Bezpieczeństwo energetyczne w czasach kryzysu

Od wielu tygodni w Polsce, a jeszcze dłużej w wielu rejonach świata, funkcjonujemy i pracujemy w nowych, szczególnych warunkach, których zasadniczym celem jest powstrzymanie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Biznes, gospodarki i społeczeństwa na całym świecie mierzą się z sytuacją bezprecedensową. Naszą rolą, jako energetyki, szczególnie w sytuacjach kryzysowych, jest zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego wszystkim odbiorcom.

Podczas gdy personel medyczny na całym świecie – dosłownie – walczy z wirusem na pierwszej linii frontu, energetycy również mobilizują swoje siły w poczuciu dodatkowej odpowiedzialności. Bez względu na rozwój sytuacji, energia elektryczna musi płynąć i docierać do szpitali, ważnych zakładów pracy oraz milionów gospodarstw domowych, które są również miejscem pracy dla wielu Polaków.

Grupa Enea – wicelider w zakresie produkcji energii elektrycznej w Polsce, dostarcza ją do ponad 2,6 mln odbiorców. Niezmiennie gwarantujemy bezpieczeństwo energetyczne kraju i zapewniamy nieprzerwane dostawy energii elektrycznej milionom Polaków, utrzymując ciągłość działania wszystkich spółek naszej Grupy i dbając o bezpieczeństwo pracowników i klientów.

W czasie pandemii wprowadziliśmy specjalne procedury i instrukcje, które zapewniają ciągłą pracę w każdym ważnym obszarze zadaniowym, ze szczególnym zachowaniem bezpieczeństwa wszystkich pracowników oraz klientów. Rozwiązania stosowane przez ostatnie tygodnie mają zastosowanie również teraz, gdy znoszone są kolejne obostrzenia związane z epidemią.

We wszystkich ponownie otwartych stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta Enei obowiązują nowe zasady. Obsługiwani są wyłącznie klienci, którzy zarezerwowali wcześniej swoją wizytę poprzez naszą stronę internetową  www.enea.pl lub infolinię. W biurach realizowane są sprawy związane z umowami, ofertami i sprawami technicznymi. Warto jednak wcześniej sprawdzić, czy danej sprawy nie uda się załatwić zdalnymi kanałami kontaktu z Eneą.

Najprostszym i najwygodniejszym sposobem na załatwienie spraw w Enei bez wychodzenia z domu jest Elektroniczne Biuro Obsługi eBOK, dostępne przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku. Tysiące osób, które już z niego korzystają i przeszły na e-fakturę, szybszą drogą otrzymują informacje od Enei. W eBOK-u można sprawdzić i opłacić faktury za prąd, podać stan licznika, zaktualizować swoje dane czy zgłosić sprawy, które należy zrealizować. Wyrazem naszej odpowiedzialności za zdrowie pracowników i klientów jest pomoc finansowa dla  placówek medycznych walczących z koronawirusem. Za pośrednictwem Fundacji Enea kilkadziesiąt  szpitali otrzymało pomoc o wartości 3,5 mln zł. Należąca do Grupy Enea kopalnia Bogdanka przeznaczyła 740 tys. zł na pomoc instytucjom medycznym w woj. lubelskim. Wsparcie nie ogranicza się do pomocy finansowej. Grupa konsultantj. lubelskim.kó obsługujących klientów Enei, wspiera pracę infolinii NFZ. Część służbowej floty samochodowej jest użyczona szpitalom i laboratoriom, wolontariusze ranasi pracownicy szyją maseczki, pomagają seniorom w codziennych zakupach.

Działamy sprawnie w czasie pandemii, zapewniając bezpieczenegoiwnie dczki, pokraju. Zawód energetyka jest bowiem misją, o której przekonujemy się najbardziej w czasach kryzysu. Grupa Enea i sektor energetyczny będą wspierać polską gospodarkę w powrocie do warunków sprzed pandemii.  


Autor:

ENEA SA

Last Updated on 12 stycznia, 2021 by Karolina Ampulska

Udostępnij