Kolejarze kończą prace na stacji Warszawa Zachodnia

Kolejarze kończą prace na stacji Warszawa Zachodnia

Do końca grudnia zakończą się prace przy modernizacji kolejowej części stacji Warszawa Zachodnia. Podróżni będą mogli skorzystać z nowego przejścia podziemnego po wybudowaniu części obiektu realizowanego przez Tramwaje Warszawskie. Do tego czasu PLK SA zakończą proces wynajmu lokali komercyjnych.

Od czerwca, podróżni na stacji Warszawa Zachodnia korzystają już ze wszystkich 9 peronów. Teraz, do końca grudnia, wykonawca zakończy prace w części kolejowej przejścia podziemnego i tym samym wszystkie zakresy inwestycji po stronie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. sfinalizowane. Aby podróżni mogli skorzystać z nowego obiektu, muszą zostać dokończone roboty związane z budową części tramwajowej. Ten etap planowany jest do połowy roku i po przeprowadzeniu ostatecznych odbiorów pasażerowie będą mogli już zejść pod ziemię.

 Nowe przejście podziemne jest dłuższe i szersze od poprzedniego. Obiekt umożliwia dojście do wszystkich 9 peronów zarówno od strony Woli jak i Ochoty. Zainstalowano w nim windy oraz schody ruchome, które ułatwią pasażerom wejście na perony. Docelowo znajdą się w nim kasy biletowe, poczekalnie i lokale usługowe. Obecnie wygodne dojście do pociągów zapewnia wybudowana kładka, z której można zjechać windami na poziom „0”.

W listopadzie PLK SA rozpoczęły procedurę związaną z komercjalizacją powierzchni handlowo-usługowej na stacji Warszawa Zachodnia. Największy węzeł komunikacyjny w stolicy, po zakończeniu modernizacji stanie się również centrum handlowym, które przyciągnie tysiące klientów każdego dnia. W przejściu podziemnym rozlokowanych zostało 26 lokali i obecnie trwają negocjacje z oferentami.

Modernizacja Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kraju. Wszystkie perony są zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.


Przeczytaj także: Polskie firmy wśród najbardziej aktywnych w przetargach publicznych w Ukrainie

Last Updated on 17 grudnia, 2024 by Elżbieta Wieleba

TAGS