Dostęp do gotówki 24/7 jak woda w kranie

Chociaż płatności bezgotówkowe są zdecydowanie na fali wznoszącej, to próżno mówić o zmierzchu gotówki. Wg. danych NBP, klienci w Polsce wciąż wybierają ją w niemal połowie przypadków, chociaż dotyczy to przede wszystkim mniejszych kwot transakcji. Jednocześnie przyzwyczailiśmy się już, że dostęp do fizycznych pieniędzy mamy wszędzie i o każdej porze. O to, aby było nam — konsumentom — coraz wygodniej dbają dostawcy tacy, jak lider rynku — Diebiold Nixdorf, który od niedawna udostępnia serię urządzeń DN Series. Rozwiązanie to spełnia zarówno oczekiwania konsumentów, jak i odpowiada na potrzeby sektora bankowego.

Polacy wciąż w ok. 40% przypadków transakcji zakupowych sięgają po gotówkę. Zwłaszcza, jeżeli dotyczą one kwoty poniżej 40 PLN. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat przyzwyczailiśmy się bowiem do tego, że niemal w każdej części miasta znajdziemy bankomat. Coraz częściej korzystamy też z wpłat w urządzeniach samoobsługowych. Powszechność i naturalność takich rozwiązań nie oznacza, że w sferze technologicznej nastąpiła tu stagnacja. Maszyny starszego typu są sukcesywnie zastępowane przez nowe.

Lepsze doświadczenie dla klienta, optymalizacja dla banku

Czym różnią się nowsze modele urządzeń samoobsługowych od tych starszych? Wprowadzona w połowie 2019 r. Seria DN jest świetnym przykładem wykorzystania dotychczasowych doświadczeń w połączeniu z najnowszymi, autorskimi rozwiązaniami technologicznymi. Z punktu widzenia użytkownika, w oczy rzuca się ciekawszy design. Maszyny są mniejsze, bardziej kompaktowe, ale wyposażone w znacznie większe ekrany niż dotychczas. Dotykowe ekrany umieszczone są pionowo i nawiązują do wyglądu smartfonów. Są bardziej intuicyjne w obsłudze. Funkcjonalnie pozwalają bankowi na standaryzację wyglądu prezentowanych treści np. na zaprezentowanie takiego samego układu ekranu bankomatu, co w aplikacji mobilnej banku na smartfonie — dodatkowo ułatwiając użytkownikom nawigację.

Ponadto Seria DN wyposażona jest w specjalny system ACDE (All Conected Data Engine) zapobiegający wystąpieniu awarii, a tym samym zapewniający większą dostępność urządzeń dla klientów. Zbiera dane z sensorów umieszczonych w kluczowych komponentach urządzenia, a następnie analizuje je w celu zdefiniowania potencjalnego źródła problemu.

Jednocześnie takie urządzenie jest w stanie zrealizować jednorazowo transakcję wpłaty lub wypłaty aż do 300 banknotów.

Z punktu widzenia banków, nowa generacja maszyn, dzięki mniejszemu modułowi zamkniętego obiegu wpłacanej i wypłacanej gotówki z jednocześnie większą pojemnością kaset, jest prostsza do wkomponowania w nawet niewielką przestrzeń. Dziś dostępne są modele typu ‚lobby’, czyli wolnostojące oraz modele typu ,TTW’, czyli te montowane przez ścianę. Oprogramowanie i większe ekrany umożliwiają prezentację spersonalizowanych, bardziej rozbudowanych treści dla klienta.

Ponadto, większa pojemność kasetki na banknoty zmniejsza częstotliwość jej wymiany redukując tym samym koszty obsługi oraz ułatwia realizację zarządzenia NBP, dotyczącego przeliczania, sortowania, pakowania i oznaczania opakowań banknotów i monet.

— Seria DN podnosi wydajność kanału samoobsługowego, w pełni realizuje obietnicę naszej technologii i służy jako kolejny element kreujący przyszłość, w której klienci banków mogą doświadczyć tego, co nazywamy ‚cyfrową bliskością’. Jest to pozytywne doświadczenie konsumenta podczas realizacji potrzeby zakupowej on-line i off-line. Dobry design, wysoka dostępność i niezawodność tych urządzeń pomagają sprostać potrzebom konsumentów, którzy oczekują dostępności gotówki w trybie 24/7 — mówi Tomasz Rokita, Członek Zarządu Diebold Nixdorf.

Potwierdzeniem świetnego wczucia się w oczekiwania klienta detalicznego jest prestiżowa nagroda Red Dot: Product Design 2019 przyznana za model ATM 200 z DN Series ™. Wyróżnił się on, spośród 5 500 zgłoszonych produktów, ze względu na wyjątkowy design i komfort użytkowania.

Urządzenia nowej generacji sukcesywnie zastępują te starsze, oferujące wyłącznie funkcję bankomatu lub wpłatomatu, a także świetnie sprawdzają się w coraz popularniejszych bezobsługowych strefach 24-godzinnych w placówkach bankowych.


Autor:

Diebiold Nixdorf

Last Updated on 26 lutego, 2021 by Karolina Ampulska

Udostępnij