Pandemia zmienia sektor handlowy, BNP Paribas Real Estate Poland pomogła Castoramie w transakcjach nabycia
Zespół ekspertów BNP Paribas Real Estate Poland, specjalizujących się w doradztwie w obszarach rynku inwestycyjnego, rynków kapitałowych oraz strategii inwestycyjnych, kompleksowo wspierał Castoramę w zakupie pięciu nieruchomości należących do Tesco. Wszystkie przejdą remodeling i zostaną zaaranżowane zgodnie z najnowszym konceptem sieci, a dodatkowo część zostanie powiększona. Transakcja była jedną z bardziej znaczących w ostatnim kwartale minionego roku.
Polski portfel Castoramy powiększył się o ponad 70 tys. mkw. GLA powierzchni. Na listę nowych lokalizacji wpisanych zostało łącznie pięć obiektów. Każdy z nich przejdzie remodeling, dostosowując się nie tylko do wysokich standardów nowego właściciela, stawiających klienta w centrum, niezależnie od formy zakupów – tych w sklepach tradycyjnych jak i w świecie online – ale także do nowych realiów w jakich będą funkcjonować i będą się rozwijać tego typu miejsca. Wszystkie nowe lokalizacje, pod szyldem, na którym pojawi się charakterystyczne niebieskie logo z żółtym łącznikiem, zostaną zaprojektowane i urządzone w zgodzie z najświeższym konceptem sieci. Dodatkowo, Castorama planuje rozbudowę dwóch najmniejszych obiektów, w Starogardzie Gdańskim oraz w Olsztynie. Powierzchnia pozostałej trójki – w Rzeszowie, Tychach i w Rudzie Śląskiej – nie zmieni się.
Transakcja jest efektem realizacji przez Castoramę, będącej krajowym liderem w kategorii DIY, ambitnej strategii ekspansji, rozwoju sieci i inwestycji w nowe obiekty. Handel nie znosi próżni, a pandemia tylko przyspieszyła zmiany. Nowe okoliczności to szansa dla tych, którzy potrafią się dostosować i sprawnie zrewidować swoje strategie. Na rynku nadal jest spora liczba inwestorów, którzy nie rezygnują z planów rozwojowych i aktywnie poszukują nowych lokalizacji. Swoją szansę wykorzystuje właśnie Castorama. – Mateusz Skubiszewski, dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland
Jednym z efektów koronawirusa, poza wzrostem zainteresowania rynkowych graczy centrami convenience i parkami handlowymi, jest również utrzymująca się na wciąż wysokim poziomie popularność zakupów w sklepach DIY. Castorama modelowo pokazuje, że zakupy e-commerce nie sprostają wszystkimi oczekiwaniom klientów, a sklepy stacjonarne tej kategorii to także showroomy i punkty doradztwa w których można skorzystać z wiedzy ekspertów z różnych dziedzin.
Sieć inwestuje i rozwija strefy, na przykład kuchni czy łazienki, w których klienci w jednym miejscu mogą zobaczyć i ocenić, jak sprawdzają się różne rozwiązania techniczne, a także jak pasują do siebie pod kątem kolorystyki, materiału, z którego są wykonane czy rozmiaru zestawienia różnych mebli, akcesoriów oraz dekoracji. Ponadto klienci mogą na miejscu sami stworzyć projekt pomieszczenia, np. kuchni czy łazienki lub skorzystać z porad doradców i wspólnie z nimi zaprojektować wnętrze. Takie udogodnienie stanowi dużą przewagę nad zakupami w sieci. Klienci mogą dokładnie obejrzeć produkty a później wpisać je w swój projekt.
Sklepy sieci to także ważne ogniwa w sprzedaży wielokanałowej, usprawniające obsługę zamówień online i telefonicznych, jak również istotne lokalizacje magazynowe. Stacjonarne sklepy Castoramy są również punktami realizacji usługi „zamów i odbierz”, w ramach której skompletowane zamówienie można odebrać w ciągu 2 godzin od momentu jego złożenia. CastoMaty, które zadebiutowały pod koniec wakacji, są rozwiązaniem dla osób, które wybierają zakupy w sieci i bezkontaktowy odbiór towarów. Pokaźnych rozmiarów skrytki otwarte są 24/7 i mogą pomieścić również towary o sporych gabarytach. Co więcej, sieć wprowadziła również możliwość odbioru zamówionego towaru spakowanego na wózkach, co znacznie ułatwia przewiezienie go i spakowanie do samochodu.
Autor:
BNP Paribas Real Estate Poland
Last Updated on 17 lutego, 2021 by Karolina Ampulska