Budimex ma nowy pociąg do utrzymania i modernizacji ‎sieci trakcyjnej

Budimex ma nowy pociąg do utrzymania i modernizacji ‎sieci trakcyjnej

Budimex konsekwentnie rozszerza swoje możliwości technologiczne w zakresie realizacji kontraktów z segmentu prac torowych i zabudowy sieci trakcyjnej dzięki nowoczesnym inwestycjom w tabor kolejowy. Firma zakupiła nowy pociąg sieciowy MTW 100.216 Plasser & Theurer, zaprojektowany do utrzymania i modernizacji sieci trakcyjnej.

Nowo nabyty pociąg MTW 100.216 Plasser & Theurer jest wyposażony w zaawansowane technologie, które zapewniają efektywność i bezpieczeństwo prac przy sieciach trakcyjnych. Kluczowe elementy maszyny to m.in.:

  • odchylana platforma robocza PA 120 K oraz żuraw kolejowy PKR 290 E z koszem roboczym BB 049 B,
  • niskoemisyjny silnik o mocy 520 kW, spełniający najnowsze normy emisji spalin,
  • pantograf i wysięgnik do pomiaru przewodów jezdnych, umożliwiające precyzyjną konserwację sieci trakcyjnej,
  • system sterowania PlasserDatamatic,
  • generator ok. 15 kVA do narzędzi elektrycznych,
  • zamknięte kabiny zapewniające komfort i bezpieczeństwo operatorów.

Po zakończeniu rejestracji w Transportowym Dozorze Technicznym oraz szkoleniu operatorów, maszyna rozpocznie pracę w marcu 2025 roku.

200 mln na inwestycje

Grupa Budimex sukcesywnie powiększa swój tabor kolejowy, przeznaczając w ostatnich 4 latach 200 mln zł na jego rozwój. Obecnie firma podjęła decyzję o zakupie wahadła kolejowego do transportu kruszyw, obejmującego lokomotywę i 40 wagonów typu węglarka. Nowy sprzęt o wartości 33,5 mln zł zostanie wdrożony do pracy w połowie 2025 roku.

Obecnie w skład taboru kolejowego Budimeksu wchodzą ponad 83 jednostki, między innymi:

  • Pociąg sieciowy MTW 100.2016
  • Pociąg sieciowy modułowy Copma
  • Drezyny hydrauliczna DH-350.11
  • Platformy do rozwijania/zwijania sieci trakcyjnej Z10k
  • Pojazdy szynowo- drogowe ZDS-5K
  • Pojazdy szynowo- drogowe ZDS-10K
  • Pojazdy szynowo- drogowe ZDS-8K
  • Przyczepy szynowo- drogowa

Budimex rocznie przeznacza ponad 100 mln zł na rozwój i modernizację sprzętu budowlanego, z czego 80 mln zł inwestuje w pojazdy i maszyny. Nowe inwestycje w tabor kolejowy wpisują się w strategię firmy, której celem jest stałe umacnianie pozycji lidera w branży budowlanej oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych.


Przeczytaj także: Drugie życie odpadów: jak budownictwo zamyka obieg

Last Updated on 17 stycznia, 2025 by Elżbieta Wieleba

TAGS