![Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1600,h_900/https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/dji_0290-1.jpg)
![Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/dji_0290-1.jpg)
![Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/dji_0290-1.jpg)
Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego
Kanał Dębicki
2020-2023
Inwestycja to jeden z flagowych projektów realizowanych przez ZMPSiŚ w porcie Szczecin. Jego celem jest uzyskanie zwiększonego jakościowo i ilościowo potencjału do przeładunków drobnicowych, poprzez budowę nowego nabrzeża Norweskiego (stanowiącego przedłużenie linii już istniejącego nabrzeża Fińskiego, pełniącego funkcję terminala kontenerowego) oraz modernizację istniejących nabrzeży Czeskiego i Słowackiego wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na bezpośrednim zapleczu nabrzeży i przystosowanie ich do głębokości technicznej 12,5 m.
Ponadto, jako zabezpieczenie brzegu Ostrowa Grabowskiego i przedłużenie w przyszłości dalszej linii nabrzeża Norweskiego, w ramach tego zadania planuje się budowę nabrzeża oczepowego na długości ok. 600 m (nazwa w przyszłości – nabrzeże Duńskie).
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_576/https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/dji_0290-1-1-1024x576.jpg)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/dji_0290-1-1-1024x576.jpg)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/dji_0290-1-1-1024x576.jpg)
Obecnie nabrzeża Czeskie i Słowackie są najintensywniej wykorzystywanymi nabrzeżami drobnicowymi w porcie Szczecin, a zakres inwestycji zapewni dostosowanie ich parametrów do obsługi największych statków, jakie będą mogły zawijać do portu w Szczecinie, po modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_112,h_112/https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/image-4.png)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/image-4.png)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/image-4.png)
Generalny Wykonawca Konsorcjum NDI
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_102,h_102/https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/image-5.png)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/image-5.png)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/image-5.png)
Czas realizacji 2020-2022
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_110,h_110/https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/image-6.png)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/image-6.png)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2021/08/image-6.png)
Inwestor ZMPSiŚ
Autor:
Grupa NDI
Last Updated on 1 listopada, 2021 by Redakcja