Ile kosztuje bot?
Na to pytanie najczęściej pada odpowiedź “to zależy”. Eksperci z KODA Bots wyjaśniają od czego dokładnie zależy koszt wdrożenia i utrzymania.
Zakres treści, liczba kanałów i systemów, które należy ze sobą zintegrować wpływają na koszty chmurowej automatyzacji, pokażemy to na trzech przykładach.
- Automatyzacja w dziale handlowym
Usprawnienie procesu składania zamówień dzięki odejściu od formularzy czy załączników wysyłanych w mailu. Klienci wpisują swoje zapotrzebowanie w okienku, w którym rozmawiają z wirtualnym asystentem. Wszystko w ramach infrastruktury firmy – zamówienia płyną do CRM i systemów zakupowych. Proces zakupowy staje się łatwiejszy, a handlowcy szybciej i skuteczniej zamykają sprzedaż.
Miejsce wdrożenia: strona www
Przykładowa cena: 10 000 – 35 000
- Bot wewnętrzny HRowy
Osadzony jest w kanałach komunikacji wewnętrznej. Może pomagać w onboardingu, szkoleniach, ankietach, zapisach. Dostosowany do polityki bezpieczeństwa danych i połączony z systemami kadrowymi czy magazynowymi.
Miejsce wdrożenia: intranet, Microsoft Teams, Slack
Przykładowa cena: 20000 – 45 000
- Voicebot na infolinii
Odciąża pracowników call center. Jeśli klient nie posiada własnego oprogramowania dla obsługi telefonicznej, wdrażamy je z pomocą jednego z naszych partnerów – np. Genesys lub Altar. Zamiast IVR i zaprogramowanych przycisków mamy interakcje, która bardziej przypomina rozmowę z konsultantem. Dzięki historii użytkownika będzie ona spersonalizowana i konkretna. Coraz lepsze rozumienie słów i intencji prowadzi do tego, że bot nie brzmi sztucznie, ale odpowiada naturalnym językiem.
Miejsce wdrożenia: call center, contact center
Przykładowa cena chatbota: 50 000 – 350 000 w zależności od liczby obsługiwanych zapytań.
O czym jeszcze trzeba pamiętać? Miesięczne utrzymanie – tu można założyć minimalną kwotę od 1000 złotych po kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie dla dużych call center. Warto wspomnieć, że zasoby po stronie klienta potrzebne do wdrożenia bota są naprawdę niewielkie. Większość wdrożeń może odbyć się bez angażowania działu IT. W łatwy sposób można zacząć przygodę z automatyzacją. Nasi klienci często zaczynają od prostego bota automatyzującego wycinek komunikacji (np. FAQ na stronie), by później – krok po kroku – rozwijać interakcje.
Autor:
Mariusz Pełechaty, CEO Koda Bots
Last Updated on 21 stycznia, 2021 by Karolina Ampulska