CO MA WSPÓLNEGO GREEN INDUSTRY Z CHOCOLISSIMO? Wywiad z Stijn Theeuwen, Managing Director, Chocolissimo, MM BROWN SP. Z o.o.

CO MA WSPÓLNEGO GREEN INDUSTRY Z CHOCOLISSIMO? Wywiad z Stijn Theeuwen, Managing Director, Chocolissimo, MM BROWN SP. Z o.o.

WSPIERAMY FIRMY, ORGANIZACJE I SPOŁECZNOŚCI W DOCENIANIU I WYRÓŻNIANIU PRACOWNIKÓW, KLIENTÓW I PARTNERÓW BIZNESOWYCH, DOSTARCZAJĄC WYJĄTKOWE, WYSOKIEJ JAKOŚCI CZEKOLADY. W RÓŻNYCH OBSZARACH NASZEJ DZIAŁALNOŚCI OPTYMALIZUJEMY ROZWIĄZANIA TAK, ABY BYŁY ONE BARDZIEJ PRZYJAZNE ŚRODOWISKU.

O tym, że klimat dynamicznie się zmienia nie tylko wszyscy wiemy, ale też skutki tych zmian coraz częściej obserwujemy np. w postaci zmian pogody czy groźnych zjawisk pogodowych. Myślę, że te zmiany wpływają na wszystkie branże. Proszę sobie wyobrazić, że z uwagi na zmiany klimatu uprawa drzew kakaowych staje się nie tylko coraz droższa, ale też coraz trudniejsza. A czekolada jest tak niezwykłym produktem, że na jej smak wpływ mają nawet takie czynniki jak miejsce uprawy ziaren kakaowców (można się o tym przekonać, próbując np. naszych czekolad z serii „The Bar Experience”, z ziaren kakaowców uprawianych m.in. w Tanzanii, Ghanie czy Meksyku). Jako rodowitemu Belgowi, trudno byłoby mi sobie wyobrazić świat bez czekolady.

Oczywiście, jako marka Chocolissimo pracujemy nad różnymi obszarami naszej działalności tak, aby była bardziej przyjazna dla środowiska. Czasem takimi, które dla klientów na pierwszy rzut oka nie są widoczne, np. w zakresie łańcuchów dostaw. Nasza branża jest jednak dosyć wymagająca i specyficzna, bo oprócz myślenia o ekologicznych rozwiązaniach, nie możemy zapominać o bezpieczeństwie żywności, a bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Pokazując to na konkretnym przykładzie – wybierając opakowania dla naszych produktów musimy kierować się nie tylko tym, z jakich surowców zostały wykonane, albo czy można je ponownie przetworzyć, ale przede wszystkim tym czy dany surowiec ma odpowiednie atesty, pozwalające na jego bezpośredni kontakt z żywnością. Dziś trudno sobie jeszcze wyobrazić świat bez plastiku, ale sukcesywnie dążymy do jego ograniczenia w produkcji opakowań dla naszych produktów. Wdrożyliśmy projekt, w ramach którego cyklicznie przeglądamy naszą ofertę i krok po kroku modyfikujemy opakowania tak, aby zmniejszyć lub wyeliminować użycie plastiku. Wprowadziliśmy linię czekolad Chocolate Experience, których kartoniki i banderole w pełni nadają się do recyklingu, a papier wykorzystany do ich produkcji wykonany został w 70% z włókien pierwotnych i w 30% z włókien z recyklingu. Nasze bestsellerowe drewniane szkatułki można wykorzystywać wielokrotnie, zamawiając uzupełniające pakiety czekoladek, lub wykorzystując je np. jako skrzyneczki na różne drobiazgi. Nasze produkty mają stosunkowo krótkie daty przydatności do spożycia, bo do ich produkcji nie używamy sztucznych środków konserwujących (wysoka jakość to nasz znak rozpoznawczy). Końcówki linii i produkty z krótszą datą staramy się przekazywać na cele charytatywne. Dzięki temu nie tylko mamy poczucie, że nie marnotrawimy produktów, ale też możemy dzielić się radością, jaką daje czekolada, z tymi, którzy tego najbardziej potrzebują. Mogę też zdradzić, że jako część belgijskiego koncernu Gudrun Group pracujemy nad wdrażaniem celów zrównoważonego rozwoju ONZ. W ten sposób łączymy prawie 20-letnią tradycję z nowoczesnymi rozwiązaniami i troską o środowisko.

