Czasomierze Balticus dostępne w Niemczech i Czechach

Czasomierze Balticus dostępne w Niemczech i Czechach

Spółka wraz z Hashtag.pl pozyskała dwóch kluczowych dystrybutorów

Balticus SA – producent unikatowych czasomierzy premium z Pomorza – rozszerza kanały dystrybucji poza granicami kraju. Dzięki współpracy z Chronofactum zegarki Balticus są dostępne w kanale e-commerce dla klientów z Niemiec. Podobne porozumienie zostało zawarte również z firmą Onyx z Czech, która będzie dystrybutorem w sprzedaży online i stacjonarnej polskich czasomierzy u południowych sąsiadów. Balticus i Hashtag.pl dalej pracują na rzecz poszerzenia dostępności zegarków Balticus na rynkach zagranicznych. Plan zakłada, by do końca 2022 roku rodzima marka była silnie obecna m.in. w Niemczech, Czechach, Słowacji i Wielkiej Brytanii.

Czeska firma Onyx oferuje zegarki wielu renomowanych  marek zarówno w sklepie online, jak i sklepie stacjonarnym w Igławie. Firma znana jest na lokalnym rynku z wyjątkowego podejścia do obsługi Klienta oraz profesjonalnego serwisu posprzedażnego zegarków. W swoim portfolio posiada zegarki takich firm jak Seiko, Festina, Jaguar, Zeppelin, Yema, Vratislavia i wiele innych.

Niemieckie Chronofactum specjalizuje się zaś w sprzedaży zegarków produkowanych przez marki niezależne i manufaktury zegarmistrzowskie, cechujące się wyjątkowością i indywidualnym podejściem do każdego nowego oferowanego zegarka. Swoim Klientom oprócz Balticusa oferuje min. zegarki firm Squale, Echo, Borgward, Springer&Fersen.

Balticus podpisał z Hashtag.pl umowę dystrybucyjną, zgodnie z którą Hashtag.pl jest wyłącznym dystrybutorem marki w Polsce i w kilku innych krajach, takich jak Czechy, Słowacja, Niemcy, Wielka Brytania. Dzięki tej współpracy czasomierze Balticus są dostępne obecnie m.in. w W.KRUK za pośrednictwem sklepu internetowego www.wkruk.pl oraz w salonie stacjonarnym W.KRUK w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu. Celem długookresowym jest zwiększenie dostępności marki w salonach stacjonarnych sieci na terenie całej Polsce.

Tak jak zapewnialiśmy, pracujemy na rzecz zwiększenia dostępności naszej oferty. Razem z Hashtag.pl działamy, by pozyskać kolejnych Klientów na niezwykle perspektywicznych dla nas rynkach zagranicznych, które gwarantują wysoką marżowość. Niezmiennie dążymy do tego, by regularnie rozszerzać listę oficjalnych dystrybutorów, co pozwoli nam na zwiększanie skali działalności. W tym celu nie zapominamy o rozbudowie portfolio produktowego. Pozyskujemy właśnie środki od inwestorów społecznościowych w ramach emisji crowdfundingowej. Posłużone one do stworzenia nowych linii czasomierzy. Zwiększenie produkcji i dywersyfikacja oferty pozwoli jeszcze lepiej odpowiedzieć na oczekiwania klientów mówi Bartosz Knop, prezes Balticus SA.

Trwa właśnie kampania crowdfundingowa Balticus SA promowana przez platformę Crowdway. Balticus planuje pozyskać od inwestorów społecznościowych po 2,2 mln zł, które przeznaczy na stworzenie nowej linii zegarków klasycznych, nowej kolekcji czasomierzy, która będzie sprzedawana wraz z whisky, badania i innowacje oraz budowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium.

Firma ciągle się rozwija, ale chce zachować dotychczasową charakterystykę pracy. Podstawowym modelem działania spółki jest produkcja oraz sprzedaż zegarków Balticus zarówno we własnych kanałach e-commerce, jak również dostarczanie do sklepów specjalistycznych w Polsce i różnych rejonach świata.

Sprzedaż czasomierzy Balticus

Aktualnie w sprzedaży regularnej znajduje się 35 modeli. Oprócz modeli zegarków dostępnych w regularnej sprzedaży przychód zapewniają nam:

  • limitowane serie – od Super Ligii piłki ręcznej, poprzez Reksia dla Wisły Kraków czy Orderu Uśmiechu, jedyny w swoim rodzaju model z mechanizmem automatycznym i fazami księżyca, gdzie zamiast księżyca był Order Uśmiechu. Serie te charakteryzuje limitowana liczba sztuk, a także bardzo wysokie ceny,
  • znakowane serie dedykowane – na specjalne zamówienia tworzymy znakowane serie naszych produktów, które zamawiane są jako prezenty czy nagrody,
  • customizacja pasków – dzięki współpracy z JF Szymaniakiem oraz A. Kucharski Leather naszym klientom dajemy możliwość personalizacji także pasków do naszych zegarków. Tworzymy je na specjalne zamówienia zawsze w jednej, unikalnej sztuce. Powstawały również modele w pełni grawerowane czy też wysadzane diamentami.

