Modernizacja Kolejowej Infrastruktury Pasażerskiej

Modernizacja Kolejowej Infrastruktury Pasażerskiej

UE promuje kolej jako bezpieczny i zrównoważony środek transportu. Kolej jest eko – jedynie 0,4% emisji gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej pochodzi z sektora transportu kolejowego. Kolej jest również najbezpieczniejszym rodzajem transportu lądowego – 0,1 ofiar śmiertelnych na miliard pasażerów/km.

Linie kolejowe są modernizowane, powstają nowe stacje, tworząc szybsze i wygodniejsze połączenia, a stare dworce są remontowane i dostosowywane do potrzeb podróżnych.

DYSTEN produkuje urządzeń dla projektów dotyczących Modernizacja Kolejowej Infrastruktury Pasażerskiej. Firma dostarcza Systemy Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz systemy zapowiedzi głosowych zgodne z IPI6  dla dworców i stacji wszystkich kategorii – premium, wojewódzkich, regionalnych, aglomeracyjnych, turystycznych i lokalnych. Największą popularnością wśród wyświetlaczy dla większych dworców cieszą się duże wyświetlacze główne stacyjne odjazdy / przyjazdy oraz infokioski. Mniejsze stacje zaopatrują się w wyświetlacze zbiorcze stacyjne odjazdy / przyjazdy. Na peronach stawiane są wyświetlacze peronowe oraz coraz częściej infokioski. Po montażu i uruchomieniu urządzeń, następuje integracja programowa z centralnym systemem informacji pasażerskiej danego organizatora transportu kolejowego.

DYSTEN obsługuje narodowe linie kolejowe jak linie podmiejskie, dostosowując urządzenia pod konkretne wytyczne, przepisy operatora a nawet pod parametry danej lokalizacji. Ale nie tylko castomizacja urządzeń odgrywa duża rolę w modernizacji kolejowej infrastruktury pasażerskiej. Optymalizacja – to słowo klucz w tych projektach. Kolej ma być przyjazna dla środowiska i bardziej energooszczędna. DYSTEN  opracowuje więc rozwiązania zwiększające niezawodność urządzeń i zmniejszające zużycie energii. Już na etapie konsultacji i budowania koncepcji systemu informacji pasażerskiej firma doradza, którą technologię wybrać, tak by spełniła oczekiwania inwestora.  

Na potrzeby klientów spółka przeprowadziła badanie “Comparison of luminance and power consumption measurements for  LCD TFT and LED technology-based displays”. Testy wykonano na najczęściej instalowanych dla kolei urządzeniach, działających w technologii LED RGB oraz LCD TFT, wyświetlając na nich różne obrazy. Wyniki testów pozwalają określić klientom, która technologia jest optymalna energetycznie i pomagają w estymacji kosztów zużycia energii w perspektywie kilku a nawet kilkunastu lat użytkowania serii produktów. W podsumowaniu przedstawiono także przewagi obydwu technologii.

Obecnie firma produkuje urządzenia dla linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie – projekt współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Są to głównie wyświetlacze informacji pasażerskiej, czujniki ruchu pociągów, zegary stacyjne oraz system rozgłoszeniowy. Linia kolejowa E59 stanowi fragment międzynarodowego ciągu transportowego Bałtyk-Adriatyk. Jest to najkrótsze i najdogodniejsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. Linia objęta jest umową europejską o głównych międzynarodowych liniach kolejowych (AGC), a także stanowi element Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T).


Autor:

Dysten

Last Updated on 4 kwietnia, 2022 by Anastazja Lach

Udostępnij
KATEGORIA