Nowa trasa w Olkuszu. Trwa rozbudowa Drogi Krajowej nr 94

Nowa trasa w Olkuszu. Trwa rozbudowa Drogi Krajowej nr 94

W Olkuszu, w województwie małopolskim, Grupa NDI w konsorcjum z firmą Masfalt oraz Drogomex rozbudowuje Drogę Krajową nr 94. W ciągu ostatniego roku wprowadzono m.in. czasową organizację ruchu, rozpoczęły się też niezbędne prace rozbiórkowe. Modernizacja odcinka o długości około 4,4 km poprawi nie tylko bezpieczeństwo na drodze, ale także komfort podróży.

Inwestycja obejmuje odcinek od Grodziska na ul. Staromiejskiej do skrzyżowania ul. Centralnej z ul. Pakuska. Projekt przewiduje rozbudowę drogi oraz wzmocnienie jej konstrukcji, co zwiększy nośność jezdni do 11,5 tony. W ramach prac powstanie dwuprzęsłowy wiadukt z murami oporowymi, przebudowane zostaną dwa przejścia podziemne, wybudowana zostanie również kładka dla pieszych nad DK94 w ciągu ul. Szkolnej i ul. Cegielnianej. W planach jest również budowa dróg zbiorczych oraz sześciu skrzyżowań.

W ciągu ostatniego roku uzgodniliśmy m.in. czasową organizację ruchu, co nie było łatwym zadaniem z uwagi na ilość stron, które uczestniczyły w ustaleniach oraz na stopień skomplikowania tego zadania, ze względu na brak dróg alternatywnych. Usunęliśmy około 70% kolizji energetycznych
i teletechnicznych. Rozpoczęliśmy też budowę kanalizacji deszczowej, w tym dwóch zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności ok. 1500 m3. Wyburzyliśmy dwa przejścia podziemne
i rozpoczęliśmy budowę dwóch nowych
relacjonuje Michał Barczyk, Dyrektor Projektu z Grupy NDI.

Rozbudowa Drogi Krajowej nr 94 w Olkuszu poprawi bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i kierowców. Oprócz przejść powstaną azyle drogowe z oświetleniem, nowa sygnalizacja świetlna,
zatoki autobusowe, ścieżki pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Oświetlenie uliczne zostanie zamontowane przede wszystkim w rejonie skrzyżowań, zatok autobusowych i przejść dla pieszych,
co zwiększy widoczność i komfort użytkowników drogi.

Obecnie, ze względu na okres zimowy, który potrwa do połowy marca, prowadzone są prace możliwe do realizacji w tych warunkach. To między innymi budowa kanalizacji deszczowej, przebudowa sieci wodociągowej, w tym głównej magistrali, ale też prace żelbetowe przy przejściach podziemnych.
Jak tylko warunki pogodowe to umożliwią, planujemy przyspieszyć z robotami drogowymi mówi Michał Barczyk.

Grupa NDI, pełniąca rolę Generalnego Wykonawcy, odpowiada również za opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie w imieniu Inwestora – krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wartość inwestycji wynosi niemal 217,5 mln zł.


Przeczytaj także: Budimex podpisał umowę na realizację szóstego odcinka drogi ekspresowej S10

Last Updated on 6 lutego, 2025 by Elżbieta Wieleba

TAGS