Naszym pierwszym modelem czasomierza był Grey Seal. Sama nazwa to nawiązanie do Bałtyku i odradzającej się populacji Foki Szarej. Co do samego zegarka, to miał on być funkcjonalny i dobrze skrojony. Taki, który można założyć na spotkanie, ale także spokojnie uprawiać z nim ulubioną aktywność sportową. W marcu tego roku premierę będzie miała już trzecia odsłona tego modelu typu compressor, jego koperta ma dwie koronki na godzinie 2 oraz 4. W tym wydaniu pojawią się trzy kolory na tarczach – niebieski gradient, szary gradient oraz zielony gradient, a dodatkowym smaczkiem będą wersje opierające się o mechanizm szwajcarski V7750 – czyli chronograf. Będą to wersje limitowane tylko do 40 sztuk z każdego koloru.

Pierwsza emisja akcji Balticus SA

W 2020 roku miała miejsce pierwsza emisja akcji naszej spółki. Wówczas ponad 500 Inwestorów objęło akcje o łącznej wartości ponad 1,6 mln zł. Pozyskane środki pozwoliły na poszerzenie asortymentu o nowe wyjątkowe modele zegarków.

Model NOMAD – najnowszy czasomierz z kolekcji Gwiezdny Pył, która jest najbardziej rozpoznawalną serią Balticusa. Jest to zegarek, który wykonany m.in. dla akcjonariuszy poprzedniej emisji, w wersji z datownikiem w języku polskim oraz w wersji przeznaczonej na rynek detaliczny z datownikiem w języku angielskim. To pierwszy model w ofercie Balticusa  z automatycznym mechanizmem szwajcarskim – Sellita SW240 w kopercie w rozmiarze 42 mm bez koronek. Światło i cień – to przewodni motyw tego zegarka w projekcie Mateusza Przystała z biura projektowego – 16.8 Design. Nowoczesna forma nawiązuje do projektów Geralda Genty, a tarcza wykonana m.in. z niebieskiego awenturynu.

Model Diver – Anglerfish – Żabnica – wysokiej jakości zegarek typu nurek, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w II kwartale 2021 r. Będzie on oferowany również w przedsprzedaży. W zestawie z zegarkiem znajdzie się również scyzoryk. Model sygnowany logo Balticus  posiada automatyczny japoński mechanizm. Niezwykła faktura tarczy, mechanizm z komplikacją rezerwy chodu, przemyślany tłoczony dekiel z wizerunkiem ryby – żabnicy.

Model Deep Water – kolekcja zegarków przygotowana z myślą o nurkowaniu, wprowadzona do sprzedaży w ubiegłym roku. Modele zostały wprowadzone w 6 odmianach, różniące się kolorem tarczy, jedna z wersji została pokryta powłoką PVD w kolorze złotym. Wersje z meteorytem zostały sprzedane w ekspresowym tempie.

Model Grey Seal – trzecia edycja modelu w stylu compressor, jego koperta ma dwie koronki na godzinie 2 oraz 4. W tym wydaniu pojawią się 3 kolor na tarcz – niebieski gradient, szary gradient oraz zielony gradient. Jest to wersja z automatycznym chronografem i szwajcarskim mechanizmem automatycznym Valjoux caliber 7750 z komplikacją chronografu. Kolekcja ta trafiła do sprzedaży w marcu 2021 roku.

Balticus to polska marka z pasją, tworząca doskonałe jakościowo czasomierze premium, które są dopasowane do potrzeb właściciela. Niski nakład produkcyjny daje poczucie niepowtarzalnej limitowanej edycji. Producent do tej pory wyprodukował 4500 zegarków. Balticus to także gwarancja wykonania, dbałości o detale i obsługi posprzedażowej świadczonej door to door.

Zegarki Balticus projektowane są przez Mateusza Przystała – projektanta i współzałożyciela studia D61 Design. Pierwsze zawodowe kroki stawiał już w wieku 15 lat. Wychowany na tzw. „twardym designie”, projektując przede wszystkim środki transportu (od elektrycznych rowerów po autobusy i tramwaje), choć w swoim portfolio, poza zegarkami, ma także m. in. kolekcje mebli metalowych, a nawet stację benzynową.

Czasomierze Balticus składane są w gdyńskim salonie zegarmistrzowskim z tradycjami – Ogrodowicz i Syn. Ten salon to unikatowa marka – od trzech pokoleń rodzina Ogrodowiczów zajmuje się rzemiosłem związanym z zegarkami. Więcej o działalności salonu: https://www.youtube.com/watch?v=ccT6FTW2i1s


Informacje o kampanii na www.crowdway.pl


Autor:

Crowdway

Last Updated on 31 maja, 2021 by Karolina Ampulska

Udostępnij