E-commerce SEO case study: Medicine – wzrost wartości sprzedaży online generowanej przez ruch organiczny o 200% !

Medicine to polska marka odzieżowa, która istnieje na rynku już 8 lat. Została założona przez spółkę BrandBQ w 2013 roku i od tego czasu cały czas prężnie się rozwija. W Polsce posiada 95 salonów, 23 salony za granicą oraz platformę do sprzedaży online wearmedicine.com. Kolekcje Medicine tworzą zdolni, polscy projektanci oraz znani artyści. Marka stawia na unikalne, limitowane kolekcje oraz na twórcze podejście do mody. To brand, który manifestuje niezależność, a jego znakiem rozpoznawczym są nietuzinkowe printy. Medicine konsekwentnie zdobywa nowych odbiorców i rynek odzieżowy e-commerce za sprawą swoich kreatywnych projektów i otwartości na kulturę i sztukę.

Jak budować sprzedaż online polskiej marki odzieżowej w oparciu o działania SEO? Czy w branży fashion możliwe są kilkuset procentowe wzrosty sprzedaży? Czy e-commerce bazujący na ruchu organicznym to przyszłość w pospandemicznych modelach biznesowych największych najemców powierzchni handlowych? 

Zespół Insightland, który od lutego 2020 wspiera markę Medicine w działaniach e-commerce udowadnia, że to możliwe.  

Wyzwania:

Wsparcie marki Medicine w obszarze SEO jako uzupełnienie wcześniej wdrożonej przez Klienta strategii e-commerce. Odwrócenie spadkowej tendencji kluczowych dla marki wskaźników generowanych przez ruch organiczny.

  • Wzrost liczby transakcji w kanale online
  • Wzrost konwersji z ruchu organicznego
  • Wzrost średniej wartości koszyka
  • Optymalizacja serwisu oraz wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe o najwyższym potencjale.
Wdrożone działania SEO

Cała strategia, zaplanowane i wdrożone działania oraz prowadzona komunikacja została zróżnicowana i spersonalizowana w oparciu między innymi o płeć odbiorców i istotne różnice w ich ścieżkach zakupowych, preferencjach i sposobie poszukiwania informacji, kładąc jednocześnie silny nacisk na target kobiecy, który jest silnie nad reprezentowany w grupie docelowej.  

  1. Szczegółowy audyt i analiza wniosków: luty 2020 – określenie kondycji serwisu e-commerce, wskazanie obszarów wymagających poprawy, określenie potencjału do zajęcia czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania. Przeanalizowanie struktury serwisu wearmedicine.com, źródeł ruchu i słów kluczowych, które ten ruch generują.
  1. Optymalizacja contentowa i techniczna serwisu: marzec 2020 – prace obejmowały przygotowanie nowej struktury contentu nasyconej odpowiednio dobranymi frazami kluczowymi oraz ujawnienie i usunięcie problematycznych obszarów technicznych w zakresie SEO w obrębie serwisu wearmedicine.com.
  1. Kampania link building – w trakcie kolejnych miesięcy zespół systematycznie pracował nad  budową zróżnicowanego i wartościowego profilu linków dla domeny poprzez pozyskiwanie linków pozycjonujących z wiarygodnych i merytorycznie atrakcyjnych dla Klientów sklepu źródeł.

Pierwsze wskaźniki efektywności prowadzonych przez nas działań mierzymy i pokazujemy od Q2 2020, czyli po zakończonym audycie serwisu i wdrożeniu jego niezbędnych optymalizacji oraz po rozpoczęciu działań contentowych.                                                                            

Rezultaty działań Insightland

Przygotowana i konsekwentnie wdrażana przez specjalistów z Insightland długoterminowa strategia SEO dla marki Medicine już w pierwszych miesiącach zaowocowała spektakularnymi wzrostami ruchu organicznego w kanale on-line znacznie przekraczającymi oczekiwania.  

  • Wzrost średniej wartości koszyka, nawet w sezonie wyprzedaży: +42% Q2 2020 vs Q2 2019; +46% Q3 2020 vs Q3 2019; +20% Q4 2020 vs Q4 2019. +38% 2020 vs 2019
  • Wzrost wskaźnika konwersji (CR) +44% rok do roku (2020 vs 2019). Konwersja rozumiana jest tu jako procent sesji na stronie zakończonych sprzedażą.
  • Dynamika wzrostu ruchu organicznego znacznie przewyższa dynamikę wzrostu wszystkich pozostałych źródeł (afiliacja, direct, display, email, paid search, refferal, social)

Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe o najwyższym potencjale: Po wdrożeniu optymalizacji serwisu oraz odpowiedniej strategii budowania profilu linkowego domeny serwis na koniec 2020 roku rankuje na 39 017 fraz kluczowych (wzrost od lutego 2020 o 202%), w tym:

  • TOP 3 – 4061(wzrost o 2302 frazy)
  • TOP 4-10 – 2469 (wzrost o 1637 fraz)
  • TOP 11–100 – 32487 (wzrost o 15735 fraz)

„Dynamika zmian na rynku wymusza na całej branży e-commerce konieczność wyboru najbardziej optymalnych strategii sprzedaży i doboru odpowiednich kanałów i narzędzi komunikacji. Skutecznie realizowana strategia SEO bazująca na dogłębnej analizie danych, segmentacji grupy odbiorców i personalizacji prowadzonej komunikacji to dobra decyzja i perspektywiczna inwestycja, która daje wymierne rezultaty szybciej niż zakładaliśmy”.  Maciej Stępień, Koordynator ds. e-commerce

„To niezwykle ciekawy, a przede wszystkim wysoce efektywny projekt, który liczbami udowadnia, że personalizowana w oparciu o płeć strategia komunikacji przynosi ponadprzeciętne efekty. Zrozumienie specyfiki i różnorodności kobiecego i męskiego segmentu rynku, preferencji, zachowań, potrzeb, sposobu poszukiwania informacji oraz logiki procesu zakupowego okazuje się kluczowe”Katarzyna Iwanich, CEO Insightland


Autor:

HEXE Capital

Last Updated on 24 lutego, 2021 by Karolina Ampulska

Udostępnij
KATEGORIA