PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji

PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji

PAP i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.

W ramach partnerstwa PAP i Google, gigant technologiczny wesprze Polską Agencję Prasową we wdrożeniu rozwiązań sztucznej inteligencji w celu usprawnienia pracy redakcji i rozwoju serwisów informacyjnych. Efektem będzie m.in. podniesienie kompetencji z zakresu AI oraz upowszechnienie narzędzi służących efektywnemu i odpowiedzialnemu wykorzystaniu technologii w codziennej pracy, w tym np. narzędzia Google Pinpoint, które pomaga dziennikarzom eksplorować i analizować duże zbiory dokumentów, wykorzystując najlepsze technologie wyszukiwania i sztucznej inteligencji od Google.

„Z jednej strony wzmacniamy Agencję pod względem technologicznym, z drugiej – wspólnie z partnerem staramy się budować wartość, pozytywnie wpływającą na cały polski rynek mediów” – skomentował Marek Błoński, szef PAP.

„Cieszymy się, że PAP postawił sobie za cel tak zaawansowaną transformację cyfrową procesów redakcji i wybrał Google jako partnera w jego realizacji. Dzięki tej współpracy najważniejsza agencja prasowa w Polsce będzie dobrze przygotowana do efektywnego i odpowiedzialnego wdrożenia narzędzi sztucznej inteligencji w swoich newsroomach” – podkreśla Magdalena Kotlarczyk, Country Director Google Poland.

Google będzie też wspierać finansowo i organizacyjnie kluczowe wydarzenia organizowane przez PAP – inicjatywy służące pogłębieniu dyskusji o przyszłości mediów, dziennikarstwa i przepływu informacji oraz przyczyniające się do stabilizacji i rozwoju systemu informacyjnego w Polsce. Agencja jest m.in. organizatorem branżowej konferencji „Media Przyszłości”, konkursu dziennikarskiego o Nagrodę PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego oraz wydarzeń w ramach członkostwa w międzynarodowych strukturach skupiających wiodące światowe agencje prasowe.

Umowa definiująca partnerstwo PAP i Google została zawarta na kilka lat, z perspektywą rozwoju i poszerzania współpracy. W ocenie przedstawicieli obu stron, uzgodniona formuła współdziałania otwiera nowe możliwości rozwoju dla branży medialnej, a także przyczynia się do podniesienia innowacyjności publicznej Agencji oraz doskonalenia jej usług.

Przeczytaj także: Generatywna AI w Polsce rośnie błyskawicznie – podwojenie wdrożeń w ciągu roku


Źródło: pap-mediaroom.pl

Last Updated on 4 lipca, 2025 by Krzysztof Kotlarski

Udostępnij
TAGS