Coca-Cola na drodze do neutralności klimatycznej

Coca-Cola na drodze do neutralności klimatycznej

44% – o tyle, dzięki konsekwentnemu wprowadzaniu zmian w całym łańcuchu wartości, Coca-Cola HBC zredukowała swój ślad węglowy od 2010 r. Konkretne przykłady tych i innych działań firmy, realizowanych w ramach Misji Zrównoważonego Rozwoju 2025, przedstawiono w ostatnim Raporcie ESG. Dzięki modyfikacjom w zakresie opakowań, efektywności energetycznej czy odpowiedzialnemu podejściu do produkcji i dystrybucji, Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie minimalizuje swój wpływ na środowisko.

Coca-Cola HBC planuje osiągnąć neutralność klimatyczną do 2040 r., redukując emisję CO2 w całym łańcuchu wartości – do 2030 r. o 25% i o kolejne 50% w następnej dekadzie. Aby osiągnąć ten cel, firma cały czas monitoruje swój wpływ na środowisko, w tym także emisyjność wynikającą z takich obszarów, jak opakowania, surowce, urządzenia chłodnicze, dystrybucja, flota, działalność zakładów produkcyjnych.

W ślad za tymi danymi idą konkretne decyzje i zrównoważone rozwiązania. Efekt? 100% zakupionej energii elektrycznej wykorzystywanej w zakładach Coca-Cola HBC pochodzi ze źródeł odnawialnych, niemal 60% lodówek w punktach sprzedaży zastąpiono urządzeniami, które są bardziej przyjazne środowisku, a flota firmy w coraz większym zakresie składa się z aut niskoemisyjnych (firma nie kupuje aut z silnikami spalinowymi i diesel).

Zmiany zachodzą również w zakresie opakowań. Dziś 100% opakowań konsumenckich Coca-Cola nadaje się do recyklingu. Firma konsekwentnie redukuje także ich wagę – tylko w 2022 odchudzono preformy dla półlitrowych i litrowych napojów, co przełożyło się na oszczędność 205 ton plastiku i redukcję emisji o 449 ton CO2. W ostatnich latach także szklane butelki i puszki o pojemności 330 ml straciły na wadze i są teraz lżejsze o 10%. System Coca-Cola właśnie wprowadza na rynek nowe, przytwierdzone do butelek nakrętki, dzięki czemu wszystkie elementy opakowania będą zbierane razem, a tym samym mniej odpadów pozostanie w środowisku. Zmiana jest efektem dyrektywy (SUP) Komisji Europejskiej, która wyznaczyła termin jej wdrożenia na lipiec 2024 – Coca-Cola wprowadza je o niemal rok wcześniej.

Innowacje wdrażane są także w zakresie opakowań zbiorczych. W zakładach produkcyjnych Coca-Cola HBC, dzięki zmianie folii transportowej na lżejszą, ale równie wytrzymałą, zmniejszono jej zużycie o 40%. Z kolei nowatorskie rozwiązanie Keel Clip pozwoliło zastąpić folię termokurczliwą z wielopaków puszek kartonowym uchwytem.

 – Wszystkie decyzje biznesowe podejmujemy, kierując się jasno zdefiniowaną Misją Zrównoważonego Rozwoju 2025 i naszymi zobowiązaniami klimatycznymi. Razem z The Coca-Cola Company, od lat podejmujemy działania na rzecz zminimalizowania wpływu naszego biznesu na otoczenie, a ich efekty prezentujemy w corocznych raportach ESG. Dokładamy wszelkich starań, by ich skala rosła i przynosiła wymierne efekty, zarówno dla środowiska, jak i naszych klientów i konsumentów – mówi Lucyna Sajdek, Menadżerka ds. Partnerstw Zrównoważonego Rozwoju w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Last Updated on 27 października, 2023 by Anastazja Lach

KATEGORIA