Pompy ciepła NETSU dostępne na Amazonie

Pompy ciepła NETSU dostępne na Amazonie

NETSU SA – producent pomp ciepła, którego większościowym akcjonariuszem jest notowany na NewConnect Berg Holding SA – rozpoczął sprzedaż swoich urządzeń w serwisie Amazon.de. Produkty są już dostępne dla klientów z Niemiec i Austrii. Tym samym spółka zwiększa obecność w zagranicznych kanałach e-commerce. Nie wyklucza rozszerzenia sprzedaży na inne kraje za pośrednictwem globalnych platform.

W serwisie Amazon.de dostępne są dwie pompy ciepła NETSU SA: FEHU SPLIT oraz URUZ MONOBLOK. Zamówienia z Amazon NETSU będzie realizować poprzez wysyłkę pomp do sortowni w Niemczech, skąd indywidualne przesyłki będą przekazywane do lokalnej dystrybucji.

Sektor e-commerce w Niemczech i Austrii jest niezwykle rozwinięty, podobnie jak świadomość klientów w zakresie rozwiązań OZE. Sprzedaż profesjonalnych rozwiązań, w tym grzewczych, przez platformy internetowe, jest dla tych gospodarek naturalna. Liczymy, że obecność pomp ciepła NETSU w serwisie Amazon.de przyczyni się nie tylko do wzrostu zainteresowania naszą marką, ale również będzie miała istotny wpływ na przychody finansowe NETSU i całej Grupy Kapitałowej Berg Holding – mówi Kamil Kita, członek zarządu Berg Holding SA, jednocześnie prezes zarządu NETSU SA.

Trwająca emisja crowdfundingowa

NETSU SA prowadzi właśnie kampanię crowdfundingową promowaną przez platformę Crowdway. Spółka pozyskała dotychczas 71 inwestorów na kwotę przeszło 370 tysięcy złotych. NETSU planuje debiut na NewConnect najpóźniej do maja 2022 roku.

Cele emisji – łącznie 2,01 mln zł

  • produkcja czwartej partii oferowanych produktów: 1 210 000 zł

Środki z emisji zostaną wykorzystane do sfinansowania kosztów produkcji nowej partii pomp ciepła serii Fehu Split oraz serii Uruz Monoblok.

  • rozwój sieci franczyzowej oraz ekspansja na rynki zagraniczne: 350 000 zł

Dostosowanie modelu master franczyzy NETSU na rynki zagraniczne, skupiając się w pierwszej kolejności na Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech oraz Francji.

  • zatrudnienie związane z dynamiką rozwoju spółki: 225 000 zł

Wzmocnienie działu handlowego oraz zbudowanie wewnętrznego działu obsługi klienta.

  • reklama i marketing: 225 000 zł

Inwestycja w rozpoznawalność NETSU SA oraz jej marki celem zwiększenia grona odbiorców usług i produktów spółki.

Wzmocnienie kompetencji inwestycyjno-technicznych

W lipcu 2021 spółka NETSU SA objęła 67% udziałów w spółce TERM-GO sp. z o.o., która specjalizuje się w kompleksowej realizacji zadań inwestycyjnych w zakresie instalacji termoenergetycznych – począwszy od przygotowania koncepcji inwestycji i projektu budowlanego, przez budowę i rozruch instalacji, po opiekę serwisową. Spółka jest odpowiedzialna za udział w przetargach publicznych związanych z budową i modernizacją systemów, w których zastosowanie mogą znaleźć pompy ciepła NETSU.

Planowana dywidenda

NETSU SA zakłada, że w tym roku osiągnie przychody ze sprzedaży w wysokości 17 mln zł, z czego 12 mln zł ze sprzedaży hurtowej, a 5 mln zł z detalu. To pozwoli wypracować zysk brutto na poziomie 3,4 mln zł. W 2022 roku przychody mają wzrosnąć do 32 mln zł (20 mln zł ze sprzedaży hurtowej i 12 mln zł z detalicznej), co przełoży się na zysk brutto w wysokości 7,3 mln zł. Zarząd NETSU zamierza rekomendować wypłaty dywidendy w wysokości 75% wypracowanego zysku netto, począwszy od 2023 roku.

