Przychody GWM w 2021 roku powyżej 136,3 mld CNY
Koncern GWM poinformował ostatnio, że całkowity jego przychód w 2021 r. przekroczył 136,3 mld CNY, przy wzroście o 31,95% rok do roku, natomiast zysk netto osiągnął 6,781 mld CNY i koncern odnotował wzrost o 26,45% rok do roku, co oznacza dalszy wzrost udziału GWM w rynku.
W 2021 roku GWM sprzedał na świecie 1,28 mln nowych pojazdów, przy wzroście o 15,2% rok do roku. Już szósty rok z rzędu globalna sprzedaż przekroczyła milion i osiągnęła nowy rekord. W 2021 roku koncern wprowadził na rynek międzynarodowy różnorodne modele, w tym GWM POER, HAVAL H6 trzeciej generacji i HAVAL JOLION, które spełniają zróżnicowane potrzeby wszelkiego rodzaju klientów i dodatkowo przyczyniają się do wzrostu przychodów.
Nieustanna ekspansja światowego układu rynkowego jest istotnym powodem wzrostu przychodów GWM. W styczniu 2022 roku firma oficjalnie zakończyła transfer własności fabryki Iracemapolis w Brazylii, rozpoczynając tym samym zaawansowaną, cyfrową transformację oraz modernizację zakładu. Na tej podstawie powstał strategiczny układ z Brazylią pełniącą rolę punktu podparcia, obejmujący cały rynek południowoamerykański. Wcześniej GWM otworzył filię w Monachium w Niemczech i uruchomił europejską centralę, co miało przyspieszyć realizację strategii w Europie. Dzięki aktywnemu rozwojowi na rynkach Azji Południowej, Ameryki Południowej, Europy i Afryki Północnej spółka wkroczyła w nowy etap globalizacji.
Ogromne inwestycje w badania i rozwój technologii to kolejny podstawowy czynnik przyczyniający się do wzrostu przychodów GWM. Firma zainwestowała 20 miliardów CNY w inteligentne platformy, w tym L.E.M.O.N., TANK i Coffee Intelligence, które pozwoliły na wprowadzenie na rynek znacznej liczby nowych pojazdów, takich jak HAVAL Shenshou (na rynek chiński) , WEY Latte DHT (na rynek chiński) i HAVAL DARGO, rozpoczynając tym samym nowy cykl produktów na całym świecie. Zgodnie ze „Strategią 2025” w ciągu najbliższych pięciu lat łączna wartość inwestycji w badania i rozwój osiągnie 100 miliardów CNY w celu zwiększenia poziomu elektryfikacji i zastosowania rozwiązań inteligentnych.
Obecnie koncern GWM powołał zagraniczne centra badawczo-rozwojowe w Japonii, USA, Niemczech, Indiach, Austrii i Korei Południowej i aktywnie przyciąga światowe talenty, aby stworzyć międzynarodowy system badawczo-rozwojowy i przyspieszyć osiągnięcie pozycji globalnej inteligentnej firmy technologicznej.
Doskonałe wyniki GWM dotyczące przychodów jeszcze bardziej podniosły wartość marki. Całkiem niedawno marka GWM HAVAL została po raz pierwszy umieszczona na liście „Brand Finance Global 500 2022” – opublikowanej przez Brand Finance, międzynarodową autorytatywną agencję oceny wartości marki. Dowodzi to, że wartość marki chińskiej motoryzacji zdobyła międzynarodowe uznanie.
W oparciu o tak korzystne wyniki rocznych przychodów koncern w 2022 roku będzie nadal koncentrować się na elektryfikacji i rozwoju rozwiązań inteligentnych. Firma planuje wprowadzić i udostępnić WEY Coffee 01, ORA GOODCAT, HAVAL H6 PHEV i modele marki TANK na rynkach zagranicznych, tak aby wspierać rozwój zglobalizowanych produktów i przyspieszyć realizację celów strategicznych na rok 2025.
Autor:
Polska Agencja Prasowa
Last Updated on 10 lutego, 2022 by Anastazja Lach