Modernizacja układu drogowo-torowego

Port Gdańsk (2018-2021)

W ramach projektu zmianie ulegnie m.in. układ komunikacyjny w Porcie Zewnętrznym, w tym ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Pojawi się dodatkowy tor do terminala DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo, powstanie niewielki parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu.

W ramach projektu rozbudowy układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym wykonywanym przez firmę NDI na rzecz Portu Gdańsk przebudowywane są ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego o łącznej długości 5,6 km. Powstają 4 nowe wiadukty, a rozebrane zostaną 2 istniejące (w tym jeden nad czynnymi torami kolejowymi oraz drugi nad zespołem przesyłowych rur paliwowych PERN, LOTOS i Naftoport). Pojawi się dodatkowy tor do terminala DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Powstanie także parking buforowy dla aut ciężarowych – pierwszy w tej części portu. Inwestycję wartą ponad 176 mln wykonuje firma NDI z Sopotu. Wartość kontraktu wynosi prawie 176 mln zł, z czego 85 proc. stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu CEF (Connecting Europe Facility).


Generalny Wykonawca: NDI SA



Zamawiający: Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA




Czas realizacji: 2018-2020





Autor:

Grupa NDI

Last Updated on 15 października, 2021 by Anastazja Lach

Udostępnij