Kurs na kartę kredytową? Bank BNP Paribas uczy, jak odpowiedzialnie z niej korzystać – startuje ,,Szkoła Jazdy z kartą kredytową”

Kurs na kartę kredytową? Bank BNP Paribas uczy, jak odpowiedzialnie z niej korzystać – startuje ,,Szkoła Jazdy z kartą kredytową”

Nie tylko autem trzeba nauczyć się jeździć, zanim zacznie się go używać. Podobnie jest z kartą kredytową. Odpowiednio używana, może być praktycznym wsparciem w codziennym zarządzaniu finansami. Jak do tego środka płatności podchodzą młodzi dorośli? Jakie mają obawy i wyobrażenia? Zbadał to Bank BNP Paribas w ramach ogólnopolskiego badania internetowego[i] oraz na swoich kanałach social media. Startująca właśnie kampania edukacyjna banku „Szkoła jazdy z kartą kredytową” ma na celu obalić mity na temat kart kredytowych oraz promować świadome i odpowiedzialne korzystanie z tego środka płatniczego. Jednym z kluczowych działań kampanii jest cykl krótkich filmów edukacyjnych z influencerami – z kartą kredytową i autem w roli głównej.  

Karta kredytowa jak samochód? Tak, to narzędzie, które daje swobodę

Prawo jazdy można zdobyć od 18. roku życia – podobnie jak kartę kredytową. Auto pozwala szybciej dotrzeć do wyznaczonego miejsca, a karta kredytowa? Daje elastyczność i bezpieczeństwo. Oba narzędzia mają ten sam cel: ułatwiać życie i zwiększać możliwości. Oczywiście, jak każdy przedmiot, wymaga rozsądnego użytkowania. Dobrze prowadzona może być świetnym wsparciem, ale nieprzemyślane decyzje mogą skutkować „mandatem” w postaci dodatkowych kosztów. Jednak nie ulega wątpliwości, że odpowiednio używana karta może być jak niezawodne auto – dawać wygodę i poczucie kontroli.

Właśnie dlatego Bank BNP Paribas rusza ze „Szkołą jazdy z kartą kredytową” – kampanią, która rozwiewa wątpliwości i pokazuje, jak prawidłowo i bez stresu korzystać z kart kredytowych. Działania kieruje do młodych dorosłych (18-30 lat), którzy chcą lepiej zrozumieć – jak działają karty kredytowe, jak wykorzystać ich możliwości, a także mądrze zarządzać budżetem. To właśnie ich opinie – zebrane w ogólnopolskim badaniu i mediach społecznościowych Banku BNP Paribas – pomogły określić najważniejsze tematy, o których warto mówić. Wyniki badania[ii], w formie raportu, pokazały, że wciąż krąży wiele mitów na temat kart kredytowych. Czy warto ją mieć? Czy to się opłaca, jakie jest ryzyko? Jak jej używać, by nie popaść w długi? Odpowiedzi na te pytania udzielają w kampanii eksperci, którzy w lekki i przystępny sposób tłumaczą zasady działania karty kredytowej i korzyści płynące z jej posiadania.

Krótkie filmy edukacyjna, a duża dawka wiedzy

Kluczowym elementem kampanii jest cykl krótkich filmów edukacyjnych stworzonych wspólnie z Justyną Kik (@prostefinanse) oraz Łukaszem Bąkiem (@lukaszbak_caroseria), pod nazwą: „Szkoła jazdy z kartą kredytowa”. Cykl składa się z trzech odcinków, które będą cyklicznie publikowane na profilach twórców oraz Banku.

– W Banku Dobrych Decyzji zależy nam na tym, aby Klienci mieli pełną wiedzę o naszych produktach i umieli korzystać z nich w rozsądny sposób. Wtedy będą mogli świadomie ocenić czy jest to dla nich odpowiednie rozwiązanie. Chcemy, by była to dla nich przemyślana i dobra decyzja. W tym celu stworzyliśmy kurs „korzystania” z karty kredytowej, nawiązujący do szkolenia z jazdy samochodem. Do akcji zaprosiliśmy ekspertkę od finansów i dziennikarza motoryzacyjnego, by w ciekawej formie video przekazali porady łączące świat finansów ze światem motoryzacyjnym – mówi Darek Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Doświadczenia Klienta i Zaangażowania Społecznego.

PR w motoryzacyjnym stylu

Kampania obejmuje także niestandardowe spotkania z dziennikarzami – w formie jazdy samochodem. To okazja, by w nieformalnej atmosferze porozmawiać o odpowiedzialnym zarządzaniu finansami, a zarazem poznać ofertę Banku. Ekspertami podczas tych spotkań będą doradcy Banku BNP Paribas, którzy na co dzień pomagają Klientom w podejmowaniu najlepszych decyzji finansowych. To oni najlepiej znają konsumenta – jego oczekiwania, opinię o produktach, ale także wątpliwości, z którymi mierzą się przy wyborze oferty.

Za koncepcję i przeprowadzenia kampanii odpowiada agencja 38 Content Communication.

Bank BNP Paribas – pomaga podejmować dobre decyzje

„Szkoła jazdy z kartą kredytową” to kolejny krok Banku BNP Paribas w edukacji finansowej. Bank od lat wspiera świadome zarządzanie budżetem i pomaga Klientom podejmować dobre decyzje – niezależnie od wieku. Finanse mogą wydawać się skomplikowane, ale to tylko kwestia odpowiedniego podejścia. Od 5 lat bank realizuje autorski program Misja Edukacja, który uczy najmłodszych, jak oszczędzać, planować wydatki i mądrze zarządzać pieniędzmi. Dodatkowo w ramach akcji w 2022 roku ruszyła Misja Kieszonkowe, a w 2024 roku Misja Oszczędzanie. Programy, które uczą dzieci i wspierają rodziców, i nauczycieli w edukacji finansowej. Rozwiewają wątpliwości na temat kieszonkowego, odkładania pieniędzy i realizowania marzeń. W ramach obu Misji do tej pory w programie wzięło udział 2000 nauczycieli oraz 70 000 uczniów i uczennic klas I-VI, a bankowi eksperci przeprowadzili lekcje dla blisko 15,5 tysiąca uczestników w całym kraju. Innym działaniem edukacyjnym banku była  społeczna kampania #CoZTąKasą realizowana we współpracy z Fundacją Włączeni Plus (dawniej Sukces Pisany Szminką). Pomogła ona oswoić temat pieniędzy w związkach i nauczyć się lepiej o nich rozmawiać.

[i] [ii] Badanie ilościowe dot. kart kredytowych dla Banku BNP Paribas wykonane na platformie Omnisurv by IQS w grudniu 2024 r. Próba ogólnopolska N=500; wiek: 18-30;


Przeczytaj także: Według ekspertów: nadchodzi fala Sankcji Kredytu Darmowego?

Last Updated on 19 lutego, 2025 by Elżbieta Wieleba

TAGS