Kanały sprzedaży i franczyza

NETSU prowadzi sprzedaż B2B oraz B2C za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie www.netsu.pl, który umożliwia szybki i prosty zakup odpowiedniego urządzenia. Sprzedaż prowadzona jest także w placówce stacjonarnej zlokalizowanej w Katowicach przy ul. Kopernika 6/2. W trakcie budowania jest także sieć dystrybucji w specjalistycznych hurtowniach i punktach sprzedaży urządzeń grzewczych. Spółka ma dwa duże magazyny: jeden na północy kraju w Gdańsku, a drugi na południu w Rudzie Śląskiej.

W kwietniu br. roku spółka uruchomiła sieć franczyzową oferując model biznesowy w obszarze sprzedaży pomp ciepła wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem. W celu realizacji projektu sieci franczyzowej zawiązana została spółka NETSU Dystrybucja Sp. z o.o., w której NETSU SA objęła 100% udziałów. Plany rozwoju sieci franczyzowej obejmują otwarcie na terenie Polski 50 nowych punktów dystrybucji do końca 2021 roku oraz 120 nowych punktów dystrybucji w 2022 roku. Docelowo spółka planuje otworzyć ok. 300 punktów dystrybucji co skutecznie pokryje obszar kraju i zbuduje sieć sprzedaży. Ponadto w 2021 roku planowane jest rozpoczęcie ekspansji na rynki zagraniczne w tym głównie na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec oraz Francji w modelu master franczyzy. Co ciekawe spółka w kwietniu podpisała pilotażową umowę dystrybucyjną na Litwie, która już zaczęła sprzedaż urządzeń.

W maju br. spółka podpisała pierwszą umowę z franczyzobiorcą, która zakłada wyłączność na prowadzenie salonu sprzedaży spółki na terenie miasta Tarnowskie Góry oraz powiatu tarnogórskiego. Umowa przewiduje współpracę w zakresie sprzedaży pomp ciepła wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem pod marką NETSU. W czerwcu zostały zawarte trzy kolejne umowy z franczyzobiorcami w Gdańsku, Bielsku-Białej i Namysłowie.

Odnawialne źródła energii stanowią najmłodszą, lecz niezwykle prężnie rozwijającą się gałąź działań Berg Holding SA. NETSU to producent i dystrybutor ekologicznych i wydajnych pomp ciepła, które stanowią alternatywę względem emisyjnych źródeł ciepła. Producent daje także długą, 7-letnią gwarancję. Spółka rozwiązania kieruje zarówno do odbiorców indywidualnych, jak i korporacyjnych. Oferta NETSU obejmuje urządzenia, czyli jednostki wewnętrzne i zewnętrzne oraz inne niezbędne podzespoły, których wspólna praca gwarantuje dużo niższe rachunki za ogrzewanie, komfort użytkowania oraz bezpieczną przyszłość dla pokoleń. Spółka gwarantuje kompleksową obsługę – od konsultacji do montażu, to wszystko w ramach jednej marki i jednej dostawy.

Rynek pomp ciepła i perspektywy rozwoju

Pompy ciepła to silnie rozwijający się segment rynku Odnawialnych Źródeł Energii. W 2019 roku sprzedano w Polsce ponad 20 000 urządzeń typu woda-powietrze. Od 9 lat z rzędu notowane wzrosty są rekordowe. W porównaniu do roku 2018 sprzedaż pomp tego typu wzrosła o 91%. Szacuje się, że w polskich domach zainstalowano już ponad 128 000 urządzeń. Ważnym czynnikiem jest prowadzony program „Czyste powietrze” z pulą 103 000 000 zł do 2030 roku, z którego blisko 18 000 wniosków dotyczyło montażu pomp ciepła, NETSU jest na zielonej liście referencyjnej co oznacza, iż urządzenia producenta podlegają refundacji. Nie bez znaczenia pozostają także propagowanie technologii wśród instalatorów i projektantów, spadek cen urządzenia oraz relatywnie niskie koszty inwestycji, możliwość efektywnej współpracy z instalacjami fotowoltaicznymi, a także wzrost świadomości ekologicznej Polaków.

Już I kwartał roku 2020 pokazał dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do I kwartału roku 2019 i wyniósł 108%. Czynnikiem, który istotnie wpłynie na dalszy rozwój rynku jest strategia ogłoszona przez Komisję Europejską, która zakłada udział pomp ciepła w budownictwie indywidualnym na poziomie 40% do 2030 roku.

Więcej o emisji Netsu SA na www.crowdway.pl


Autor:

Crowdway


Last Updated on 31 października, 2021 by Redakcja

Udostępnij