
Grupa BLIX z nowym Business Development Directorem. Do zespołu dołączył Mateusz Dąbrowski
Mateusz Dąbrowski został nowym Business Development Directorem w Grupie BLIX, będącej liderem w obszarze aplikacji zakupowych i reklamy natywnej. Będzie odpowiadał za całościową strategię sprzedażową firmy. Ma m.in. rozwinąć nowe kanały i pozyskać strategiczne partnerstwa, a także zaimplementować nowoczesne technologie i narzędzia. Zarząd spółki wysoko ceni jego doświadczenie. Zakłada, że Dąbrowski stworzy dobrze zmotywowany zespół, który osiągnie ambitne cele przychodowe. Z kolei on sam zapowiada, że w pierwszym roku nie tylko spełni oczekiwania zarządu, ale też je przewyższy. W długofalowej perspektywie będzie zmierzał do przekroczenia 100 mln zł przychodu spółki.
Mateusz Dąbrowski objął stanowisko Business Development Directora w Grupie BLIX. Będzie odpowiadał za całościową strategię sprzedażową firmy. – Jego dogłębna znajomość rynku FMCG, retail oraz mediów, a także umiejętność budowania trwałych relacji z kluczowymi partnerami sprawiają, że jest najlepszym wyborem do realizacji strategii sprzedażowej BLIX-a. Ponadto wyróżnia się zdolnością wdrażania innowacyjnych rozwiązań w sprzedaży. To pozwoli nam jeszcze lepiej niż dotychczas odpowiadać na potrzeby klientów oraz dynamicznie rozwijać swoją ofertę w obszarze mobile marketingu i Retail Media – komentuje Marcin Lenkiewicz, wiceprezes zarządu Grupy BLIX.
Jak twierdzi sam Mateusz Dąbrowski, najbardziej adekwatne w obecnej roli jest jego 6-letnie doświadczenie w budowaniu sprzedaży w ramach RTB House. Współpracował z ponad 80% graczami branży e-commerce w Polsce. I to przełożyło się na ponad dwukrotny wzrost skali działalności w podanym okresie. Dąbrowski wprowadził także na rynek nowe produkty, dedykowane górze lejka. Przed RTB House pracował w Marsie, Nielsenie i Jerónimo Martins.
– Te wszystkie doświadczenia dają mi wszechstronny wgląd w rynek. Decyzja o dołączeniu do Grupy BLIX była dla mnie naturalnym krokiem w karierze. Imponuje mi, że jej rozwój polega na współtworzeniu sukcesu sprzedażowego swoich klientów. Uważam, że rozwiązania w obszarze retail media mają ogromny potencjał rozwoju w nadchodzących latach, a Grupa BLIX dysponuje unikalnym know-how, które pozwala skutecznie rozbudowywać usługi w odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku – mówi Mateusz Dąbrowski, Business Development Director w Grupie BLIX.
Przypomina też, że aplikacje Grupy BLIX docierają już teraz do ponad 10 mln osób, które podejmują decyzje zakupowe w swoich gospodarstwach domowych. – Dla tej grupy konsumentów ważne jest odnajdywanie inspiracji, nowości i najlepszych okazji. Wierzę, że moje doświadczenie i zaangażowanie będą mogły przyczynić się do dalszego rozwoju i sukcesów Grupy, szczególnie w kontekście rozwijania istniejącego biznesu i zwiększania efektywności sprzedażowej – dodaje Mateusz Dąbrowski.
Na nowym stanowisku jego główne zadania obejmują zarządzanie i skalowanie wszystkich działów sprzedaży (FMCG, Retail i Agency), rozwijanie długoterminowych relacji z kluczowymi klientami, a także budowanie i umacnianie partnerstw strategicznych. Będzie także nadzorował procesy sprzedażowe, wdrażając innowacyjne rozwiązania i ekspansję oferty Grupy BLIX w segmencie Retail Media. Ma zbudować jej pozycję jako kluczowego partnera dla marek i sieci handlowych, szczególnie w kontekście dynamicznie rosnącego rynku digitalizacji sprzedaży detalicznej.
– W krótkoterminowej perspektywie Mateusz ma wzmocnić relacje z naszymi kluczowymi klientami i zwiększyć zaangażowanie głównych partnerów biznesowych w obszarze mobile marketingu i Retail Media. Natomiast jego długoterminowym celem będzie rozszerzenie naszych działań poprzez rozwój nowych kanałów sprzedaży i strategicznych partnerstw. Nasz nowy Business Development Director zajmie się też implementacją nowoczesnych technologii i narzędzi wspierających sprzedaż. Oczekujemy również, że stworzy dynamiczny i dobrze zmotywowany zespół, który osiągnie ambitne cele przychodowe – wylicza dr Krzysztof Łuczak, wiceprezes zarządu Grupy BLIX.
W pierwszej kolejności Dąbrowski ma rozpracować dotychczasowe czynniki sukcesu. – Dołączam do biznesu, który jest dobrze poukładany. Dostarcza wysoką efektywność swoim klientom i ma doskonałą historię wzrostu. Dlatego w pierwszym roku pracy zamierzam skoncentrować się na realizacji rocznych zobowiązań w maksymalnym możliwym stopniu, nie tylko spełniając, ale także przekraczając stawiane wobec mnie oczekiwania – zapowiada nowy Business Development Director Grupy BLIX.
W następnej kolejności Mateusz Dąbrowski zamierza zaprosić do współpracy te firmy, które jeszcze nie miały okazji wypróbować rozwiązań Grupy BLIX. W długofalowej perspektywie będzie zmierzał do przekroczenia 100 mln zł przychodu spółki. – Moje metody pracy stanowią istotny element know-how, który wnoszę do BLIX-a. Dlatego nie mogę ujawniać szczegółowych rozwiązań. Mogę jednak zapewnić, że będę koncentrować się na skuteczności, optymalizacji procesów oraz długoterminowej wartości dodanej dla Grupy – podsumowuje Mateusz Dąbrowski.
Grupa BLIX (dawniej Qpony.pl) powstała w 2012 roku, wprowadzając pierwszą w Polsce aplikację skupiającą oferty promocyjne i kody zniżkowe do sieci sklepów i restauracji. W krótkim czasie zdobyła sympatię Polaków i stała się najpopularniejszą aplikacją kuponowo-rabatową w kraju.
Źródło: Grupa BLIX
Przeczytaj także: Agnieszka Durska dołącza do PKO Banku Polskiego jako dyrektor Biura Mediów
Last Updated on 4 marca, 2025 by Elżbieta Wieleba