodowa grupa Kaufland i Lidl z niepokojem śledzi wydarzenia, które dzieją się w Ukrainie. W tak trudnym czasie szczególnie ważne jest, aby firmy wywiązywały się ze swojej społecznej odpowiedzialności. Szybka pomoc w oparciu o skrócone procedury jest teraz najwyższym priorytetem, dlatego międzynarodowa grupa Kaufland i Lidl podejmuje się działań wspierających. Wartość wsparcia produktowego, które przeznaczone jest na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętych wojną oraz kryzysem uchodźczym, to aż 10 000 000 euro. Asortyment taki jak: trwała żywność, tekstylia domowe, artykuły higieniczne oraz inne niezbędne produkty będą stanowiły znaczący wkład w zaopatrzenie uchodźców na obszarach przy granicy z Ukrainą.
Wsparcie sieci Kaufland Polska
W odpowiedzi na tragedię, która spotkała mieszkańców Ukrainy, Kaufland Polska niezwłocznie rozpoczął działania pomocowe. Za pośrednictwem organizacji pożytku publicznego sieć przekazuje na rzecz uchodźców produkty o łącznej wartości miliona złotych. Ponadto detalista udzieli organizacjom charytatywnym – Polskiej Akcji Humanitarnej i Caritas Polska – wsparcia finansowego w kwocie 500 000 euro na działania humanitarne związane z kryzysem uchodźczym. Na terenie wielu sklepów Kaufland organizowane są również zbiórki pomocowe. Sieć nie zapomina także o ukraińskich pracownikach i ich rodzinach, którym stara się zapewnić możliwie jak największe wsparcie.
-Jesteśmy głęboko poruszeni aktualnymi wydarzeniami w Ukrainie, dlatego też podjęliśmy zdecydowane działania mające na celu szybkie wsparcie poszkodowanych, którymi są również członkowie naszego zespołu. Każdemu ukraińskiemu pracownikowi, który zdecyduje się tymczasowo wrócić do kraju ojczystego, gwarantujemy możliwość powrotu do pracy. Deklarujemy również pomoc w znalezieniu zakwaterowania pracownikom, którzy zdecydują się ściągnąć do Polski swoich najbliższych. Jesteśmy także otwarci na zatrudnienie uchodźców z Ukrainy, którym pomożemy załatwić wszystkie niezbędne formalności. Dla zatrudnionych w naszej sieci uruchomiliśmy również bezpłatną infolinię z pomocą psychologa, która jest obsługiwana zarówno w języku polskim, jak i ukraińskim – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
W geście solidarności z narodem ukraińskim, a także w odpowiedzi na oczekiwania klientów, Kaufland wycofał z oferty wszystkie produkty rosyjskie. Sieć pracuje jednocześnie nad zastąpieniem wspomnianego asortymentu artykułami alternatywnymi, które nie pochodzą z tego kraju.
Markety w województwach przygranicznych otwarte w niedziele
Aby ułatwić dostęp do produktów spożywczych i higienicznych 23 markety sieci Kaufland zlokalizowane w województwach lubelskim i podkarpackim będą otwarte we wszystkie niedziele począwszy od 6 marca. Zmiana dotyczy sklepów w: Białej Podlaskiej, Biłgoraju, Chełmie, Dębicy, Dęblinie, Hrubieszowie, Jarosławiu, Jaśle, Kraśniku, Krośnie, Lubartowie, Lublinie (ul. Diamentowa, ul. Orkana i ul. Drogi Męczenników Majdanka), Łukowie, Przemyślu, Puławach, Świdniku, Rzeszowie, Sanoku, Stalowej Woli, Tarnobrzegu i Zamościu.
Autor:
KAUFLAND
Informacje o autorze:
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 235 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena
i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.
Last Updated on 3 marca, 2022 by Anastazja Lach