Kaufland koncentruje się na handlu stacjonarnym, jednocześnie rozwijając opcję zakupów online z dostawą do domu

Kaufland koncentruje się na handlu stacjonarnym, jednocześnie rozwijając opcję zakupów online z dostawą do domu

W czasie pandemii Kaufland testował dwa nowe rozwiązania, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne zakupy – click & collect oraz zakupy online z bezpośrednią dostawą do domu. Doświadczenie pokazało, że poza handlem stacjonarnym klienci cenią tę drugą opcję, dlatego Kaufland zdecydował, że zamiast click & collect skupi się na rozwoju współpracy z Everli – firmą dostarczającą zakupy do domu kupujących.

Sytuacja epidemiologiczna zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Klienci chętniej niż przed epidemią COVID-19 kupują za pośrednictwem aplikacji mobilnych oraz stron internetowych. Najbardziej dogodnym wariantem jest dla nich dowóz zakupów do domu – taką opcję wybiera aż 76% kupujących online[1]. Podobne doświadczenie ma także Kaufland. W trakcie pandemii sieć starała się jak najlepiej dopasować do zmieniających się potrzeb klientów i stworzyła dla nich dwie nowe możliwości – zakupy poprzez click & collect oraz z dostawą do domu. Mimo możliwości nabycia swoich ulubionych artykułów na wiele sposobów, klienci nadal w pierwszej kolejności stawiają na zakupy w sklepie stacjonarnym. Z kolei z opcji e-commerce najbardziej cenią zakupy online dostarczane do domu.

-Aby w okresie pandemii ułatwić klientom dokonywanie zakupów, testowaliśmy różne rozwiązania z obszaru e-commerce. Praktyka pokazała, że dla kupujących najwygodniejszą formą są zamówienia online z dostawą do domu. Należy jednak podkreślić, że dla klientów sieci Kaufland najbardziej atrakcyjną opcją jest wciąż wizyta w sklepie stacjonarnym, która umożliwia bezpośredni kontakt z obsługą i produktem. Potrzeby klientów determinują nasz kierunek działania, dlatego też skupiamy się na sprzedaży stacjonarnej, która jest główną osią naszej działalności a jednocześnie będziemy w dalszym ciągu rozwijać współpracę z Everli  -– wyjaśnia Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Usługa click & collect będzie dostępna dla klientów do dnia 11.02.2022 r. W najbliższym czasie Kaufland planuje rozszerzyć współpracę z Everli w zakresie zakupów online z dostawą do domu o kolejne miasta.  


Autor:

KAUFLAND

Informacje o autorze:

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 231 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb. Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.

Last Updated on 8 lutego, 2022 by Anastazja Lach

Udostępnij
KATEGORIA