Gdy czas to pieniądz, współpraca z odpowiednim dystrybutorem ma jeszcze większe znaczenie

Gdy czas to pieniądz, współpraca z odpowiednim dystrybutorem ma jeszcze większe znaczenie

Wraz z początkiem listopada w wielu branżach widać sezonowy wzrost sprzedaży. Black Friday, a zaraz potem święta, to okres na który czekają zarówno sklepy stacjonarne jak i online. Jak rozsądnie przygotować się na ten moment, ale jednocześnie nie poświęcać cennej powierzchni magazynowej na zapasy opakowań? Warto zawczasu zaplanować dostawy z odpowiednim dystrybutorem.

Jak zauważają ekonomiści, a potwierdzają to dane Głównego Urzędu Statystycznego, Polacy ostatecznie przyzwyczaili się do obecnej inflacji, a jej systematyczny spadek dodatkowo wpływa na poprawę nastrojów konsumentów. W efekcie chętniej podejmujemy odkładane dotychczas decyzje zakupowe, co zaskakuje nawet ekspertów. Wg danych opublikowanych przez GUS, sprzedaż detaliczna liczona w cenach stałych we wrześniu była zaledwie o 0,3 proc. niższa niż rok temu. Powoli, ale zauważalnie rośnie też udział sprzedaży przez Internet. Wszystko wskazuje na to, że wracamy do trendów, które w ostatnim roku zostały zachwiane przez wysoką inflację. Jednym z nich jest przedświąteczne szaleństwo zakupów. Biorąc pod uwagę, że według raportu Deloitte[3] w 2021 roku Polacy wydali na Boże Narodzenie średnio 2129 zł, teraz kwota ta może być jeszcze wyższa, co więcej, aż 70 proc. tej sumy wydamy na jedzenie i prezenty.

Zawsze pod ręką

Ostatni piątek listopada, w który wypada Black Friday, rozpoczyna najgorętszy okres w handlu. Według badania Barometr Providenta, większość konsumentów właśnie wtedy kupuje świąteczne prezenty, jednocześnie zaledwie 15% badanych zostawia zakupy na ostatnią chwilę. Wzrost sprzedaży oznacza natomiast dla sprzedawców znaczny skok wysyłanych przedmiotów. W sytuacji, gdy spodziewamy się większej sprzedaży, musimy zaopatrzyć magazyny w zapasy odpowiednio dobranych opakowań wysyłkowych i artykułów, szkoda więc zajmować cenną przestrzeń na gromadzenie potrzebnych w przyszłości opakowań. – Rozwiązaniem jest wybór takiego dostawcy materiałów opakowaniowych, który gwarantuje stały dostęp towaru. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której nagle nie możemy zamówić niezbędnych opakowań, bo dystrybutor nie ma ich w swoich magazynach – radzi Jarosław Kamiński, Prezes RAJA Polska. W skrajnych przypadkach może to prowadzić nie tylko do opóźnień w dostarczeniu przesyłek, ale też utraty dobrego wizerunku a co za tym idzie, klientów. 

Czas to pieniądz

Poza stałą dostępnością towaru, znaczenie dla zachowania płynności realizacji zamówień ma też sposób dostawy, jaki oferuje nam dystrybutor opakowań. Coraz częściej standardem jest gwarancja dostawy następnego dnia, jeśli klient odpowiednio wcześnie zamówi towar. Liderzy wśród dystrybutorów proponują jednak znacznie więcej możliwości. – Dzięki efektywnej sieci dystrybucji, klienci mogą oczekiwać dostawy w 24 h przy zamówieniach złożonych nawet do godziny 15:30. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kontrahentów, wprowadziliśmy nowe opcje dla przesyłek paczkowych: dostawę do różnych punktów odbioru, dostawę stopniową, w wybranym dniu oraz w sobotę – mówi Jarosław Kamiński.

Na szczególne warunki współpracy mogą liczyć przedsiębiorcy, którzy zwiążą się z dystrybutorem opakowań umową ramową lub realizują duże zamówienia. W takich przypadkach klient może liczyć na indywidualnie dopasowane usługi i wynegocjowane warunki. – Odbiorcy największych wolumenów ustalają wszystkie warunki z dedykowanymi doradcami, którzy pomagają efektywnie zarządzać zamówieniami i zapasami. Jedną z chętniej wybieranych opcji jest dostawa stopniowa, adekwatna do aktualnych potrzeb klienta. Sprawdza się ona szczególnie w e-sklepach, w których liczba zamówień różni się nawet z dnia na dzień – wyjaśnia Jarosław Kamiński.

Optymalizacja to dobry wybór

Gdy znajdziemy już profesjonalnego, spełniającego nasze wszystkie oczekiwania dystrybutora opakowań, skupmy się na odpowiednim wyborze materiałów. Okazuje się, że tu także możemy wybrać systemy zdecydowanie przyspieszające pracę lub maksymalnie ergonomiczne, ale wymagające małej przestrzeni. – W okresie przedświątecznym firmy zatrudniają dodatkowych pracowników, dla których tworzą stanowiska tymczasowe. Zwykle na dość ograniczonej przestrzeni. Pracę na takim stanowisku ułatwią np., niewielkie, jednorazowe dyspensery papieru. Na rynku dostępne są kartony z automatycznym dnem, czy takie z gotową taśmą do zamknięcia pudełka. Każde z tych rozwiązań przyspieszy i ułatwi pracę pakowacza. Wybór jest ogromny, dlatego najlepiej skorzystać z porad doradcy – podpowiada Jarosław Kamiński.

Doświadczony, profesjonalny dystrybutor opakowań, ułatwi nam pracę i pomoże zoptymalizować proces pakowania. Dodatkowo, dzięki ofercie dobranej do naszych potrzeb,  wspomoże nas w realizacji celów sprzedażowych.


– https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/wskazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcyjnych-we-wrzesniu-2023-roku,2,143.html 
– https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/Mikolaj-siega-glebiej-do-kieszeni-w-tym-roku-na-Boze-Narodzenie-wydamy-srednio-2129-zl.html
https://media-provident.pl/pr/777917/barometr-providenta-swieta-kosztuja-polakow-coraz-wiecej


Grupa RAJA jest wiodącym europejskim wielokanałowym dystrybutorem materiałów opakowaniowych i wyposażenia dla firm. Obecna od ponad 65 lat na rynku opakowaniowym w 19 krajach i 26 spółkach. RAJA obsługuje łącznie ponad 2 miliony klientów w Europie, od firm rozpoczynających działalność po firmy międzynarodowe, we wszystkich sektorach działalności. 
RAJA Polska – polski oddział Grupy – funkcjonuje od 2010 roku, dbając o najwyższą jakość usług oraz oferując ponad 3000 produktów opakowaniowych, akcesoria do przechowywania, transportowania i zabezpieczania towarów z dostawą w 24h.

Last Updated on 14 listopada, 2023 by Anastazja Lach