KMD Poland na dłużej w Gdański Business Center!
- KMD, duńska firma z branży technologicznej przedłużyła dotychczasową umowę najmu 6 000 mkw. w Gdański Business Center w Warszawie aż do 2028 roku.
- Kompleks wchodzący w skład portfolio Savills Investment Management, oferuje łącznie 101 000 mkw. powierzchni.
Warszawa, 6 lipca 2021 r. Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, podpisał umowę przedłużenia najmu w warszawskim kompleksie biurowym Gdański Business Center z KMD Poland. To pochodząca z Danii firma technologiczna, która od 2015 roku zajmuje trzy piętra Budynku A o łącznej powierzchni biurowej wynoszącej 6 200 mkw.
KMD, będąca częścią NEC Corporation, tworzy systemy i rozwiązania technologiczne, które od niemal 50 lat digitalizują duńską gospodarkę i administrację publiczną. Firma projektuje również rozwiązania dla sektora prywatnego z obszaru bankowości, prywatnych ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych i emerytalnych. Oferta KMD obejmuje m. in. outsourcing, zarządzanie aplikacjami, tworzenie chmur obliczeniowych oraz dedykowanych systemów do obsługi płatności i administracji. Oddział KMD w Polsce znajduje się w Warszawie na terenie Gdański Business Center i w przeciągu ostatnich 6 lat zatrudnił ponad 550 ekspertów.
Julia Racewicz, Senior Asset Manager, Savills Investment Management, powiedziała:
„Niezmiernie cieszymy się, że firma KMD po raz kolejny wybrała Gdański Business Center na swoją siedzibę i tym samym przedłużyła obowiązującą umowę najmu na ponad 6000 mkw. Dzisiaj – w okolicznościach zmieniającego się modelu pracy – ta decyzja nabiera jeszcze większego znaczenia. Cieszy nas fakt, że odnotowujemy zapotrzebowanie na nowoczesną, wysokiej klasy powierzchnię biurową, czego potwierdzeniem jest właśnie transakcja z KMD w kompleksie Gdański Business Center.”
Adam Wiercioch, Vice President, KMD Poland, skomentował:
„Przedłużenie umowy najmu do roku 2028 to przede wszystkim potwierdzenie dotychczasowej długoletniej inwestycji KMD na rynku polskim oraz zapewnienie dalszego rozwoju spółki. Decyzję o pozostaniu w obecnej siedzibie podjęliśmy w oparciu o pozytywną opinię naszych pracowników i współpracowników oraz po porównaniu alternatywnych lokalizacji. Dla nas liczy się przede wszystkim komfort pracy naszych zespołów i to zapewnia nam biuro GBC, które jest nie tylko miejscem pracy, ale przede wszystkim przestrzenią do spotkań, relaksu i inspiracji.
Wykorzystując moment przedłużenia umowy najmu inwestujemy również w unowocześnienie i odświeżenie całej przestrzeni biurowej, aby jeszcze lepiej wpisywać się w potrzeby i oczekiwania naszych zespołów, które ostatnimi czasy mocno się zmieniły. Chcemy połączyć nowe trendy wynikające z pracy zdalnej z możliwościami jakie daje dotychczasowa lokalizacja o najwyższym dostępnym na rynku standardzie. Dlatego modernizujemy obecne i tworzymy nowe przestrzenie: od otwartych stref umożliwiających przygotowanie dużych konferencji technologicznych, przez kreatywne pokoje do pracy zespołowej, po przestrzenie do pracy w skupieniu. Liczymy, że wyposażając te różnorodne typy przestrzeni w nowoczesne narzędzia przyczynimy się do powstania jeszcze lepszych rozwiązań IT i zapewnimy efektywność oraz komfort pracy.
Dodatkowo, work-life balance jest w naszym DNA, dlatego nie zapominamy o modernizacji stref relaksu, coffee pointach, dużej ilości zieleni i szatniach rowerowych. To pomaga w budowaniu osobistych więzi między pracownikami i wpływa na integrację zespołów, która jest istotnym elementem naszej kultury.”
W procesie negocjacji najemcę reprezentowała firma doradcza CBRE.
Paweł Dobrowolski, dyrektor w dziale powierzchni biurowych CBRE, dodał:
„Dla naszego klienta – KMD Poland, biuro jest istotnym elementem tożsamości organizacyjnej. Uważam, że pozostanie w budynku GBC to bardzo dobra decyzja. Właściwa organizacja przestrzeni biurowej i odpowiednie jej wykorzystanie wspierają rozwój biznesu, integrację między ludźmi oraz kreatywność i pracę zespołową.”
Gdański Business Center to nowoczesny kompleks czterech budynków biurowych klasy A, zlokalizowany w centrum Warszawy. Inwestycja powstała w latach 2014 (faza I) oraz 2016 (faza II). Poza przestrzeniami biurowymi, na terenie Gdański Business Center ulokowane są także restauracje, kawiarnia, salon kosmetyczny, przedszkole, centrum medyczne, klub fitness Zdrofit oraz ogólnodostępny dziedziniec z elementami zieleni i małej architektury. Do dyspozycji najemców kompleksu są również tarasy zlokalizowane na wyższych piętrach budynków. W Gdański Business Center znajduje się także 1379 miejsc parkingowych podziemnych i 76 naziemnych oraz infrastruktura dla rowerzystów z 416 stojakami rowerowymi, szatniami i prysznicami. Wśród kluczowych najemców parku biurowego znajdują się Provident Polska, KPMG, Aviva, Philip Morris, Euronet, KMD, Uber, Nielsen, Dell.
Kompleks położony jest tuż przy stacji pierwszej linii metra Dworzec Gdański oraz przy dworcu kolejowym Warszawa Dworzec Gdański. W pobliżu inwestycji znajduje się również wiele przystanków autobusowych, tramwajowych oraz punkty wypożyczania rowerów miejskich, co gwarantuje doskonałą komunikację z innymi dzielnicami Warszawy. Bliskość Mostu Gdańskiego dodatkowo ułatwia komunikacyjną dostępność prawobrzeżnej Warszawy. W sąsiedztwie kompleksu znajdują się liczne udogodnienia, m.in. galeria handlowa Westfield Arkadia.
Inwestycja mogąca pochwalić się certyfikatem środowiskowym BREEAM na poziomie Excellent, została zakupiona przez Savills IM w imieniu jednego z globalnych funduszy emerytalnych.
Więcej informacji o inwestycji dostępnych jest na stronie internetowej https://gdanskibc.pl/ oraz na Facebooku i LinkedIn.
Autor:
Savills Investment Management
Last Updated on 1 listopada, 2021 by Redakcja