Dążąc do neutralności węglowej, GWM konsekwentnie prowadzi badania i rozwój technologii hybrydowych

Dążąc do neutralności węglowej, GWM konsekwentnie prowadzi badania i rozwój technologii hybrydowych

Zmierzając do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, firma GWM wprowadziła ostatnio na rynek szereg pojazdów z napędem hybrydowo-elektrycznym, które odzwierciedlają najnowsze wyniki prac badawczo-rozwojowych w zakresie technologii hybrydowej w celu promowania badań i rozwoju tej branży oraz unowocześniania modeli.

Technologia hybrydowa jest podstawową częścią ogólnego planu strategicznego GWM. Kierując się koncepcją B+R „dużych inwestycji”, GWM, na przestrzeni ostatnich pięciu lat, we własnym zakresie zaprojektowała i rozwinęła platformę L.E.M.O.N., inwestując jednocześnie 20 miliardów RMB. Wspomniana platforma może być dostosowana do dwóch różnych architektur hybrydowych, tj. dedykowanej architektury hybrydowej (DHT) oraz architektury P2/P2+P4.

Technologia L.E.M.O.N. DHT, wysoce zintegrowana benzynowo-elektryczna konstrukcja hybrydowa, może uzyskiwać optymalne osiągi w każdym zakresie prędkości i we wszystkich scenariuszach dzięki koordynacji wydajnego silnika hybrydowego i układu hybrydowego z dwoma silnikami, zapewniając użytkownikom możliwość szybkiej, płynnej, cichej i ekonomicznej jazdy.

Model HAVAL H6 HEV, który miał swój światowy debiut w Tajlandii w czerwcu, został wyposażony w te rozwiązania. Po wprowadzeniu na rynek wzbudził poruszenie na lokalnym rynku pojazdów nowej energii i zyskał uznanie miejscowych użytkowników. Jego sprzedaż rynkowa w krótkim czasie uplasowała się na pierwszym miejscu w tym segmencie rynku w Tajlandii.

Technologia ta została również zaadoptowana przez model WEY MAQIDUO (nazwa chińska), który zaprezentowano podczas targów Tianjin International Auto Show 29 września 2021 roku. Samochód ten charakteryzował się szybką reakcją na moc, dużym przyspieszeniem, płynną zmianą biegów oraz cichą i komfortową jazdą w różnych sytuacjach. Ze względu na zastosowanie akumulatora HEV o wysokiej mocy i znacznej pojemności, jest on dość oszczędny, z całkowitym zasięgiem jazdy do 1 100 km i zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 4,7 l/100 km.

Ponadto, model WEY Coffee 01 PHEV wyposażony został w architekturę hybrydową P2+P4. Pojazd pojawił się na targach International Automobil-Ausstellung (IAA), odbywających się w Monachium 6 września 2021 roku. Jego silnik napędowy montowany jest odpowiednio na przedniej i tylnej osi, aby rywalizować z elektrycznym systemem napędu na cztery koła bez wału napędowego. Taka kombinacja charakteryzuje się dużą mocą, ekonomicznością przy zastosowaniu w zróżnicowanych warunkach, różnymi trybami jazdy i elastycznością. W ten sposób Coffee 01 PHEV zyskuje moc hybrydy typu plug-in odpowiednią dla różnorodnych sytuacji, umożliwiającą przyspieszenie 5 s/100 km i osiągnięcie prędkości maksymalnej 235 km/h.

Obecnie modele wyposażone w technologię hybrydową L.E.M.O.N. obejmują dwie główne marki, a mianowicie HAVAL i WEY. W późniejszym terminie na rynku pojawi się więcej hybrydowych pojazdów elektrycznych, aby nieprzerwanie zapewniać czystą i wydajną jazdę międzynarodowym użytkownikom.

Ponadto GWM koncentruje się na licznych ścieżkach technologicznych, w tym na energii hybrydowej, czysto elektrycznej i wodorowej, jak również posiada szereg rezerw technicznych, takich jak baterie bezkobaltowe i baterie Dayu, tworząc kompleksowy plan techniczny w zakresie czystej energii.

Jak zauważył Jack Wei, prezes GWM, podczas Konferencji Strategii 2025, w ciągu najbliższych pięciu lat GWM spodziewa się zainwestować łącznie do 100 miliardów RMB w badania i rozwój, zwłaszcza w technologie czysto elektryczne, wodorowe i hybrydowe, aby utrzymać swoją wiodącą pozycję techniczną.


Źródło:
GWM, PR Newswire


Last Updated on 31 października, 2021 by Redakcja