PKN ORLEN uruchamia własne automaty paczkowe w ramach usługi „ORLEN Paczka”
PKN ORLEN rozwija swoją działalność w sektorze e-commerce poprzez usługę „ORLEN Paczka” i sieć automatów paczkowych. Uruchomiono już 200 takich automatów, ale do końca tego roku w całej Polsce ich liczba zwiększy się do 500. Operatorem usługi jest spółka Ruch, wchodząca w skład grupy kapitałowej PKN ORLEN.
„Zgodnie ze strategią, do 2030 roku wydamy około 11 mld zł na rozwój działalności detalicznej. Będziemy rozbudowywać nowoczesne kanały sprzedaży. Jeden z nich to usługi e-commerce. Mamy już 6 tys. punktów nadania i odbioru paczek. Będziemy systematycznie rozwijać sieć automatów paczkowych” – powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN.
Zaznaczył też, że dzięki rozbudowie tej usługi PKN ORLEN będzie pozyskiwać nowych klientów, co przyniesie realne korzyści biznesowe. Wzmocni również pozycję koncernu na rynku e-commerce, jednym z kluczowych sektorów dla polskiej gospodarki, którego wartość przekracza już 100 mld zł.
Obecna baza 200 automatów paczkowych PKN ORLEN do końca roku zwiększy się do 500 punktów, a do końca 2022 r. w całym kraju ma stanąć ponad 2 tys. takich urządzeń. Klienci usługi mają aż trzy dni robocze na odebranie swoich paczek, co stanowi przewagę w stosunku do innych operatorów.
„Już dziś w rejonie usługi >>ORLEN Paczka<< jest 10 mln klientów, którzy do punktu odbioru mogą dotrzeć pieszo w 10 minut. Nasze automaty paczkowe stawiamy w miejscach dobrze dostępnych dla kierowców” – stwierdziła Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN ORLEN ds. sprzedaży detalicznej.
Jak wyjaśniła Klarecka, do obsługi nadawania i odbierania paczek służy aplikacja mobilna dostępna dla posiadaczy telefonów z systemem Android oraz iOS. Z jej poziomu można nie tylko śledzić status przesyłki, ale także bezdotykowo otwierać skrytki w automatach, bez konieczności oczekiwania w kolejce.
Czujniki umieszczone w skrytkach automatów paczkowych ORLEN Paczka zabezpieczają przed przypadkowym zatrzaśnięciem drzwi, które może nastąpić przed wyjęciem przesyłki ze środka. Dostęp do terminalu dotykowego spełnia również wymagania osób z niepełnosprawnością.
Automaty paczkowe w ramach usługi „ORLEN Paczka” postawiono już w największych polskich miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Płocku, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i miastach aglomeracji śląskiej. Są zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, dostępnych przez całą dobę.
Klienci mają do dyspozycji punkty nadania i odbioru przesyłek na około 1100 stacjach ORLEN i ponad 1000 kioskach Ruchu. Sieć uzupełnia prawie 4 tys. punktów partnerskich i 200 automatów paczkowych. Do końca tego roku automaty paczkowe „ORLEN Paczka” znajdą się w każdym województwie.
Autor:
PKN ORLEN
Last Updated on 31 października, 2021 by Redakcja