Britenet – 15 lat partnerstwa w profesjonalizmie

Już od lat działamy na polskim i zagranicznym rynku IT. Wykorzystujemy nasze doświadczenie oraz nowe technologie, aby tworzyć i rozwijać najwyższej klasy oprogramowanie, dzięki którym nasi partnerzy mogą realizować swoje cele strategiczne. Nasze 15. urodziny to świetna okazja, aby podsumować pewien okres w życiu Britenet.

Wszystko zaczęło się jak historia rodem z filmu. Dwaj ambitni studenci postanowili zamienić wzajemną rywalizację o medale w mistrzostwach matematycznych na współpracę. Połączyli siły, by wraz z grupą przyjaciół stworzyć własną firmę oraz wprowadzić na rynek nową jakość. Podczas gdy wszystkie wielkie projekty IT zaczynały w garażach, Britenet od początku mierzył znacznie wyżej – swoje pierwsze kroki stawiał w małym mieszkaniu znajdującym się na poddaszu na warszawskim Ursynowie. Głównym celem było zdobycie zaufania klientów oraz pewnej pozycji na rynku IT.

W pierwszej fazie istnienia nasza firma składała się z zaledwie kilku osób, które realizowały zlecenie dla przedsiębiorstw z sektora korporacyjnego i telekomunikacyjnego. Wraz ze wzrostem zleceń i liczby pracowników zwiększały się możliwości firmy, a co za tym idzie także jej potrzeby. Przenieśliśmy się do większego biura znajdującego się bliżej centrum Warszawy. Był to pierwszy krok nadchodzącej ekspansji. Już w 2008 roku w Lublinie uruchomiliśmy nasze pierwsze centrum kompetencyjne. Z czasem zaczęliśmy nawiązywać współpracę z coraz bardziej wymagającymi sektorami. Przeszliśmy pozytywnie wiele audytów jakości, udowadniając, że gwarantujemy bezpieczeństwo wytwarzanego oprogramowania. W kolejnych latach liczba pracowników systematycznie rosła – z grupy zaledwie kilkudziesięciu pasjonatów staliśmy się firmą zatrudniającą blisko setki specjalistów. Założyliśmy kolejne centrum kompetencyjne w Poznaniu oraz oddziały w Kielcach i Białymstoku, a także wyszliśmy naprzeciw potrzebom naszych zagranicznych klientów m.in. z Niemiec, zakładając biuro w Mönchengladbach. Dziś realizujemy krajowe i międzynarodowe projekty w kilkudziesięciu technologiach i stawiamy na utrzymanie długofalowej współpracy z klientem, stając się dla niego partnerem w dążeniu do realizacji celów strategicznych.

Obecnie dla branży finansowej przygotowujemy m.in. rozwiązania pozwalające na gromadzenie rozproszonych danych o klientach, zapewniając lepszą obsługę, dokładniejsze analizy i trafniejsze decyzje biznesowe. Sprawna identyfikacja klienta w sektorze finansowym pozwala na znacznie skuteczniejsze zaspokojenie jego potrzeb, a jednocześnie umożliwia dostosowanie się do wymagań ustawy RODO. Nasi eksperci oferują także rozwiązania zwiększające efektywność istniejących systemów oraz narzędzia służące do predykcji odejść nie tylko klientów, ale także pracowników.

Nasze rozwiązania uprościły procesy przeprowadzania badań klinicznych m.in. oferując wielopoziomową analizę danych pacjentów podaną w przejrzysty sposób. Natomiast z myślą o pacjentach cierpiących na zaburzenie afektywne dwubiegunowe stworzyliśmy innowacyjną aplikację, która wykorzystuje algorytmy Machine Learning do gromadzenia informacji pozwalających na przewidywanie zmiany fazy u pacjenta oraz informowanie o niej lekarza i bliskich chorego.

Machine learning oraz algorytmy sztucznej inteligencji oferujemy również w branży retail, gdzie rozwiązujemy najczęstsze problemy sieci sklepów – nieprzyjazny proces składania zamówień, zapasy niepotrzebnych produktów zalegające w magazynach czy trudności z wygenerowaniem planów logistycznych. Dzięki technikom optymalizacyjnym opracowaliśmy aplikację pozwalającą m.in. na przedstawianie sugestii, ile danych produktów powinien zamówić franczyzobiorca, aby osiągać jak najwyższe zyski.

W branży logistycznej budujemy aplikacje ułatwiające codzienną pracę kurierom. Rozwiązania w postaci aplikacji pozwalającej na optymalizację tras, kontrolowanie kosztów transportu czy śledzenie przesyłek z możliwością predykcji ich dostarczenia. Zapewniamy klientom łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji, a usprawnione przez nas hurtownie danych działają lepiej, szybciej i efektywniej, natomiast zaawansowane raportowanie w Power BI pozwala na uporządkowanie danych i przejrzystą ich prezentacje.

Od lat jesteśmy sprawdzonym dostawcą rozwiązań IT również dla sektora publicznego. Ogromnym powodem do dumy jest dla nas fakt, że udało nam się zdobyć zaufanie najbardziej wymagających instytucji publicznych w Polsce. Z sukcesami realizowaliśmy projekty dla m.in. Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Finansów, CSIOZ czy PGE. Nasze rozwiązania mają rzeczywisty wpływ na codzienne funkcjonowanie tysięcy Polaków. To duża odpowiedzialność, którą z satysfakcją przyjmujemy na siebie.

Nasza praca została już wielokrotnie doceniona. Przez 5 lat z rzędu zostaliśmy nagrodzeni tytułem „Najlepszego Miejsca Pracy w IT w Polsce” przyznawanego w prestiżowych badaniach AudIT organizowanych przez magazyn Computerworld Polska. Natomiast według portalu Clutch – międzynarodowej platformy ocen i recenzji firm IT – w 2021 roku Britenet został uznany za najlepszego dostawcę usług managed service w Polsce zajmując 1 miejsce w rankingu Top Managed IT Providers 2021.

Nie spoczywamy jednak na laurach. Nieustannie dążymy do rozwijania swoich możliwości, doskonalenia procesów zarządzania zespołem oraz poszukujemy następnych wyzwań. Nawet teraz myślimy o kolejnych krokach – planujemy dalszy rozwój technologiczny i pracowniczy oraz przygotowujemy się do wejścia na nowe rynki i branże.


Autor:

Britenet

Last Updated on 20 stycznia, 2022 by Łukasz

Udostępnij