Rozbudowa Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Gdańsk

Rozbudowa Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Gdańsk

Już wkrótce rusza przebudowa rejonu Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Gdańsk.  Właśnie podpisana została umowa pomiędzy Zarządem Morskiego Portu w Gdańsku, a generalnym wykonawcą sopocką firmą NDI, która zwyciężyła w przetargu. Całkowita wartość inwestycji to 80 mln PLN. Prace potrwają do końca kwietnia 2023 roku.

– Bardzo cieszymy się, że wracamy do Portu Gdańsk – mówi prezes NDI Małgorzata Winiarek-Gajewska. – Na wiosnę tego roku zakończyliśmy przebudowę układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Wiele prac wykonaliśmy z wyprzedzeniem, choć były one bardzo wymagające pod względem logistyki, gdyż Port mimo prac, musi funkcjonować bez zakłóceń. Mamy więc doświadczenie, które nasza kadra wykorzysta w kolejnej inwestycji  dodaje Prezes NDI Małgorzata Winiarek – Gajewska

Port Gdańsk rozbudowując infrastrukturę dostępową od strony lądu, podwyższa standardy obsługi, zwiększa konkurencyjność i umacniania pozycję na Bałtyku. Już wkrótce rozpocznie się przebudowa rejonu Nabrzeża Przemysłowego. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Rozbudowa i modernizacja węzłów sieci bazowej w zakresie infrastruktury drogowo – kolejowej”.

W zakres inwestycji wchodzi m.in. przebudowa układu kolejowego i drogowego pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym, a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików, a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski.

Projekt jest współfinansowany z programu CEF „Łącząc Europę”.

– Po zakończeniu inwestycji drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym, ruszamy z kolejnym projektem, tym razem zlokalizowanym w Porcie Wewnętrznym. Chcemy być portem numer jeden na Bałtyku jeżeli chodzi o przeładunki ogółem. Kluczem do zwiększania przeładunków są inwestycje infrastrukturalne, które właśnie realizujemy. Inwestycja, którą dziś ogłaszamy przyczyni się do zwiększenia potencjału
i możliwości przeładunkowych naszego portu. Wszystkie operacje będą przebiegać sprawniej, zwiększy się też bezpieczeństwo. – wyjaśnia Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.

– Życzyłbym sobie żebyśmy co miesiąc podpisywali takie umowy, bo każdy dostęp do portu, każde usprawnienie, to jest wzrost przeładunków i wzrost konkurencyjności. Z tej drogi nie zejdziemy – z inwestowania w polskie porty. Szczególnie że konkurencja nie śpi. Kiedy obejmowaliśmy rządy, nad polskim wybrzeżem i portami pojawił się realny gospodarz. To co obecnie możemy obserwować, to gigantyczny rozmach inwestycyjny. Nie szczędzimy funduszy na rozbudowę polskich portów. Porty zachodnie czy wschodnie z zazdrością patrzą na to, co się u nas dzieje – mówił obecny podczas konferencji Grzegorz Witkowski, wiceminister infrastruktury.

Zmodernizowane zostaną drogi o łącznej długości około 1,6 km. Zostanie położona nawierzchnia z betonu cementowego. W tym wykonane będą też dwa fragmenty nabrzeża. Zmodernizowana zostanie bocznica Chemiki wraz z budową lub przebudową układu torowego na odcinku ok. 6 km.

– Podpisanie umowy i rozpoczęcie świadczenia usługi Inżyniera Kontraktu dla tego ważnego dla Portu Gdańsk przedsięwzięcia przyjmujemy z ogromną satysfakcją i cieszymy się, że będziemy mogli brać w nim udział, tym bardziej, że jest to drugie z kolei  zadanie, którym będziemy zarządzać i nadzorować na podstawie umowy z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. W maju tego roku zakończone zostało zadanie dotyczące rozbudowy i modernizacji sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku, w ramach którego również świadczyliśmy usługę nadzoru inwestorskiego i zarządzania – mówi Waldemar Lechnik – Dyrektor Nadzoru Inwestorskiego, przedstawiciel Inżyniera Kontraktu, Sweco Polska sp. z o.o.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną również sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne, teletechniczne. Wybudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne, powstanie nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze. Całkowita wartość inwestycji to 80 mln zł. Prace potrwają do końca kwietnia 2023 r.


Autor:

Grupa NDI

Last Updated on 31 października, 2021 by Redakcja

Udostępnij