Karta Lunchowa – uniwersalny i najbardziej pożądany benefit na 2023 rok. Sylwia Bilska, General Manager Edenred Polska

Karta Lunchowa – uniwersalny i najbardziej pożądany benefit na 2023 rok. Sylwia Bilska, General Manager Edenred Polska

Edenred to globalna platforma technologiczna, która zmienia lokalne nawyki, a do tego jest liderem w branży benefitów pracowniczych. O to, jakie rozwiązania w tym pomagają, pytamy Sylwię Bilską, dyrektor zarządzającą w Edenred Polska.

Od 20 lat dostarczacie polskim firmom pomysły na benefity pracownicze. Jednak ostatnie narzędzie Edenred – Karta Lunchowa – wydaje się być przełomowe. Dlaczego?

Ponieważ jest czymś absolutnie pożądanym – przez pracodawców i pracowników. Od zawsze współpracujemy z przedsiębiorcami na całym świecie, dzięki czemu poznajemy oczekiwania obu tych grup. Te obserwacje pomagają nam tworzyć wyjątkowe rozwiązania, w tym właśnie Kartę Lunchową. Jej popularność i unikatowość bierze się z uniwersalności – przecież każdy pracownik musi jeść, ale i z wygody: firma przekazuje pracownikom karty płatnicze, z których mogą korzystać u partnerów – w restauracjach, sklepach, czy zamawiając posiłki do domu, bez potrzeby rozliczania papierowych kuponów pod koniec każdego miesiąca.

Zatem to korzyści dla wszystkich?

Jak najbardziej. Karta znacząco poprawia satysfakcję pracowników. A lepsze samopoczucie pracownika, to jego większa efektywność! Dodatkowe fundusze przeznaczone na jedzenie stanowią też odciążenie domowego budżetu. Jak pokazały nasze badania, aż 92 proc. respondentów uznało benefit w postaci dofinansowania posiłków za istotny czynnik w wyborze pracodawcy – oceniają takiego pracodawcę wysoko i bardzo wysoko.  Proponując Kartę Lunchową podkreślamy też jej ekonomiczne atuty: pozwala ona zwiększyć dofinansowanie posiłków do 300 zł miesięcznie – a wg polskiego prawa jest to kwota zwolniona z ZUS. W praktyce, jeśli firma zatrudnia 1000 pracowników i każdy otrzymuje dodatkowe 300 zł na Karcie Lunchowej, przedsiębiorstwo, dzięki odliczeniu podatku, zaoszczędzi ponad 700 tys. zł w ciągu roku.

Jak ten benefit sprawdza się w przypadku pracy zdalnej czy hybrydowej?

W wyniku pandemii miejsce zamieszkania stało się też miejscem pracy – czy to w pełnym czy czasowym wymiarze. Kartą Lunchową można posługiwać się w każdym przypadku – pracy zdalnej czy stacjonarnej. Warto zaznaczyć, że dla wielu pracodawców karta stała się jednym z czynników, którymi chcą zachęcić pracowników do powrotu do biura. Pozwala ona na odbudowanie więzi między ludźmi i integrację zespołów właśnie podczas wspólnych wyjść na lunch w trakcie pracy.

Czy Karta Lunchowa to wyróżnik firmy?

Sytuacja na rynku pracy bardzo się zmienia. Panuje spora konkurencja i trwa walka działów HR o odpowiednich, wykwalifikowanych pracowników. Benefity zdecydowanie wyróżniają pracodawcę. Karta Lunchowa to wyjątkowa szansa dla przedsiębiorstw, by pokazać się jako nowoczesna firma, która dba o swoich pracowników. To podkreślenie nie tylko troski o zdrowie pracownika, jego codzienny wellbeing, ale też o domowy budżet w czasach szalejącej inflacji.

Jak sytuacja wygląda w Polsce?

W pierwszych dwóch kwartałach 2022 r. odnotowaliśmy wzrost użytkowników Kart w Polsce o 60 proc. To świetny wynik. Dodatkowym wsparciem dla firm jest zainicjowany przez Edenred projekt For Good. Movement, który współtworzymy z pracodawcami – popularyzując dobrą przerwę na lunch. Co tydzień dostarczamy materiały przygotowane z ekspertami na temat dobrego odżywiania oraz świadomych wyborów. Zapraszamy, by dołączyć się do For Good. Movement –  wystarczy napisać na forgoodmovement@edenred.com


Sylwia Bilska, General Manager w Edenred Polska

Dynamiczny lider biznesu odnoszący sukcesy w technologii, eCommerce i Payments. Od ponad 15 lat komercjalizuje digital i digitalizuje biznesy na rynkach rozwiniętych i rozwijających się.

Obecnie General Manager, Członek Zarządu Edenred – globalnego lidera rozwiązań technologicznych w obszarach motywacji i angażowania pracowników, a także budowania lojalności w biznesie oraz zwiększania sprzedaży na rynku B2B2C.

Doświadczenie zawodowe zdobywała w działach marketingu, sprzedaży i strategii, pracując na poziomie C-level dla firm, takich jak: Tesco Central Europe, PayU Poland i Central Europe, Avon, Philip Morris oraz Oriflame. Członek rad nadzorczych firm technologicznych i FinTech oraz członek zarządu Polskiej Izby Informatyzacji i Telekomunikacji. Od blisko dekady wspiera mentoringiem kobiety i startupy.

W 2016 nagrodzona Digital Champion Award przez Forum Liderów Cyfrowego Biznesu, rok później otrzymała tytuł Charyzmatycznego Lidera, nadany przez magazyn WhyStory. Wyróżniona tytułem Strong Woman in IT 2021 r. Prawnik z wykształcenia, absolwentka European Executive MBA.

Last Updated on 21 października, 2022 by Anastazja Lach

KATEGORIA
TAGS