InPost przejmuje Menzies za 60,4 mln funtów

InPost przejmuje Menzies za 60,4 mln funtów

Grupa InPost kontynuuje umacnianie swojej pozycji na globalnym rynku logistycznym, ogłaszając nabycie 70% pozostałych udziałów w Menzies Distribution Limited za kwotę 60,4 mln funtów, co czyni ją wyłącznym właścicielem firmy. Dzięki tej transakcji InPost uzyskał pełną kontrolę nad działalnością logistyczną w Wielkiej Brytanii i przyspieszył plany inwestycyjne, szczególnie w Irlandii.

Menzies Distribution Limited to firma z blisko 200-letnią historią, zatrudniająca niemal 3000 osób. Spółka zajmuje się dystrybucją prasy, w tym również dla brytyjskiej rodziny królewskiej. Przed przejęciem przedsiębiorstwo było podzielone na trzy segmenty: Express, Newstrade oraz MDS. Transakcja objęła dwa z nich – Express i Newstrade. Trzeci segment, MDS, odpowiedzialny za transport pełnoładunkowy i zarządzanie magazynami, został wyodrębniony i pozostaje w rękach Endless LLP. InPost nadal posiada w nim 30% udziałów, a segment będzie prowadzony przez dotychczasowy zespół.

– Dzięki pełnej kontroli nad Menzies Express i Newstrade będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów i sprzedawców, oferując usługi na najwyższym poziomie, zarówno pod kątem jakości, jak i kosztów oraz wygody. Długoterminowym celem jest zrewolucjonizowanie rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii. Zintegrowana organizacja, którą tworzymy wraz z Menzies, umożliwi nam zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na dostawy do Paczkomatów w tym kraju – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Paczkomaty na rynku brytyjskim

Decyzja o pełnym przejęciu Menzies Distribution Limited umożliwia firmie dalszą ekspansję, w tym rozwój sieci Paczkomatów w Wielkiej Brytanii. Jak podaje InPost, przychody na brytyjskim rynku wzrosły ponad trzykrotnie – z 140 mln zł w pierwszej połowie 2023 roku do 412 mln zł w tym samym okresie 2024 roku.

– Zjednoczeni pod jednym sztandarem, będziemy mogli skuteczniej realizować cele w branży logistycznej, zwłaszcza w obsłudze rynku B2C, gdy coraz więcej brytyjskich klientów dostrzega korzyści płynące z korzystania z Paczkomatów. Przejęcie pozwala połączyć atuty obu firm i buduje na osiągnięciach Menzies pod przewodnictwem obecnego CEO – skomentował Neil Kuschel, CEO InPost UK.

Pełna integracja z Menzies Distribution ma na celu nie tylko umocnienie pozycji InPost na rynku, ale także podniesienie jakości usług logistycznych oferowanych klientom i sprzedawcom.

Last Updated on 15 października, 2024 by Anastazja Lach