Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego
Kanał Dębicki
2020-2023
Inwestycja to jeden z flagowych projektów realizowanych przez ZMPSiŚ w porcie Szczecin. Jego celem jest uzyskanie zwiększonego jakościowo i ilościowo potencjału do przeładunków drobnicowych, poprzez budowę nowego nabrzeża Norweskiego (stanowiącego przedłużenie linii już istniejącego nabrzeża Fińskiego, pełniącego funkcję terminala kontenerowego) oraz modernizację istniejących nabrzeży Czeskiego i Słowackiego wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na bezpośrednim zapleczu nabrzeży i przystosowanie ich do głębokości technicznej 12,5 m.
Ponadto, jako zabezpieczenie brzegu Ostrowa Grabowskiego i przedłużenie w przyszłości dalszej linii nabrzeża Norweskiego, w ramach tego zadania planuje się budowę nabrzeża oczepowego na długości ok. 600 m (nazwa w przyszłości – nabrzeże Duńskie).
Obecnie nabrzeża Czeskie i Słowackie są najintensywniej wykorzystywanymi nabrzeżami drobnicowymi w porcie Szczecin, a zakres inwestycji zapewni dostosowanie ich parametrów do obsługi największych statków, jakie będą mogły zawijać do portu w Szczecinie, po modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m.
Generalny Wykonawca Konsorcjum NDI
Czas realizacji 2020-2022
Inwestor ZMPSiŚ
Autor:
Grupa NDI
Last Updated on 1 listopada, 2021 by Redakcja