W ramach nowego segmentu działalności GWM zajmuje się badaniami i rozwojem energii wodorowej
27 stycznia 2022 r. odbyły się zorganizowane przez GWM ceremonia otwarcia zakładu Arte.Futuro i konferencja poświęcona wprowadzeniu marki na rynek brazylijski, prezentujące niezwykłe osiągnięcie trzech platform „Hydrogen-L.E.M.O.N. Technology” i wysoko wydajnych rozwiązań w celu zademonstrowania rozwoju energii wodorowej na całym świecie.
Podczas konferencji firma GWM zwróciła uwagę na „Hydrogen-L.E.M.O.N. Technology”, kompleksowe rozwiązanie obejmujące systemy zasilania wodorem, które spełniają przepisy dotyczące pojazdów. Firma zapowiedziała, że stworzy globalną bazę badawczo-rozwojową poświęconą wodorowym ogniwom paliwowym w celu prowadzenia badań nad technologią ogniw paliwowych oraz rekrutowania i szkolenia lokalnych pracowników w Brazylii w zakresie rozwiązań inteligentnych i czystej energii stosowanej w ekologicznej produkcji.
Od 2016 r. GWM stworzyła światowej klasy zespół naukowo-badawczy ds. energii wodorowej, systemów ogniw paliwowych i technologii o stosowaniu w pojazdach oraz stała się pierwszą chińską firmą motoryzacyjną, która dołączyła do Hydrogen Council. W zeszłym roku firma opublikowała oficjalną Strategię Energii Wodorowej ukierunkowanej na budowanie zrównoważonego, lepszego społeczeństwa dzięki energii wodorowej.
Centralnym elementem Strategii Energii Wodorowej jest Hydrogen-L.E.M.O.N. Technology, na którą składają się kompletny system badawczo-rozwojowy części montowanych w pojazdach, trzy platformy technologiczne i pięć korzyści pod względem wydajności. Tysiące testów wykazało, że system badawczo-rozwojowy części montowanych w pojazdach może zapewnić wysoką wydajność, dobrą jakość i niskie koszty. Platformy Hydrogen Engine (HE), Hydrogen Stack (HS) i Hydrogen Power (HP) zapewniły GWM pozycję lidera w dziedzinie energii wodorowej. Biorąc platformę energii wodorowej (HP) za przykład, całkowita masa zaworu zbiornika i zaworu nadmiarowego ciśnieniowego wynosi zaledwie jedną trzecią w porównaniu do popularnych podobnych produktów na rynku, a wskaźnik wycieków wodoru jest również dużo niższy niż wartość określona w globalnej normie. Wszystkie produkty GWM z zakresu energii wodorowej bazują na Hydrogen-L.E.M.O.N. Technology i uzyskują wysoką wydajność pod względem energii (>200kW), produktywności (>60%), temperatury (>100°C), trwałości (>20 000 godzin) oraz łączności (nowa energia + inteligentna łączność).
Obecnie projekt GWM dotyczący energii wodorowej osiągnął wstępny sukces. W sierpniu 2021 roku firma GWM jako pierwsza na świecie zakończyła projekt dotyczący 100 49-tonowych ciężkich samochodów ciężarowych napędzanych wodorem. Ciężarówki te zostały wyposażone w opracowany niezależnie przez GWM system ogniw paliwowych o wysokiej mocy 100 kW. System ogniw paliwowych umożliwił ciężarówkom spełnienie wymogu wysokiej wydajności w zakresie zapłonu w niskich temperaturach -30°C oraz pracę w różnych złożonych warunkach eksploatacyjnych.
Firma GWM zainwestowała łącznie 2 miliardy CNY w sektor badań i rozwoju energii wodorowej, a w ciągu najbliższych trzech lat planuje zainwestować kolejne 3 miliardy CNY, aby osiągnąć zdolność produkcyjną na poziomie 10000 zestawów. Podczas globalnej premiery strategii dotyczącej energii wodorowej firma zaprezentowała swoją wizję utrzymania czołowej pozycji na światowym rynku energii wodorowej do 2025 roku.
Autor:
Polska Agencja Prasowa
Last Updated on 25 lutego, 2022 by Anastazja Lach