4 pytania, które warto zadać projektując chatbota
- Jakiego obszaru działań biznesowych dotyczy potrzeba automatyzacji?
Jesteśmy autorem technologii, która pozwala automatyzować rozmowy z różnymi grupami klientów czy pracowników.
- Platformy Player oraz TVN24GO cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników, co przekłada się na potrzebę szybkiej obsługi klientów. Wprowadzenie chatbotów do obsługi użytkowników było dla nas naturalnym krokiem w rozwoju. W ten sposób jeszcze efektywniej możemy odpowiadać na potrzeby naszych fanów – mówi Grzegorz Przywara, Customer Care Director, player.pl.
- Jaki problem należy rozwiązać?
Chatboty rozwiązują realne problemy, mogą sprzedawać, inspirować, angażować. Warto ustalić priorytety, a potem zdecydować się na pierwszy krok.
- Przygotowania rozpoczęliśmy od przyjrzenia się rozwiązaniom do automatyzacji obsługi użytkownika na świecie. To mocno rozbudziło nasz apetyt na innowacje. Dopiero zespół KODA Bots urealnił nasze wizje. Odbyliśmy wiele długich, szczerych rozmów. Wiedzieliśmy już, że trzeba zacząć od prostej koncepcji. A potem zacząć budować bardziej złożone rozwiązania – Grzegorz Przywara, Customer Care Director, player.pl
- Jakie efekty biznesowe chcesz osiągnąć?
Skutecznie zautomatyzowane procesy podnoszą efektywność pracy w różnych obszarach biznesu:
HR i komunikacja wewnętrzna: dzięki chatbotowi w portalu pracowniczym Jeronimo Martins obsługa infolinii otrzymuje o 40 do 50 proc. mniej powtarzalnych zapytań
Obsługa klienta: chatbot obsługuje samodzielnie ok.60 proc. zapytań od użytkowników platformy TVN Player
E-commerce: wzrost sprzedaży usług dodatkowych w sklepie Komputronik.pl dzięki chatbotowi w koszyku zakupowym
- Czy jest konieczna integracja z firmowymi systemami?
Przygotowujemy integrację wspólnie z klientem, który wprowadza nas w swoje systemy, CRM i bazy. By ułatwić ten proces przygotowaliśmy otwartą platformę do automatyzacji.
- Interfejs API umożliwia komunikację chatbota z bazami danych i jest moim zdaniem niezbędny do pełnego wykorzystania tego narzędzia. Dzięki niemu chatbot „wie” z kim rozmawia i może skutecznie pomóc w rozwiązaniu zgłaszanej sprawy. Pracownik dostaje wówczas nie tylko ogólne informacje ale przede wszystkim te, które go najbardziej interesują np. decyzję komisji socjalnej na temat przyznanej pomocy finansowej – Marcin Rybicki, Digital Communication Manager, Jeronimo Martins Polska
Autor:
Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots
Last Updated on 22 lutego, 2021 by Karolina Ampulska