
Konkretne programy pomocy i wsparcia zamiast benefitów w typie „owocowych czwartków” – tak firmy pozyskują dziś cennych pracowników
Dialog z pracownikami, wsparcie psychologiczne, budowanie kultury bezpieczeństwa, skuteczne działania antymobbingowe i antydyskryminacyjne: uważane dotychczas za „miękkie” czy drugoplanowe elementy zarządzania, stają się abecadłem dla dojrzałych przedsiębiorstw. „Wellbeing to nie pusty slogan, ale siła napędowa biznesu i klucz do sukcesu rynkowego firmy” – mówi Beata Dziekanowska z Ferrero Polska.
Porównując współczesny rynek pracy w Polsce do tego sprzed kilku lat, należałoby dojść do konkluzji, że mowa o dwóch, zupełnie różnych planetach. Niskie bezrobocie, wzrost zamożności społeczeństwa oraz możliwość podjęcia pracy w dowolnym miejscu na świecie – to wszystko sprawiło, że polskie firmy prześcigają się dziś w oferowaniu dodatkowych zachęt tak dla nowych, jak i wieloletnich pracowników. Szereg benefitów, które zapewniały niegdyś tylko najnowocześniejsze i najbogatsze firmy, są na obecnym rynku standardem.
W skutecznym pozyskiwaniu bądź utrzymaniu doświadczonego personelu coraz częściej wygrywają te firmy, które zarówno w swych długofalowych strategiach, jak i codziennym funkcjonowaniu, uwzględniają jeszcze szerszy zakres potrzeb pracowników. Już nie pakiety medyczno-sportowe czy słynne „owocowe czwartki”, ale kompleksowe wsparcie w obszarze tak prywatnym, jak i zawodowym generuje dziś przewagi konkurencyjne oraz buduje wizerunek odpowiedzialnego, zaangażowanego pracodawcy.
„Mało która marka rozumie tę filozofię tak dobrze, jak Grupa Ferrero. Firma powstała na bazie małego, rodzinnego biznesu i – pomimo zawrotnej, globalnej kariery – wciąż w centrum naszej działalności stawiamy każdego pracownika, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Dlatego wszystkim zatrudnionym u nas osobom oferujemy złożony program świadczeń, który ma na celu wspieranie ich zdrowia, bezpieczeństwa i komfortu” – zaznacza Beata Dziekanowska.
Jako przykład wskazuje funkcjonującą – zarówno globalnie, jak i lokalnie – platformę wellbeingową dostępną dla pracowników Ferrero oraz ich bliskich. Oferuje ona cały wachlarz profesjonalnych i bezpłatnych porad oraz konsultacji, wykraczających również poza kwestie stricte zawodowe. Do dyspozycji osób zatrudnionych w Ferrero pozostają: doradcy podatkowi, dietetycy, psychologowie, prawnicy. Wszystkie tematy poruszane podczas indywidualnych połączeń i spotkań 1:1 są zanonimizowane, dając korzystającym z nich pracownikom maksymalne poczucie bezpieczeństwa.
Dodatkowo platforma zawiera całą listę angażujących i wartościowych artykułów, kursów, szkoleń i webinariów. Dedykowane są one osobom chcącym poszerzać swoją wiedzę i zainteresowania samodzielnie, w najbardziej odpowiadającym im zakresie czy terminie.
Wszystkie narzędzia i funkcjonalności platformy wellbeingowej Ferrero są dostępne z poziomu intuicyjnej aplikacji mobilnej.
„W kontekście budowania przyjaznego, otwartego środowiska pracy warto przypomnieć również o ostatnim sukcesie spółki Ferrero Polska Management Services, należącej do globalnej Grupy Ferrero. Po raz trzeci z rzędu została ona bowiem wyróżniona w prestiżowym badaniu Diversity In Check, oceniającym zaangażowanie rodzimych firm w zarządzanie różnorodnością i budowanie inkluzywnych, czyli włączających, organizacji. Praktyki ujętych w tym badaniu przedsiębiorstw wyznaczają najwyższe standardy dla całego rynku” – podkreśla Beata Dziekanowska.
Doświadczeniami i praktykami swojej firmy w dziedzinie tworzenia przyjaznego środowiska pracy, przedstawicielka Ferrero Polska podzieliła się również podczas webinaru eksperckiego pt. „Od polityki do codziennej praktyki – narzędzia i praktyki wspierające bezpieczeństwo psychologiczne w organizacji”. Ta wyjątkowa rozmowa o korzyściach płynących z dbałości o szeroko pojęty wellbeing została zaaranżowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu – najdłużej działającą i największą organizację pozarządową w Polsce, zajmującą się koncepcją zrównoważonego rozwoju.
Goście webinaru szczegółowo omówili kluczowe elementy bezpieczeństwa psychologicznego, takie jak: prewencja, opracowywanie odpowiednich strategii antydyskryminacyjnych i antymobbingowych, kształtowanie relacji zawodowych opartych na szczerości oraz otwartości. Eksperci zwrócili również uwagę na rolę kompetencji interpersonalnych w budowaniu zaufania i poczucia bezpieczeństwa oraz duże znaczenie szkoleń z zakresu pierwszej pomocy psychologicznej.
Przeczytaj także: Mapa aspiracji pokolenia Zet: nowe światło na motywacje i potencjał młodych
Źródło: pap-mediaroom.pl
Last Updated on 1 sierpnia, 2025 by Krzysztof Kotlarski