Drewno nowym złotem. Wywiad z Panem Marcinem Ujejskim, Prezesem Zarządu Blue Timber S.A

Drewno nowym złotem. Wywiad z Panem Marcinem Ujejskim, Prezesem Zarządu Blue Timber S.A

BLUE TIMBER S.A. TO PONAD 14 LETNIE DOŚWIADCZENIE W BRANŻY. CO STOI ZA SUKCESEM FIRMY?

Blue Timber S.A. samo w sobie jest bardziej spółką holdingową, która zarządza marką DrewnoDlaDomu oraz Oxygen Forest Poland. Od wielu lat kładziemy nacisk na właściwe zaspokajanie potrzeb klientów, słuchamy ich i staramy się w maksymalny sposób dostarczyć im produkty i usługi wysokiej jakości. Procentuje to coraz większymi kontraktami z deweloperami i coraz większą grupą zadowolonych klientów indywidualnych. Nasze ostatnie ciekawe realizacje były w Global Office Park w Katowicach dla Cavatina Holding i Cavatina Hall w Bielsku Białej. Dziś wymagający klienci mają dużo większe zaufanie do marek, którym zależy na dostarczaniu wysokiej jakości usług. Marki tak jak saper mylą się tylko raz, dlatego zmienia się kryterium wyboru firmy do współpracy i nie jest to już najniższa cena na rynku, a przede wszystkim zaufanie.

CZY MOŻE PAN COŚ WIĘCEJ POWIEDZIEĆ O POCZĄTKACH FIRMY? ALBOWIEM WSZYSTKO ZACZĘŁO SIĘ W 2010 ROKU OD „CHATKI PUCHATKA”.

Początki firmy to historia podobna do wszystkich tych, którzy z ambicjami zaczynają od kompletnego zera. Mając niespełna 21 lat zacząłem realizować swoje marzenie o zbudowaniu firmy innej niż wszystkie w branży drzewnej. Wziąłem jak na tamte czasy spory kredyt i kupiłem tartak. Dwa lata później dołączył do mnie młodszy brat i razem zaczęliśmy działać i tak współpracujemy wspólnie do dziś. Rzeczywiście firma pod niesforną nazwa „Chatka Puchatka” na początku zaczęła jako tartak i budowała domki drewniane. Dziś dostarczamy szeroki asortyment produktów z drewna pochodzących z całego świata poprzez markę DrewnoDlaDomu, która powstała dopiero w 2015 roku. W 2018 założyliśmy Blue Timber SA jako konsekwencje potrzeby konsolidacji naszych dotychczasowych działań i chęć skalowania firmy wspólnie z zewnętrznymi inwestorami.

CZY SZEROKO POJĘTA BRANŻA DRZEWNA TO WYMAGAJĄCY SEKTOR? Z JAKIMI TRUDNOŚCIAMI MUSZĄ SIĘ MIERZYĆ PRZEDSIĘBIORCY CHCĄC OSIĄGNĄĆ SUKCES W TEJ BRANŻY?

To bardzo wymagający sektor, począwszy od dużej konkurencji z powodu niskiej bariery wejścia, poprzez wymagających klientów, kontrolę podaży drewna przez lasy państwowe oraz ogromny eksport na zachód przez wielu Polskich producentów, którzy podnoszą ceny wielu produktów do zachodnich cen. Wydaje mi się ze kluczem jest znalezienie sobie wewnątrz dużej branży własnej niższy odbiorców, dostarczenie im wysokiej jakości produktów i przede wszystkim zapewnienie perfekcyjnej obsługi klienta oraz profesjonalnego doradztwa. Drewno jest materiałem naturalnym i nieprzewidywalnym dlatego bardzo ważna jest edukacja klienta w tym zakresie. 

KTÓRY OKRES W HISTORII FIRMY BYŁ PRZEŁOMOWY?

Na pewno przełomowe dla nas było stworzenie marki DrewnoDlaDomu i uruchomienie pierwszego oddziału w Krakowie, kolejnym założenie Blue Timber SA i pozyskanie pierwszych inwestorów. Wielkim przełomem wg mnie był również mój rozwój osobisty jako zarządzającego. Mało się o tym mówi ale największą szansą i zarazem największą przeszkodą w rozwoju biznesu są jego założyciele i zarządzający. Tutaj trzeba być bardzo uważnym, bo można bardzo szybko stać się wąskim gardłem w rozwoju firmy.

