
Polska sztuczna inteligencja wspiera placówki medyczne
Z najnowszego badania „Ocena dojrzałości polskich firm w obszarze analizy danych i AI”, przeprowadzonego przez firmę Algolytics we współpracy z SW Research, wynika, że większość krajowych przedsiębiorstw nadal nie wykorzystuje w pełni potencjału sztucznej inteligencji. Choć 88,4% firm deklaruje inwestycje w obszarze danych, jedynie 29,4% podchodzi do analityki w sposób strategiczny. Tylko 33,6% firm opiera swoje decyzje na danych, a 44,4% deklaruje, że kadra zarządzająca dostrzega potrzebę ich wykorzystania w procesach decyzyjnych.
W przypadku placówek medycznych, sytuacja jest szczególnie trudna – brak dobrze zorganizowanych procesów analitycznych, rozproszenie danych i trudności w zarządzaniu rejestracją pacjentów wpływa na ograniczenie dostępności usług oraz niższą efektywność operacyjną.
Częste trudności
Problem niewłaściwie dobranych wskaźników efektywności rejestracji medycznej jest powszechny w wielu placówkach. Przykładowo, w jednej z klinik współpracujących z serwisem Kliniki.pl rejestracja mogła pochwalić się wskaźnikiem odebranych połączeń przekraczającym 90%, ponieważ pracownicy byli premiowani za wysoki poziom odbieralności telefonów. W praktyce jednak, gdy rejestratorka była zajęta obsługą pacjenta na miejscu, odbierała połączenie, wyłączała mikrofon i pozostawiała pacjenta na linii w ciszy. W rezultacie, po kilkunastu sekundach oczekiwania, pacjent zwykle się rozłączał. Faktyczny poziom skutecznej obsługi wynosił zaledwie 60%, co wyraźnie pokazuje, że proste wskaźniki nie oddają rzeczywistej jakości obsługi pacjentów.
Rozwiązaniem tego typu problemów może być technologia onAI od Kliniki.pl – partnera badania. Narzędzie to analizuje każde połączenie telefoniczne pomiędzy pacjentem a rejestracją medyczną placówki, dostarczając menedżerom dokładny obraz każdej rozmowy. Umożliwia ono także błyskawiczną transkrypcję rozmów, generowanie podsumowań, identyfikację danych pacjentów oraz umawianie wizyt w czasie rzeczywistym. A na podstawie danych zebranych przez automatyczne analizy, menedżerowie mogą identyfikować obszary wymagające poprawy w obsłudze pacjentów, a także optymalizować procesy zarządzania w celu zwiększenia przychodów oraz poprawy jakości i dostępności usług.
Kontrola i bezpieczeństwo
Warto podkreślić, że onAI od Kliniki.pl to innowacyjne narzędzie oparte na lokalnych modelach językowych (LLM-ach), które zostały wyuczone przez polski zespół do realizacji konkretnych zadań. Modele te skutecznie wspierają przetwarzanie języka naturalnego, w tym zaawansowaną analizę rozmów telefonicznych. Cały proces przetwarzania danych odbywa się lokalnie – bez udziału rozwiązań chmurowych wielkich korporacji. Dane użytkowników nie opuszczają środowiska lokalnego, nie są przesyłane do żadnych dostawców rozwiązań AI, co zapewnia pełna kontrolę nad prywatnością i bezpieczeństwem informacji. To także przykład na to, że Polska jest w stanie tworzyć zaawansowane technologicznie rozwiązania, które mogą konkurować na poziomie światowym.
„Nasze rozwiązanie onAI od Kliniki.pl to odpowiedź na potrzeby nowoczesnych placówek medycznych, które chcą skutecznie zarządzać swoimi procesami i poprawiać dostępność usług dla pacjentów. Pokazujemy, że technologia może służyć ludziom, a AI w medycynie to nie przyszłość, tylko teraźniejszość, którą należy wdrażać na szeroką skalę” – mówi Marcin Fiedziukiewicz, CEO Kliniki.pl.
Sprawdzone rozwiązania
Wyniki badania „Ocena dojrzałości polskich firm w obszarze analizy danych i AI” wyraźnie pokazują, że skuteczna integracja sztucznej inteligencji z procesami operacyjnymi może istotnie poprawić dostępność i efektywność usług – także w sektorze ochrony zdrowia. W tym kontekście narzędzie onAI od Kliniki.pl stanowi przykład rozwiązania, które odpowiada na zidentyfikowane w raporcie potrzeby i może być z powodzeniem wdrażane w placówkach medycznych w całej Polsce, wspierając lepszą obsługę pacjentów i optymalizację zarządzania.
Kliniki.pl to wiodąca platforma internetowa wspierająca placówki medyczne w pozyskiwaniu pacjentów zabiegowych i usprawnianiu pracy rejestracji dzięki zaawansowanemu systemowi onAI. Kliniki.pl zwiększa widoczność usług medycznych, umożliwiając pacjentom łatwe znalezienie sprawdzonych klinik i dostępnych zabiegów. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym Kliniki.pl dąży do podnoszenia jakości obsługi pacjentów oraz optymalizacji procesów zarządzania w placówkach medycznych.
Przeczytaj także: Konsorcjum naukowo-technologiczne pracuje nad asystentem AI dla lekarzy – Parrot AI
_________________________________________________________________________________________________
Źródło informacji: pap-mediaroom.pl
Last Updated on 14 kwietnia, 2025 by Samir Malki