Piotr Belniak pokieruje działem detalicznym MOL Polska

Piotr Belniak pokieruje działem detalicznym MOL Polska

Piotr Belniak awansował w strukturach MOL Polska, obejmując stanowisko dyrektora ds. handlu detalicznego. Na nowym stanowisku będzie odpowiedzialny za dalszy rozwój tej międzynarodowej sieci na polskim rynku, m.in. nadzorując współpracę z partnerami franczyzowymi. Powierzając kluczowy obszar działalności lokalnemu managerowi, firma podtrzymuje plany zajęcia trwałego miejsca w czołówce największych sieci stacji paliw w Polsce.

W nowej roli Piotr Belniak będzie bezpośrednio nadzorował obszary marketingu, sprzedaży, rozwoju i operacji, a także oferty. W jego kompetencjach pozostanie również dalszy rozwój współpracy z partnerami franczyzowymi, jako jednym z najważniejszych elementów strategii rozwoju MOL w Polsce. Dzięki dogłębnej znajomości realiów operacyjnych, współpracy z partnerami oraz oczekiwań polskich konsumentów, Piotr Belniak będzie kontynuował dalszy dynamiczny rozwój sieci i budowę trwałej przewagi konkurencyjnej.

W ostatnim czasie MOL intensywnie rozwija sieć partnerską w Polsce, kontynuując proces rebrandingu stacji franczyzowych. W ciągu zaledwie 10 miesięcy na dalszy rozwój swoich biznesów w barwach międzynarodowej sieci zdecydowało się już 50% partnerów, a w każdym tygodniu dołączają kolejni. Do końca roku w barwach MOL powinna już działać zdecydowana większość stacji przejętych wraz z siecią detaliczną dawnego Lotosu. Za ten proces od początku odpowiadał Piotr Belniak, tworząc struktury w ramach MOL Polska i nadzorując współpracę z partnerami franczyzowymi firmy.

MOL sukcesywnie rozszerza sieć o nowe stacje franczyzowe. W tym roku uruchomiono już stacje w Białymstoku, Bargłowie Dolnym i Bełchatowie. Sieć zapowiada kolejne otwarcia jeszcze w tym kwartale.

Piotr Belniak to doświadczony manager, który w branży paliwowej spędził 27 lat, z czego ostatnich 15 w MOL Polska (wcześniej Lotos Paliwa). Odpowiadał za obszary operacji i sprzedaży sieci stacji własnych i franczyzowych, a także uczestniczył w procesie rebrandingu, który zakończył się sukcesem – w ciągu roku logo MOL pojawiło na 273 stacjach w całym kraju.

Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, posiada również tytuł EMBA Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN.

Przeczytaj także: Łukasz Dziekan na czele InPost Pay


Źródło: molpolska.pl

Last Updated on 18 września, 2025 by Krzysztof Kotlarski

Udostępnij
TAGS