W 2018 ROKU, BLUE TIMBER WYSTARTOWAŁ Z PROEKOLOGICZNYM PROJEKTEM OXYGEN FOREST POLAND, CZY MÓGŁBY PAN COŚ WIĘCEJ POWIEDZIEĆ O TYM PRZEDSIĘWZIĘCIU I JAKIE KORZYŚCI ZE SOBĄ NIESIE DLA UCZESTNIKÓW?

Tak,tworzymy narzędzie dla szerokiego rynku,który chce lub musi uzyskać w najbliższych latach neutralność klimatyczną. Pomagamy im osiągnąć ten cel nie kosztem obecnego budżetu firmy, a realizacją z nami świetnej inwestycji w plantacje drzew szybkorosnących. Drzewa, które sadzimy dla naszych klientów na dzierżawionych gruntach są rentowną inwestycja, która „przy okazji” redukuje 30 razy więcej CO2 z atmosfery niż tradycyjny las, dając wysokogatunkowe drewno, na które już dziś jest duże zapotrzebowanie w branży meblarskiej, w caravaningu i w wykończeniach lodzi i samolotów oraz produkcji sklejki. Miliardy, które płyną z Polski na opłaty związane z certyfikatami mogłyby zostać w Polsce i trafić na zachód w postaci drewna.Warto rozważyć taka opcje w drodze do neutralności klimatycznej swojej firmy. CZY PRZEKSZTAŁCENIE BLUE TIMBER W SPÓŁKĘ AKCYJNĄ W 2018 ROKU WIĄZAŁO SIĘ Z CORAZ WIĘKSZYMI ASPIRACJAMI FIRMY? Zdecydowanie tak!, Chcemy zostać liderem w detalicznej dystrybucji produktów drewnianych w Polsce do ok 2026, a później w kolejnych 5 latach w środkowej Europie. Cały czas szukamy partnerów, by skutecznie zrealizować ten cel. Wymagający, ale bardzo możliwy w obecnych okolicznościach rynku.

BLUE TIMBER DYWERSYFIKUJE SWOJE USŁUGI, CZY, I KTÓRY SEKTOR DZIAŁALNOŚCI JEST DLA WAS NAJISTOTNIEJSZYM?

Obecnie oprócz samej dystrybucji świadczymy usługi montaży. Dla nas najważniejsza jest budowa dużej siatki powtarzalnych klientów i skutecznego łańcucha dostaw. Chcemy stopniowo zwiększać liczbę ekip monterskich ponieważ wielu klientów obecnie potrzebuje kompleksowej obsługi. Aktualnie kładziemy największy nacisk na tarasy, elewacje, architekturę ogrodowa, inwestycje zieleni miejskiej, deweloperkę i obiekty wielko-kubaturowe takie jak baseny i hotele.

CZY W ZWIĄZKU Z OGÓLNOŚWIATOWYM TRENDEM PROEKOLOGICZNYM SĄ TO ZŁOTE CZASY DLA FIRM TAKICH JAK BLUE TIMBER, KTÓRE IMPLEMENTUJĄ DO SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI ZASADY ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU?

Myślę ze złote czasy dopiero przed nami, chociaż wierzę głęboko, że nie mienią się one w kolorze złota, a w kolorze drewna ( hehe) Dla nas „drewno Is a new Gold”. Projekt sadzenia drzew szybkorosnących jako najprostsza metoda redukcji śladu węglowego będzie hitem najbliższej dekady. To najlepszy na rynku zamknięty obieg CO2 i najbardziej naturalny.Już teraz zielony certyfikat nie musi być kosztem dla firmy,a świetną inwestycją.

JAKIE PLANY NA NAJBLIŻSZE LATA MA BLUE TIMBER?

Ekspansja i skalowanie biznesu na cały kraj, jak mówiłem wcześniej chcemy stać się liderem w najbliższych latach, a to wymaga od nas ogromnego zaangażowaniu zasobów poszukiwania kapitału na rozwój. Do tej pory udało nam się zebrać ponad 2mln i obecnie szukamy kolejnych 10mln na otwarcie kolejnych oddziałów DrewnoDlaDomu. W najbliższych latach planujemy również debiut giełdowy i pozyskanie przynajmniej 100-150mln PLN na dalszą ekspansje. Potencjał jest ogromny.


Marcin Ujejski – Prezes zarządu Blue Timber SA właściciela marki DrewnoDlaDomu autor książki „Matematyczny wzór na sukces”, Wiceprezes Oxygen Forest Poland której misja jest sadzenie drzew jako najprostszej metody na świecie do redukcji śladu węglowego.

Last Updated on 16 sierpnia, 2022 by Valeriia Honcharuk

Udostępnij
TAGS