Firmy coraz chętniej wspierają równość płci. Wywiad z Kateřiną Navrátilovą – Waterdrop CEE Managing director

Firmy coraz chętniej wspierają równość płci. Wywiad z Kateřiną Navrátilovą – Waterdrop CEE Managing director

Jako menedżerka w dużej firmie, co możesz powiedzieć o wyzwaniach stojących we współczesnym świecie przed kobietami na drodze do wyższych stanowisk?

Kobiety bywają niedoceniane i często próbuje się je podporządkować społecznym stereotypom. Powinnyśmy walczyć z takim podejściem. W świecie biznesu czasami trzeba twardo rozpychać się łokciami, ale bardzo ważne jest, aby jednocześnie nie tłumić swojej kobiecości, emocji i traktować je jako swoje atuty. Aby rozwijać się zawodowo, powinnyśmy pracować nad swoimi słabymi oraz mocnymi stronami. Warto być liderką z krwi i kości, zamiast z książek. Autentyczność jest zdecydowanie kluczem do osiągnięcia sukcesu. Jeżeli zmuszamy się do zachowań, które nie wynikają z naszych opinii, nie ufamy sobie, to nie obdarzają nas nim również nasi współpracownicy. Przeszkody, które dostrzegam na drodze do sukcesu kobiet, są po to, by je pokonywać.

Jakie wartości i innowacje mogą wnosić kobiety do zarządzania i rozwoju biznesu?

Z pewnością stanowimy integralną część każdego przedsiębiorstwa. Kobiety mają do zaoferowania wrażliwość, przenikliwość, a także praktyczne podejście, do którego jesteśmy naturalnie predestynowane, w przeciwieństwie do mężczyzn. Zwłaszcza jeśli chodzi o zarządzanie kilkoma rzeczami jednocześnie. Prognozy wskazują, że siła ekonomiczna kobiet w światowej gospodarce wzrośnie w ciągu kilku najbliższych lat o ponad jedną trzecią.

Jaka jest Twoja osobista opinia na temat parytetów i ich wpływu na wyrównywanie zawodowych szans dla kobiet? Jakie działania mogłyby pomóc przezwyciężyć obecne bariery?

Chociaż parytety płci mają wiele zalet, istnieją również pewne problemy związane z tą koncepcją. Kobiety z pewnością mają obecnie większe niż wcześniej szanse na rynku pracy czy w polityce. Parytety mogą zapobiegać dyskryminacji w społeczeństwie. Kobiety i mężczyźni powinni być uważani za równych sobie, a to oznacza, że najlepsza osoba powinna otrzymać pracę, niezależnie od płci. Moim zdaniem równość zawodowa między kobietami i mężczyznami notuje progres w wielu krajach Europy. Duże firmy coraz chętniej wspierają osoby bez względu na płeć i orientację, również dzięki parytetom. Wciąż jednak istnieją branże, w których kobietom trudno jest zaistnieć i muszą włożyć w to więcej wysiłku niż mężczyźni.

Czy Twoim zdaniem kobiety w społecznościach biznesowych są szczególnie zaangażowane w kwestie środowiskowe? W jaki sposób marka Waterdrop dba o zrównoważony rozwój i ekologię?

Z pewnością wnosimy w działania firm znaczne pokłady empatii. Kobiety naturalnie są również bardziej wrażliwe na otoczenie. Dla Waterdrop środowisko jest wartością nadrzędną, dlatego poświęcamy dużo energii na rozwiązywanie i wdrażanie działań, które mogą wspierać ekologię. Głęboko wierzymy, że każda firma będzie stopniowo przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju w swojej branży. Ta wielka zmiana już się dzieje! Warto motywować klientów do podejmowania kroków na rzecz ochrony przyrody. Na przykład Waterdrop, często nawiązuje współpracę z organizacjami non-profit, takimi jak Sea Shepherd, z którą wspólnie stworzyliśmy projekt butelki, a część zysków z jej sprzedaży została następnie przekazana na wsparcie ochrony oceanów.

Skąd wziął się pomysł na innowacyjne produkty Waterdrop, takie jak microdrinki?

Cały pomysł narodził się, gdy właściciel Waterdrop, Martin Murray, zadał sobie naprawdę proste pytanie: Dlaczego nie ma napoju, który nie wymagałby użycia kolejnej plastikowej butelki, albo który faktycznie dobrze smakuje i jest wystarczająco mały? Istota naszej marki została wymyślona przez Martina wiosną 2016 roku, kiedy narodziła się koncepcja dużej rzeczy, która jest bardzo mała: rozpuszczalnych microdrinków, zawierających ekstrakty owocowe i roślinne skompresowane do kształtu małej kostki. Celem Waterdrop jest promowanie w społeczeństwie picia większej ilości wody bez cukru, w sposób przyjazny dla środowiska.

Co jest istotne dla Twojego stylu zarządzania i strategii?

Bardzo ważna jest dla mnie empatia i umiejętność słuchania mojego zespołu. Taka postawa buduje autentyczność, a wzajemne zaufanie jest podstawą wszystkich udanych pomysłów. Staram się również zostawiać współpracownikom przestrzeń na nowe pomysły oraz ich wdrażanie.


Kateřina Navrátilová jest dyrektorką generalną Waterdrop CEE. Firma działa w Czechach od 2018 roku, a Kateřina stoi na jej czele od samego początku. Jej celem było zbudowanie marki wysokiej jakości z silnym przesłaniem i naciskiem na ochronę środowiska. Swoje pozytywne relacje z naturą rozwinęła na Uniwersytecie Mendla w Czechach, na kierunku Architektura Ogrodów i Krajobrazu, a także na TUD w Niemczech. Doświadczenie ze studiów przeniosła następnie do biura w Brnie, gdzie udało jej się zrealizować wizję Waterdrop. Jej priorytetem jest spełnianie oczekiwań klientów wobec jakości produktów, połączone z dbaniem o ekologię.


Ekologiczny rozwój

Waterdrop, którego inwestorem oraz ambasadorem jest legendarny tenisista Novak Djoković, łączy rozwój swojej oferty produktowej z dbaniem o środowisko. Marka zapewnia klientom dostęp do ekologicznych produktów, projektowanych przez wybitnych specjalistów. Firma uważa, że warto ograniczyć spożycie cukru oraz ilość plastiku na świecie. Waterdrop stale dostosowuje się do potrzeb rynku, promując zarazem spożywanie odpowiedniej ilości płynów. Niezwykle ważne dla firmy jest pielęgnowanie idei zrównoważonego rozwoju. Stosując ją, marka chce zdobyć pozycję lidera w branży napojów.

https://waterdrop.pl/

https://www.facebook.com/waterdroppolska/

Last Updated on 6 grudnia, 2023 by Anastazja Lach

TAGS