<strong>34% polskich konsumentów twierdzi, iż obecnie kupuje więcej produktów brandowych niż przed pandemią COVID</strong>

34% polskich konsumentów twierdzi, iż obecnie kupuje więcej produktów brandowych niż przed pandemią COVID

Konsumenci również silnie poszukują marek, które będą im odpowiadały – 59% respondentów twierdzi, że jeśli poszukają wystarczająco dobrze, są w stanie znaleźć markę, która w pełni spełni ich oczekiwania.
W najnowszym raporcie, NielsenIQ przedstawia zaktualizowane preferencje konsumentów odnośnie marek – ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich marek.

Według najnowszego badania NielsenIQ, które zostało dziś udostępnione, 34% polskich konsumentów twierdzi, iż obecnie kupuje więcej produktów brandowych niż przed pandemią COVID, podczas gdy 47% uważa mniejsze marki za bardziej autentyczne. Konsumenci również silnie poszukują marek, które będą im odpowiadały – 59% respondentów twierdzi, że jeśli poszukają wystarczająco dobrze, są w stanie znaleźć markę, która w pełni spełni ich oczekiwania.

Wnioski te pojawiły się w badaniu Brands Balancing Act, które pokazuje jak presja inflacyjna zmienia sposób w jaki małe i średnie marki mogą uzasadnić swoje znaczenie i pozostać istotnymi względem kluczowych wartości poszukiwanych obecnie przez klientów. Badanie przedstawia również, że:

  • 43% polskich konsumentów preferuje zakupy produktów wytwarzanych lokalnie przez małe firmy w ich regionie
  • 47% stara się wspierać mniejsze marki jeśli to możliwe, ale często nie jest w stanie odnaleźć tych marek na półce
  • 47% sądzi, że mniejsze marki są bardziej autentyczne i wiarygodne niż marki dużych koncernów
  • 46% uważa, że mniejsze marki  są zazwyczaj droższe, lecz konsumenci są gotowi by zapłacić za nie nieco więcej.

“Pomimo, że małe i średnie marki mogą być mniej rozpoznawalne przez respondentów, mają duży potencjał w obecnie zmieniającym się otoczeniu konsumenckim. Nasze dane pokazują, że pandemia zmieniła potrzeby konsumentów, ich wartości oraz priorytety, co przełożyło się na znaczne zmiany ich zachowań zakupowych”, potwierdza Karolina Zajdel-Pawlak, Dyrektor Zarządzająca w NielsenIQ Polska.

Pośród wielu powodów, dla których kupujemy dane marki – dobra relacja ceny do jakości (86%), dostępność (82%) oraz jakość produktu (82%) są najważniejszymi czynnikami decyzji zakupowych. W miarę jak ceny kontynuują wzrosty pośród kategorii produktowych, przystępność cenowa staje się głównym czynnikiem w zakupach funkcjonalnych.

“Biorąc pod uwagę, że 48% respondentów globalnie twierdzi, że w przyszłości planują więcej wydawać na mniejsze marki, jest jasnym, że małe i średnie firmy, które zrozumieją czynniki zakupowe w tym nowym otoczeniu, będą głównymi beneficjentami zmieniających się preferencji konsumenckich.”, mówi Zajdel-Pawlak.

“Dzisiejsze otoczenie makroekonomiczne stworzyło idealne zawirowania, dzięki którym małe i średnie firmy łatwiej dotrą do konsumentów. Kluczowe będzie znalezienie właściwych przewag, bazując na właściwych danych konsumenckich co pozwoli rozwijać się w tym otoczeniu.”


O NielsenIQ

NielsenIQ jest światowym liderem w dostarczaniu kompletnej obiektywnej wiedzy na temat zachowań konsumenckich. W oparciu o platformę danych konsumenckich i szeroki wachlarz możliwości analitycznych, NielsenIQ wspiera wiodące firmy FMCG i detalistów w odważnych i pewnych decyzjach rynkowych. 

Wykorzystując kompleksowe zbiory danych i pomiary transakcji sprzedażowych, Nielsen oferuje swoim klientom wybiegające w przyszłość spojrzenie na zachowania konsumenckie zapewniając zoptymalizowane wyniki w sprzedaży detalicznej. Nasza filozofia pracy z danymi gwarantuje najlepszą wiedzę na temat konsumenta i pozwala podejmować decyzje o globalnym wpływie. 

NielsenIQ, firma w portfolio Advent International, posiada filie w niemal 100 krajach, odpowiadających 90% populacji świata. Aby uzyskać więcej informacji, wejdź na NielsenIQ.com.

Last Updated on 25 lipca, 2022 by Valeriia Honcharuk

KATEGORIA
TAGS
Udostępnij artykuł