Inteligentne roboty zrealizowały już 220 mln zadań w PKO Banku Polskim

Inteligentne roboty zrealizowały już 220 mln zadań w PKO Banku Polskim

W nieco ponad rok roboty zrealizowały w PKO Banku Polskim 100 mln zadań, co oznacza dwukrotne przyspieszenie robotyzacji w porównaniu z poprzednimi latami. Liczba zrobotyzowanych działań przekroczyła już 220 mln. Bank wykorzystuje roboty, by szybciej i sprawniej obsługiwać klientów, m.in. w ramach programu wakacje kredytowe, a także aby tworzyć i udostępniać nowe produkty oraz usługi.

W maju łączna liczba zrobotyzowanych zadań w PKO Banku Polskim przekroczyła 220 mln w 270 procesach. To ogromne przyspieszenie, głównie dzięki wykorzystaniu technologii RPA (Robotic Process Automation).

„Technologia RPA pozwala nam realizować powtarzalne zadania o dużej skali w szybszy i łatwiejszy sposób, byśmy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Robotyzacja wpływa na poprawę obsługi i doświadczeń klientów, a także zwiększa konkurencyjność” – mówi Arkadiusz Szot, dyrektor Departamentu Hiperautomatyzacji Procesów, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim.

W latach 2019-2021 bank zautomatyzował 185 procesów przy 100 mln wykonanych zadań. Obecnie PKO BP w coraz większym stopniu wykorzystuje automatyzację powtarzalnych i masowych procesów, by jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów. Dzięki połączeniu z low code, no code, big data i sztuczną inteligencją automatyzacji podlegają coraz bardziej złożone zadania.

„Dzięki niej możemy zapewniać sprawniejszą obsługę, gdy dane czynności muszą się zadziać w określonym czasie. Podnosi także efektywność pracy i znacząco obniża koszty. Hiperautomatyzacja sprawia również, że uwalniamy zasoby ludzkie, a nasi pracownicy mogą realizować bardziej twórcze i wymagające zadania” – podkreśla Szot.

W ciągu roku PKO Bank Polski podwoił zadania „cyfrowych pracowników”, a także wdrożył nowe rozwiązania z zakresu hiperautomatyzacji procesów. Roboty wspierały bank m.in w obsłudze wniosków o wakacje kredytowe. Ich rolą było ograniczenie do niezbędnego minimum czynności manualnych, koniecznych do zawieszenia kredytu hipotecznego, a następnie przywrócenie parametrów kredytu po zakończeniu okresu zawieszenia. 

Bank wykorzystuje także rozwiązania informatyczne, które umożliwiają swobodne projektowanie oraz modelowanie procesów i przepływów danych. Pracownicy nie muszą już przepisywać informacji ręcznie z systemu do systemu. Pozwala to zwiększać wydajność, dokładność i szybkość codziennych operacji. Ułatwia szybkie reagowanie na zmiany biznesowe, a nawet pozwala je przewidywać.

W kwietniu PKO Bank Polski uruchomił dla pracowników Akademię Robotyzacji, aby poprzez edukację i udostepnienie narzędzi bezkodowych, umożliwić samodzielną robotyzację prostszych zadań, wykonywanych na danym stanowisku pracy.

„Roboty mają być rękami i oczami sztucznej inteligencji. Dzięki temu połączeniu chcemy być jeszcze bardziej efektywni. Odpowiednio dobrany model machine learning sam sprawdzi dane i konkretną czynność np. monitoring produktu wykona automatycznie. Jest on w dużej mierze samowystarczalny, bo obsługa staje się autonomiczna, a cały proces jest przez pracowników tylko nadzorowany” – wyjaśnia Arkadiusz Szot.

Przeczytaj także: Sztuczna inteligencja stwarza coraz więcej problemów


Źródło: pap-mediaroom.pl

Last Updated on 17 sierpnia, 2023 by Krzysztof Kotlarski

Udostępnij
TAGS