Intrum wybrało firmę Cognizant na partnera wspierającego transformację cyfrową spółki
Firma Cognizant ma pomóc światowemu liderowi w zarządzaniu wierzytelnościami w zmodernizowaniu platformy technologicznej, aby mógł on lepiej wspierać klientów z Europy w zakresie obsługi zadłużenia i innych usług windykacyjnych.
Firma Cognizant poinformowała dziś, że Intrum – spółka o zasięgu globalnym zajmująca się zarządzaniem wierzytelnościami z siedzibą główną w Szwecji – powierzyła jej wykonanie usługi kompleksowej integracji cyfrowej oraz kluczowej modernizacji platformy technologicznej wykorzystywanej przez Intrum do zarządzania wierzytelnościami. Dzięki rozszerzeniu funkcjonalności pracownicy spółki będą mogli uzupełnić posiadane pokłady empatii i przychylności o przydatne poparte danymi informacje, które pozwolą im lepiej doradzić zadłużonym klientom kontaktującym się z biurami obsługi funkcjonującymi w całej Europie, z jakich innowacyjnych rozwiązań i wsparcia mogą skorzystać.
Przewiduje się, że w ramach umowy wieloletniej Cognizant, wspólnie z pracownikami i partnerami Intrum, zbuduje i będzie świadczyć usługi wsparcia kluczowego systemu cyfrowego oraz podejmie działania zmierzające do wdrożenia nowej warstwy integracyjnej. System ma pomóc spółce Intrum w obniżeniu całkowitych kosztów własności, przyspieszeniu modernizacji platformy integracyjnej oraz stworzeniu sprawnie funkcjonującego zespołu ds. usług cyfrowych obsługującego klientów w ponad 20 krajach Europy, zwłaszcza tych, którzy borykają się z brakiem płynności finansowej wywołanym bieżącą sytuacją makroekonomiczną.
Ponadto przewiduje się, że usługi firmy Cognizant uproszczą zarządzanie wierzytelnościami oraz proces restrukturyzacji zarówno spółek jak i osób fizycznych, dzięki czemu spółka Intrum będzie mogła proponować holistyczne podejście do rozwiązań z zakresu zarządzania wierzytelnościami w odniesieniu do całego portfela kredytowego klienta, a nie tylko jego części, którą Intrum ma obsłużyć. Spółka Intrum ma nadzieję, że dzięki rozszerzeniu technologii o nowe funkcjonalności będzie mogła wskazać nowatorskie praktyczne metody obsługi wierzytelności oraz zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu produktów nowych lub dodatkowych. Co więcej, zmodernizowana metodologia pozwoli obsłużyć większą liczbę transakcji takich jak płatności, zapytania od klientów i oświadczenia napływające z różnych portali i kanałów, a co za tym idzie, czas oczekiwania klientów na rozmowę i obsługi wierzytelności ulegnie skróceniu, a poziom zadowolenia klienta wzrośnie.
„W dobie wyzwań makroekonomicznych musimy mieć pewność, że jesteśmy przygotowani na rosnące wśród klientów zapotrzebowanie na uczciwą i etyczną windykację długów – powiedział Ronald Reurink, dyrektor Intrum ds. IT i rynków wschodzących oraz skandynawskich. – Jako lider w branży ciągle doskonalimy wsparcie oferowane naszym klientom biznesowym i indywidualnym, ale też coraz większą wagę przywiązujemy do doskonałości operacyjnej – chcemy mieć pewność, że zasoby i narzędzia, jakimi dysponujemy, są efektywne i wydajne. Firma Cognizant, świadcząca eksperckie usługi transformacji cyfrowej, pomaga spółce Intrum stworzyć światowej klasy platformy technologiczne umożliwiające lepsze zrozumienie potrzeb klientów oraz oferujące elastyczne, przyjazne klientowi wsparcie”.
„Branża windykacyjna zyskuje na znaczeniu w obliczu trudności stawianych przed gospodarką globalną. Dlatego najważniejsze, aby rozwijała się i zmieniała cyfrowo, bo tylko dzięki temu będzie mogła nadążyć za zapotrzebowaniem i zaoferować klientom lepsze, prostsze, bardziej efektywne i poparte danymi wsparcie – powiedział Mats Johard, dyrektor krajowy Cognizant Szwecja. – Łączymy z Intrum nasze doświadczenie techniczne, empatię i intuicję, by stworzyć i wdrożyć innowacyjne rozwiązanie dla tego złożonego sektora. Cieszymy się z nawiązania z Intrum współpracy na rzecz przyspieszenia modernizacji spółki i wzbogacenia jej o nowy, kluczowy system cyfrowy”.
Przeczytaj także: Philip Morris zainwestuje w Polsce ponad miliard złotych
Źródło: pap-mediaroom.pl
Last Updated on 21 września, 2023 by Krzysztof Kotlarski