<strong>Świąteczny wzrost zainteresowania pożyczkami.<br />Wydajemy nie tylko na prezenty</strong>

Świąteczny wzrost zainteresowania pożyczkami.
Wydajemy nie tylko na prezenty

Grudzień i nadchodzący okres świąteczny to czas zwiększonych wydatków dla konsumentów. „Zdecydowanie rośnie w tym czasie również zainteresowanie produktami pożyczkowymi. Tym bardziej, że banki bardzo ostrożnie podchodzą do udzielania kredytów w ostatnich miesiącach roku i nic nie wskazuje, by planowały poluźniać tę politykę. Dlatego to przede wszystkim my jako instytucje pożyczkowe odpowiadamy na to zwiększone zapotrzebowanie” – tłumaczy Jerzy Kachnowicz, prezes CreamFinance Poland, właściciela marek Lendon.pl i ExtraPortfel.pl

Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, iż zapotrzebowanie na pożyczki w porównaniu do roku poprzedniego rośnie, podobnie jak zapotrzebowanie na coraz wyższe z każdym miesiącem kwoty. „Zgodnie z kolejnymi prognozami NBP, inflacja nadal rośnie i konsumenci szukają środków na pokrycie bieżących wydatków. Dodatkowo, w związku ze zmianą przepisów, firmy oferujące produkty długoterminowe maksymalizują sprzedaż pożyczek przed wejściem w życie nowych regulacji, aby utrzymać średnie marże na wyższym poziomie” -analizuje Jerzy Kachnowicz z CreamFinance Poland, firmy należącej do międzynarodowego holdingu AvaFin.

Nie tylko prezenty

W okresie świątecznym wydajemy więcej. Produkty pożyczkowe cieszą się zwiększonym zainteresowaniem nie tylko w kontekście zakupu prezentów dla bliskich. „Prezenty na pewno też. Jednak z moich obserwacji wynika, że w równym stopniu pieniądze są przeznaczane na zorganizowanie uroczystości świątecznych, czy wyjazdy” – dodaje Jerzy Kachnowicz.

Pożyczkowe last minute?

W styczniu należy spodziewać się wejścia w życie nowych przepisów o kredycie konsumenckim. Dla wielu o pożyczkę będzie trudniej. Czy zatem klienci obawiający się zaostrzonych kryteriów powinni się śpieszyć? „Tak – zdecydowanie znaczna część klientów nie będzie już w stanie pozyskać finansowania. Według naszych wyliczeń po zmianie przepisów więcej niż połowa klientów, których dziś akceptujemy, nie będzie mogła otrzymać pożyczki. Przekładając to na konkretne liczby – dzisiaj akceptujemy jednego klienta na pięciu. Po wejściu w życie nowych przepisów, będzie to jeden na dziesięciu klientów. Oczywiście akceptowalność dla stałych klientów jest i będzie wyższa” – podsumowuje prezes CreamFinance Poland.


Jerzy Kachnowicz, prezes polskiego oddziału międzynarodowej grupy CreamFinance (w trakcie rebrandingu na AvaFin), to doświadczony ekspert z branży finansowej. Pracował w podmiotach takich, jak Alior Bank, Idea Money SA, a także jako szef Departamentu Ryzyka inviPay.com. Od 2018 w CreamFinance. Odpowiada m.in. za rozwój strategii, założeń biznesowych i budżetowych na polskim rynku.


CreamFinance (w trakcie rebrandingu na AvaFin) to międzynarodowa grupa FinTech, działająca od 2012 roku. Korzysta z najnowocześniejszej platformy rozwiązań finansowych, aby zapewnić wygodne produkty kredytowe charakteryzujące się krótkim czasem wypłaty gotówki na konto klienta.

Dostarcza korzystne produkty pożyczkowe konsumentom na 5 rynkach: w Polsce, Hiszpanii, Meksyku, Czechach i na Łotwie, na których to rynkach utrzymuje wiodącą pozycję. Misją firmy jest czynienie pieniędzy dostępnymi. Produkty kredytowe dostosowuje do potrzeb klientów. Dąży do jak najwyższej satysfakcji i nawiązywania długoterminowych relacji z klientami, aby stanowić dla nich pierwszy wybór dla celów zaspokojenia potrzeb finansowych.

Głównym inwestorem grupy jest Capitec Bank, wiodący bank konsumencki w RPA, który posiada ponad 40% udziałów. Od momentu powstania 10 lat temu firma obsłużyła ponad 1 mln unikalnych klientów, udzielając pożyczek na kwotę przekraczającą 1 mld euro.

Last Updated on 21 listopada, 2022 by Anastazja Lach

TAGS