Cyfrowa transformacja w branży budowlanej

Cyfrowa transformacja w branży budowlanej

Gdy mówimy o nowoczesnych narzędziach na placu budowy, coraz częściej myślimy o narzędziach cyfrowych. Co może zaskakiwać, tego typu innowacje są już od dawna obecne również w branży budowlanej. Już dziś możemy znaleźć systemy oparte na technologii Internet Of Things, które umożliwiają szybką i płynną wymianę informacji na niejednej budowie. Jednym z takich narzędzi jest ON!Track – rozwiązanie do zarządzania zasobami, stanowiące jedną z głównych pozycji w ofercie firmy Hilti.

Dzięki ponad 80-letniemu doświadczeniu w tworzeniu rozwiązań dla budownictwa i najnowszym technologiom, firma Hilti była w stanie wykorzystać unikalną usługę cyfrową. Dodatkowo, model biznesowy oparty na partnerstwie i lojalnych relacjach z klientami umożliwił szybką i skuteczną wymianę informacji, która zaowocowała najlepszym dopasowaniem produktu do oczekiwań klienta. Efektem wspólnych prac firmy Hilti i jej klientów jest system ON!Track, który dziś stosowany jest już nie tylko w firmach z branży budowlanej, ale również energetycznej czy przemysłowej. Dzięki usłudze OnTrack możliwe jest stworzenie dokumentacji posiadanych aktywów, a następnie skuteczne zarządzanie nimi.

Co to jest ON!Track? Hilti ON!Track jest rozwiązaniem w formie oprogramowania, które przede wszystkim umożliwia zarządzanie zasobami za pomocą metod cyfrowych, na wielu poziomach. System ten może być bardzo łatwo dopasowany do klienta i wspiera jego proces digitalizacji. ON!Track ma na celu poprawienie bezpieczeństwa, produktywności, zarządzania czasem, a także wsparcie rozwoju firmy w zrównoważony sposób.

-Marshall Berman, jeden z najbardziej wnikliwych obserwatorów współczesności, napisał kiedyś znamienne słowa: Istnieje takie fundamentalne doświadczenie, które łączy dziś miliony ludzi żyjących na całym świecie. Będę nazywał to złożone doświadczenie „nowoczesnością”. Być nowoczesnym to znaleźć się w otoczeniu, które obiecuje przygodę, siłę, radość, rozwój, przemianę nas samych i świata. Budowanie lepszej przyszłości – tak brzmi fundamentalna idea firma Hilti, stanowiąca siłę napędową rozwoju. To właśnie dążenie do tworzenia lepszych rozwiązań, ułatwiania pracy i sprawiania by była jeszcze bardziej bezpieczna, umożliwiło stworzenie ON!Track. Usługa, którą w Polsce wprowadziliśmy w 2016 roku, stanowi odpowiedź na potrzeby naszych Klientów w zakresie zarządzania zasobami.Jej powstanie było możliwe dzięki bliskiej współpracy z naszymi partnerami biznesowymi.Rozwiązanie jest nieustannie rozwijane we współpracy znaszymi Klientami. Dzięki takiemu podejściu do biznesu wiemy, że nasze innowacyjne rozwiązania odpowiadają na realne potrzeby naszych partnerów biznesowych– mówi Anna Pańkowska Dyrektor Marketingu Hilti Poland.

Aby takie rozwiązanie jak ON!Track było jak najlepiej dopasowane do klienta, potrzebna jest kompletna analiza, w ramach której określane są potrzeby przedsiębiorstwa, jego wyzwania i obszary, które wymagają rozwoju. Co więcej, podczas analizy możliwy do określenia jest również potencjał dalszej współpracy, optymalizacji kosztów czy procesów związanych z dalszym rozwojem firmy. Gdy analiza, a następnie proces wdrożenia zostanie zakończony, klienci firmy Hilti mogą liczyć na stałą opiekę w formie szkoleń czy dedykowanego działu obsługi klienta. W razie potrzeby firma Hilti zapewnia dodatkowe szkolenia z obsługi systemu. Intuicyjna i łatwa obsługa systemu sprawia, że klienci bardzo szybko uczą się jak korzystać ze wszystkich atutów ON!Track.

Jakie korzyści więc odnosi klient po wdrożeniu ON!Track i jak odczuwa wartość dodaną?

Przede wszystkim, cyfrowe rozwiązanie, korzystające z danych umieszczonych w chmurze, jest dostępne dla klienta bez względu na miejsce i czas.  Oparcie na systemie smart tag umożliwia klientom ON!Track precyzyjne określenie zasobów w danym obszarze lub przeprowadzenie inwentaryzacji sprzętu znajdującego się w jednym samochodzie. Do przeprowadzenia całego procesu potrzeba zaledwie paru kliknięć w telefonie. Określenie lokalizacji jest niezwykle precyzyjne, możliwe jest również ustawienie alarmu gdy urządzenie zostanie przemieszczone na zbyt dużą odległość. Dzięki funkcji szybkiego skanowania można błyskawicznie zidentyfikować wszystkie urządzenia (i nie tylko!) na jednej budowie czy w ramach jednego magazynu, policzyć je, a także sprawdzić kto jest „opiekunem” danego sprzętu. W efekcie, pracownicy nie tracą czasu na poszukiwanie konkretnej wiertarki czy drabiny, a pośrednio – firma nie ponosi kosztów związanych z wypożyczeniem lub zakupem sprzętu zastępczego. Nikogo nie trzeba przekonywać jak ważna w budownictwie jest terminowość i jak trudno jest ją utrzymać, między innymi przez wyzwania związane z szukaniem odpowiednich narzędzi.

System ON!Track umożliwia także optymalizację i skuteczniejsze planowanie dostaw poprzez kontrolę zużycia materiałów. Pracownicy skanują odpowiedni tag, na przykład podczas pobierania rękawiczek co w efekcie prowadzi do dokładnego raportu zużycia. Firma może określić które urządzenia są najczęściej używane i kto był ich użytkownikiem w konkretnym momencie. W rezultacie, użytkownik systemu jest w stanie zaplanować zapotrzebowanie na przyszłych projektach, a to skutkuje dokładniejszym budżetem projektu i bardziej atrakcyjną ofertą dla inwestora.

-Nasz system jest nie tylko nieustannie udoskonalany dzięki bliskiej współpracy z klientami, ale także rozwijamy jego możliwości. W styczniu br., Hilti nawiązała strategiczne partnerstwo z firmą Trackunit, w celu przyspieszenia cyfrowej transformacji dziedzinie budownictwa – dodaje Anna Pańkowska

Kolejnym priorytetem dla firmy Hilti i jej klientów jest bezpieczeństwo. ON!Track wspiera swoich użytkowników, m.in. przypominając o ważnych terminach. Użytkownicy sprawdzają certyfikaty bezpieczeństwa oraz historie kontroli urządzeń. Unikanie ryzyka i stwarzanie poczucia bezpieczeństwa stanowi o dojrzałości i odpowiedzialności firmy. Gdy chodzi o bezpieczeństwo cyfrowe, dane wykorzystywane w systemie ON!Track, przechowywane w chmurze i na serwerach, są chronione zgodnie z najbardziej restrykcyjnymi normami prywatności. Z jednej strony – klienci mają dostęp do swoich danych z dowolnego miejsca na świecie, o dowolnym czasie (jedynym warunkiem jest dostęp do Internetu), a z drugiej – ich dane są bezpieczne.


Autor:

Hilti

Last Updated on 19 kwietnia, 2022 by Anastazja Lach

Udostępnij
KATEGORIA