Grupa BLIX z nowym Business Development Directorem. Do zespołu dołączył Mateusz Dąbrowski

Grupa BLIX z nowym Business Development Directorem. Do zespołu dołączył Mateusz Dąbrowski


Mateusz Dąbrowski został nowym Business Development Directorem w Grupie BLIX, będącej liderem w obszarze aplikacji zakupowych i reklamy natywnej. Będzie odpowiadał za całościową strategię sprzedażową firmy. Ma m.in. rozwinąć nowe kanały i pozyskać strategiczne partnerstwa, a także zaimplementować nowoczesne technologie i narzędzia. Zarząd spółki wysoko ceni jego doświadczenie. Zakłada, że Dąbrowski stworzy dobrze zmotywowany zespół, który osiągnie ambitne cele przychodowe. Z kolei on sam zapowiada, że w pierwszym roku nie tylko spełni oczekiwania zarządu, ale też je przewyższy. W długofalowej perspektywie będzie zmierzał do przekroczenia 100 mln zł przychodu spółki.

Mateusz Dąbrowski objął stanowisko Business Development Directora w Grupie BLIX. Będzie odpowiadał za całościową strategię sprzedażową firmy. – Jego dogłębna znajomość rynku FMCG, retail oraz mediów, a także umiejętność budowania trwałych relacji z kluczowymi partnerami sprawiają, że jest najlepszym wyborem do realizacji strategii sprzedażowej BLIX-a. Ponadto wyróżnia się zdolnością wdrażania innowacyjnych rozwiązań w sprzedaży. To pozwoli nam jeszcze lepiej niż dotychczas odpowiadać na potrzeby klientów oraz dynamicznie rozwijać swoją ofertę w obszarze mobile marketingu i Retail Media – komentuje Marcin Lenkiewicz, wiceprezes zarządu Grupy BLIX.

Jak twierdzi sam Mateusz Dąbrowski, najbardziej adekwatne w obecnej roli jest jego 6-letnie doświadczenie w budowaniu sprzedaży w ramach RTB House. Współpracował z ponad 80% graczami branży e-commerce w Polsce. I to przełożyło się na ponad dwukrotny wzrost skali działalności w podanym okresie. Dąbrowski wprowadził także na rynek nowe produkty, dedykowane górze lejka. Przed RTB House pracował w Marsie, Nielsenie i Jerónimo Martins.

Te wszystkie doświadczenia dają mi wszechstronny wgląd w rynek. Decyzja o dołączeniu do Grupy BLIX była dla mnie naturalnym krokiem w karierze. Imponuje mi, że jej rozwój polega na współtworzeniu sukcesu sprzedażowego swoich klientów. Uważam, że rozwiązania w obszarze retail media mają ogromny potencjał rozwoju w nadchodzących latach, a Grupa BLIX dysponuje unikalnym know-how, które pozwala skutecznie rozbudowywać usługi w odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynkumówi Mateusz Dąbrowski, Business Development Director w Grupie BLIX. 

Przypomina też, że aplikacje Grupy BLIX docierają już teraz do ponad 10 mln osób, które podejmują decyzje zakupowe w swoich gospodarstwach domowych. – Dla tej grupy konsumentów ważne jest odnajdywanie inspiracji, nowości i najlepszych okazji. Wierzę, że moje doświadczenie i zaangażowanie będą mogły przyczynić się do dalszego rozwoju i sukcesów Grupy, szczególnie w kontekście rozwijania istniejącego biznesu i zwiększania efektywności sprzedażowejdodaje Mateusz Dąbrowski.

Na nowym stanowisku jego główne zadania obejmują zarządzanie i skalowanie wszystkich działów sprzedaży (FMCG, Retail i Agency), rozwijanie długoterminowych relacji z kluczowymi klientami, a także budowanie i umacnianie partnerstw strategicznych. Będzie także nadzorował procesy sprzedażowe, wdrażając innowacyjne rozwiązania i ekspansję oferty Grupy BLIX w segmencie Retail Media. Ma zbudować jej pozycję jako kluczowego partnera dla marek i sieci handlowych, szczególnie w kontekście dynamicznie rosnącego rynku digitalizacji sprzedaży detalicznej.

W krótkoterminowej perspektywie Mateusz ma wzmocnić relacje z naszymi kluczowymi klientami i zwiększyć zaangażowanie głównych partnerów biznesowych w obszarze mobile marketingu i Retail Media. Natomiast jego długoterminowym celem będzie rozszerzenie naszych działań poprzez rozwój nowych kanałów sprzedaży i strategicznych partnerstw. Nasz nowy Business Development Director zajmie się też implementacją nowoczesnych technologii i narzędzi wspierających sprzedaż. Oczekujemy również, że stworzy dynamiczny i dobrze zmotywowany zespół, który osiągnie ambitne cele przychodowewylicza dr Krzysztof Łuczak, wiceprezes zarządu Grupy BLIX.

W pierwszej kolejności Dąbrowski ma rozpracować dotychczasowe czynniki sukcesu. – Dołączam do biznesu, który jest dobrze poukładany. Dostarcza wysoką efektywność swoim klientom i ma doskonałą historię wzrostu. Dlatego w pierwszym roku pracy zamierzam skoncentrować się na realizacji rocznych zobowiązań w maksymalnym możliwym stopniu, nie tylko spełniając, ale także przekraczając stawiane wobec mnie oczekiwaniazapowiada nowy Business Development Director Grupy BLIX.

W następnej kolejności Mateusz Dąbrowski zamierza zaprosić do współpracy te firmy, które jeszcze nie miały okazji wypróbować rozwiązań Grupy BLIX. W długofalowej perspektywie będzie zmierzał do przekroczenia 100 mln zł przychodu spółki. – Moje metody pracy stanowią istotny element know-how, który wnoszę do BLIX-a. Dlatego nie mogę ujawniać szczegółowych rozwiązań. Mogę jednak zapewnić, że będę koncentrować się na skuteczności, optymalizacji procesów oraz długoterminowej wartości dodanej dla Grupy podsumowuje Mateusz Dąbrowski.

Grupa BLIX (dawniej Qpony.pl) powstała w 2012 roku, wprowadzając pierwszą w Polsce aplikację skupiającą oferty promocyjne i kody zniżkowe do sieci sklepów i restauracji. W krótkim czasie zdobyła sympatię Polaków i stała się najpopularniejszą aplikacją kuponowo-rabatową w kraju.


Źródło: Grupa BLIX

Przeczytaj także: Agnieszka Durska dołącza do PKO Banku Polskiego jako dyrektor Biura Mediów

Last Updated on 4 marca, 2025 by Elżbieta Wieleba

TAGS