Autopay pierwszym partnerem Polski Bezgotówkowej w programie dla e-commerce

Autopay pierwszym partnerem Polski Bezgotówkowej w programie dla e-commerce

Autopay, lider polskiego rynku płatniczego, został pierwszym partnerem Fundacji Polska Bezgotówkowa w programie skierowanym do branży e-commerce. Od 1 stycznia 2025 r. Fundacja dofinansuje uruchomienie e-płatności oraz sfinansuje obsługę transakcji dokonanych kartami Visa i Mastercard. Z oferty mogą skorzystać nowo uruchamiane sklepy internetowe.

Beneficjentami Programu Polska Bezgotówkowa będą mogli zostać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają lub prowadzą działalność w internecie (oferują sprzedaż usług lub towarów) i nie mają jeszcze (oraz nie mieli w ciągu ostatnich 12 miesięcy) umowy z agentem rozliczeniowym na przyjmowanie płatności bezgotówkowych, w tym płatności instrumentami płatniczymi opartymi na kartach Visa i Mastercard. Z oferowanego wsparcia mogą skorzystać również akceptanci korzystający z terminali płatniczych (również w ramach Programu Polska Bezgotówkowa) oraz podmioty, które wcześniej przyjmowały płatności cyfrowe poprzez dowolną platformę zakupową (marketplace). Warunkiem jest założenie własnego e-sklepu.

Przedsiębiorcy działający w internecie i zakwalifikowani do Programu otrzymają dofinansowanie na pokrycie kosztów płatności bezgotówkowych w swoich sklepach internetowych i finansowanie obsługi transakcji dokonanych kartami Visa i Mastercard przez okres do 12 miesięcy lub do momentu osiągnięcia sumy transakcji w wysokości 50 tys. PLN brutto. Dodatkowo, dzięki promocji od Autopay, sklep nie poniesie żadnych kosztów za obsługę transakcji BLIK i przez tzw. Pay-by-Link, czyli szybkie przelewy elektroniczne (również do kwoty 50 tys. zł).

– Dołączenie jako partner do Programu Polska Bezgotówkowa jest dla nas naturalnym krokiem w realizacji naszej misji. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom płatniczym polskie firmy mogą sprawniej prowadzić biznes i zarabiać więcej. Na co dzień z naszych usług korzysta już ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online. Firmy, które przystąpią do Programu Polska Bezgotówkowa dla e-commerce zyskają nowe możliwości rozwoju. Jesteśmy dumni, że mamy w tym swój udział – mówi Marcin Adamczyk, zarządzający Business Unitem SME w Autopay.

– Program Polska Bezgotówkowa od ponad 7 lat pomaga polskim, małym biznesom w zakresie transformacji cyfrowej w płatnościach. Od stycznia rozszerzamy działanie o e-commerce. Chcemy pomóc przedsiębiorcom, którzy próbują swoich sił w internecie. Cieszymy się, że do grona naszych partnerów dołączył Autopay. Wierzymy, że wspólnie z największymi integratorami płatności możemy wiele osiągnąć, odkrywając przed polskimi firmami potencjał płynący z cyfryzacji i możliwości rozwoju transgranicznego – podsumowuje Joanna Erdman, prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Dzięki udziałowi w Programie, sklepy internetowe nie tylko obniżą koszty płatności, ale też ułatwią klientom zakupy. To jak ważna jest szeroka oferta metod płatności pokazuje badanie Autopay “Finanse w czasach niepewności” – brak dogodnej formy płatności to powód do rezygnacji z usług sklepu dla sześciu na dziesięciu Polaków.

Więcej informacji o tym jak dołączyć do Programu można znaleźć na stronie www.polskabezgotowkowa.pl

Autopay

Autopay to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Z usług Autopay korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie – płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier, a wkrótce także do Rumunii. Z produktów Autopay korzysta też ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online.

Fundacja Polska Bezgotówkowa

Fundacja została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechnianie i promocję obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach. Interesariuszami Fundacji są: Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, Związek Banków Polskich, a także banki i agenci rozliczeniowi.


Przeczytaj także: Debata liderów: Jak innowacje kształtują przyszłość polskiego biznesu?

Last Updated on 19 grudnia, 2024 by Elżbieta Wieleba

TAGS