Akardo SA – wzrost sprzedaży w Q1 2021 o 35% r/r
Akardo – e-commerce z rzemieślniczym obuwiem – opublikowało wyniki sprzedaży za I kwartał 2021 roku. Od stycznia do marca br. spółka osiągnęła sprzedaż na poziomie 1 080 500 zł, przed rokiem było to 797 650 zł, oznacza to wzrost o 35%. Liczba zamówień w tym okresie sprawozdawczym wzrosła do 3407 z 2541 przed rokiem, czyli o 34% więcej niż przed rokiem. Średnia wartość zamówienia wyraźnie przekroczyła 300 zł.
Spółka jest w trakcie drugiej kampanii crowdfundingowej, w której planuje pozyskać 1,68 mln zł na dalszy rozwój działalności, w tym ekspansję zagraniczną na rynek czeski i słowacki. Z początkiem maja br. Akardo uruchomił nową, męską markę premium – Haka Shoes, która jest dostępna w Polsce i całej UE. Spółka tym samym zrealizowała wszystkie cele zeszłorocznej emisji crowdfundingowej, w której pozyskała 1 mln zł.
Konsekwentnie utrzymujemy wysoką dynamikę wzrostu wartości naszej sprzedaży. Porównując jej poziom z Q1 2021 oraz Q1 2018 mamy wzrost o ok. 130% – to pokazuje jak skokowo urośliśmy na przestrzeni ostatnich trzech lat. Jednak warto zaznaczyć, że cały czas jesteśmy wierni naszemu modelowi biznesowemu i skupiamy się na utrzymywaniu satysfakcjonujących marż. Budujemy wartość naszej marki, dbamy o rentowność – nie organizujemy częstych wyprzedaży czy akcji promocyjnych sięgających 50%, jesteśmy pewni jakości naszych butów. Od początku naszej działalności, czyli od ponad 8 lat, produkujemy porządne buty, w rodzimych zakładach szewskich, w przystępnej cenie – mówi Adam Kubarski, prezes Akardo SA.
Trwa druga kampania crowdfundingowa Akardo SA – cele emisyjne
Ekspansja zagraniczna wraz ze zmianą platformy e-commerce dla sklepu internetowego wraz z dostosowaniem modelu biznesowego do sprzedaży eksportowej – dodatkowi pracownicy, tłumaczenia, sposoby płatności, logistyka, wdrożenie wersji sklepu dla domen akardo.cz i akardo.sk. Ponadto działania marketingowe – budowa od podstaw wewnętrznego działu marketingu, który będzie pracował nad zwiększaniem świadomości oraz sprzedaży obu marek. Poszerzenie asortymentu – wzrost liczby modeli oraz nawiązanie współpracy z kolejnymi zakładami szewskimi. Zwiększenie środków obrotowych i dalsze zatowarowanie magazynu.
Męska kolekcja obuwia premium – Haka Shoes
Spółka zaprojektowała 8 modeli klasycznych butów, szytych rzadko spotykaną w Polsce, metodą blake. Została przygotowana pełna identyfikacja wizualna marki. Sklep internetowy został uruchomiony w II kwartale br. Haka Shoes w bieżącym kwartale produkuje buty dopiero po złożeniu zamówienia. Od przełomu III i IV kwartału br. zmieni model sprzedaży na standardową wysyłkę gotowego obuwia z magazynu. Marka obecnie dostępna jest na terenie całej UE, a docelowo będzie działać globalnie.
Oferta Haka Shoes jest dostępna pod linkiem: https://hakashoes.com/pl/
Rozwój sprzedaży
Akardo SA – to platforma e-commerce, która nieprzerwanie od 2013 roku – sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic. Oferuje 650 modeli butów odznaczających się wysokim stosunkiem jakości do ceny. Spółka obsłużyła w ostatnim roku 13 000 zamówienia na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł, a od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55 000 par butów.
Pierwsza emisja akcji Akardo SA
Wiosną ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą kampanię crowdfundingową, która zakończyła się sukcesem w postaci zebrania 100% kapitału wynoszącego 999 999 zł. Ponad 500 Inwestorów objęło wówczas wszystkie z oferowanych 111 111 akcji. Spółka zrealizowała już wszystkie cele emisyjne z pierwszej rundy crowdfundingu.
Dofinansowanie ze środków UE
Akardo SA pozyskało finansowanie z UE na projekt „Stworzenie innowacyjnego sklepu internetowego o zasięgu międzynarodowym wraz z nową marką wysokiej jakości męskiego obuwia produkowanego przez małe zakłady szewskie z okolicy Wadowic”. Jest on realizowany w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z PROW na lata 2014–2020. Działanie polega na stworzeniu nowego sklepu internetowego z nową marką obuwia męskiego. Całość kosztów kwalifikowalnych to ponad 200 tys. zł. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 70%.
Rynek
E-commerce jest jedną z gałęzi gospodarki, które mocno zyskały podczas epidemii. W ciągu pięciu lat ma on osiągnąć wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc. – podali eksperci PwC. Z analiz wynika również, że ponad 74 proc. Polaków po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10 proc. zamierza je nawet zwiększyć[1]. Badania Gemius pokazują, że 72% internautów kupuje w polskich e-sklepach, a 30% w zagranicznych. Polacy wolą dokonać zakupów w rodzimych sklepach, ponieważ zwiększa to poziom ich bezpieczeństwa[2].
Według prognoz portalu Statista do 2023 r. udział przychodów generowanych w Europie w kanałach e-commerce z sektora obuwia ma wzrosnąć do 19,5%. Natomiast w Polsce w 2019 r. 22,0% sprzedaży obuwia było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 24,4% w 2023 r.[3]
Obuwie rzemieślnicze
W ofercie Akardo znajdują się buty tworzone wyłącznie ręcznie w małych zakładach szewskich. Dzięki takiej formie produkcji spółka jest w stanie kontrolować jakość na każdym etapie. Przy wytwarzaniu obuwia wykorzystywane są głównie polskie półprodukty – podeszwy oraz skóry. Akardo pracuje wyłącznie w oparciu o najlepsze i zaufane garbarnie. Buty od współpracujących z szewców to lata praktyki oraz starannie wyselekcjonowana, miękka skóra, w której stopa nie odkształca się i nie odparza. Podczas produkcji obuwia Akardo, nie wytwarzają się substancje, które mogłyby zaszkodzić zdrowiu, a wysokiej jakości surowce zapewniają stabilność buta. Zobacz, jak powstaje ręcznie robione obuwie Akardo: https://www.youtube.com/watch?v=UIs1pMCh99o
Więcej na www.crowdway.pl
[1]https://wspieramyeksport.pl/api/public/files/1953/Obuwie_lipiec_2020.pdf
[2] https://www.propertynews.pl/centra-handlowe/rynek-e-commerce-w-polsce-bedzie-rosl-12-proc-rocznie,89170.html
[3] https://biznes.wprost.pl/technologie/internet/10417094/jak-rynek-e-commerce-zareagowal-na-pandemie.html
Autor:
Crowdway
Last Updated on 29 czerwca, 2021 by Karolina Ampulska