Jak biznes w Polsce może wpierać działania humanitarne?

Jak biznes w Polsce może wpierać działania humanitarne?

Wszyscy na świecie tworzymy system naczyń połączonych – możemy sobie wyobrazić, że emisja dwutlenku węgla do atmosfery w małym zakładzie produkcyjnym w Polsce przyczyni się w jakimś stopniu do pogłębienia kryzysu humanitarnego, spowodowanego suszą w odległej Somalii. Łagodzenie skutków zmian klimatu to przestrzeń do działania nie tylko dla organizacji pozarządowych, ale także dla przedsiębiorców.

Polska Akcja Humanitarna powstała z potrzeby serca Polaków i braku zgody na obojętne przyglądanie się cierpieniu drugiego człowieka. Od samego początku, działalność PAH jest wspierana przez biznes, dając dowód na to, że dobre relacje z klientami oraz wzrost zysków, można osiągnąć także dzięki działalności na rzecz zrównoważonego rozwoju w skali globalnej. Obecnie, w ramach regularnego partnerstwa, PAH jest wspierana niemalże przez pięćdziesiąt firm – zarówno małych, rodzinnych biznesów, jak i polskich oddziałów międzynarodowych koncernów.

Somalia_fot. PAH

Potrzeba zwiększenia skali działania i efektywności PAH, prowadzi do profesjonalizacji naszej działalności. Dotyczy to także współpracy z partnerami biznesowymi. Potrzeba serca, współczucie oraz świadomość odpowiedzialności za los pokrzywdzonego człowieka w dalszym ciągu są motorem naszego wspólnego działania. Dbamy jednak także o to, aby pokazać, w jaki sposób działania PAH mogą być zbieżne ze strategiami CSR naszych partnerów.

Menadżerowie CSR przyjmują zazwyczaj założenie, że firma powinna wspierać inicjatywy pomocowe w miejscach, gdzie sama działa, bądź gdzie odczuwane są skutki jej aktywności. Wydawać by się mogło zatem, że wsparcie organizacji zajmującej się zwalczaniem skutków kryzysów humanitarnych na całym świecie, leży daleko poza kręgiem zainteresowania polskich przedsiębiorców. Jak bowiem powiązać prowadzenie biznesu w Polsce z odpowiedzialnością za susze i klęski głodu w dalekiej Afryce?

Jednym z zadań stojących przed PAH, jest pokazywanie, że globalizacja rynku wiąże się również z globalizacją odpowiedzialnością. Nie chodzi tutaj jedynie o następstwa przenoszenia produkcji czy szukania nowych rynków zbytu z dala od Europy. Jednym z palących problemów współczesnego świata są zmiany klimatu. Świadomość wpływu człowieka na zmiany klimatyczne oraz ich skutków dla całej planety zmusza nas wszystkich do działania. Wszyscy na świecie tworzymy system naczyń połączonych – możemy sobie wyobrazić, że emisja dwutlenku węgla do atmosfery w małym zakładzie produkcyjnym w Polsce przyczyni się w jakimś stopniu do pogłębienia kryzysu humanitarnego, spowodowanego suszą w odległej Somalii. Łagodzenie skutków zmian klimatu to przestrzeń do działania nie tylko dla organizacji pozarządowych, ale także dla przedsiębiorców.

Maciej Moskwa/ TESTIGO

Początki PAH sięgają organizacji konwoju do oblężonego Sarajewa w 1992 r. Dzisiaj działamy między innymi w Somalii, Sudanie Południowym, Kenii, Jemenie, Syrii, Iraku, na Ukrainie, a także w Polsce, poprzez program dożywiania dzieci w szkołach „Pajacyk”. Zarówno 27 lat temu, jak i dziś, możemy liczyć na wsparcie partnerów biznesowych o wrażliwym sercu, którzy rozumieją swoją wyjątkową rolę w budowie bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego świata. Codziennie zabiegamy o to, żeby grono to się powiększało.


Autor:

Polska Akcja Humanitarna

Last Updated on 17 marca, 2021 by Karolina Ampulska

Udostępnij