JAKĄ FIRMĄ JEST ZATEM CHOCOLISSIMO?

Odpowiedzialną i wspierającą zrównoważony biznes, stawiającą na człowieka. Zawsze powtarzam, że w sercu naszej firmy są ludzie. Dbamy o siebie nawzajem, naszą społeczność, naszych klientów i partnerów, tworząc pozytywne środowisko pracy i stale poszukując zrównoważonych, szytych na miarę rozwiązań.

To wsłuchiwanie się w potrzeby różnych grup interesariuszy jest dla nas bardzo ważne i działamy w tym zakresie dwutorowo. Z jednej strony słuchamy głosów naszych pracowników. Nad nowymi produktami pracujemy zgodnie z metodologią Design Thinking, w interdyscyplinarnych zespołach. Dzięki temu każdy z członków takiego zespołu może wnieść do projektu swój punkt widzenia, swoją wiedzę i doświadczenia. I każdy taki głos jest niezwykle ważny, a produkty wdrożone tą metodą okazują się być naszymi bestsellerami.

Z drugiej strony, wsłuchujemy się w potrzeby naszych partnerów i klientów, np. realizując badania marketingowe. To w odpowiedzi na ich potrzeby zmieniliśmy część opakowań naszych produktów na takie o ograniczonym użyciu lub bez użycia plastiku czy też wprowadziliśmy czekoladę Less Sugar o obniżonej zawartości cukru (średnio 60% mniejszej niż standardowo występujące czekolady deserowe na rynku). Nasze produkty tworzymy z pasji i miłości do czekolady i tą miłością chcemy zarażać innych. Wiemy, że rośnie liczba osób o specjalnych wymaganiach dietetycznych, dlatego szukamy rozwiązań, które im także pozwolą cieszyć się smakiem czekolady, oczywiście w rozsądnych ilościach.

W SERCU FIRMY SĄ ZATEM LUDZIE, ZARÓWNO SAMI PRACOWNICY, JAK I KLIENCI CZY PARTNERZY BIZNESOWI. JAK WAŻNY JEST LUDZKI PUNKT WIDZENIA W CHOCOLISSIMO?

Ludzki punkt widzenia, dbanie o zaangażowanie i docenianie, dzielenie i celebrowanie sukcesów – The Taste of Special Moments – jest w naszym DNA. Bazując na doświadczeniu wiemy, że budowanie relacji i traktowanie spraw ludzkich priorytetowo, a także umożliwienie pracownikom współtworzenia wartości firmy, powinno stanowić element strategii zrównoważonego rozwoju. Potwierdza to także badanie Deloitte Human Capital Trends 2023, wymieniając budowanie prawdziwych relacji międzyludzkich jako jeden z trendów w biznesie. Największa trudność w procesie osiągania celów przez organizacje wynika bowiem z konieczności radzenia sobie z dużą ilością zmian, zachodzących jednocześnie. Firmy cały czas muszą dokonywać dostosowań w przyjętych strategiach, poszukiwać innowacji. Aby to mogło się wydarzyć, ludzie muszą czuć się docenieni i być zaangażowani w swoją pracę. Wydaje się to proste i oczywiste. Liczby pokazują jednak, że dbałość o well-being pracownika to wciąż obszar do rozwoju. My to rozumiemy, dlatego nasi klienci i partnerzy sięgają po nasze wyjątkowe produkty, dzięki którym pracownicy czują się zauważeni i docenieni. Zyskują poczucie sprawczości i przekonanie, że ich praca ma sens.

KIEDY NAJLEPIEJ SIĘGNĄĆ PO TAKIE PRODUKTY?

Nasze produkty towarzyszą we wspólnym celebrowaniu szczególnych momentów, takich jak awans, rocznica zatrudnienia czy np. zakończenie pracy nad projektem. Chocolissimo sprawdza się świetnie w sytuacji, kiedy chcemy podziękować za pracę całemu zespołowi, kiedy wspólne chwile wymagają wyjątkowej oprawy. To co ważne, celebrujemy nie tylko sam sukces, ale także drogę, którą należy przebyć, aby go osiągnąć. Dlatego nasze czekoladki są także wybierane jako codzienny energetyzujący dodatek, np. do porannej kawy czy jako deser po lunchu, kiedy chcemy się zrelaksować i wzmocnić odporność na stres. Jesteśmy dumni, że Chocolissimo każdego dnia towarzyszy pracownikom na drodze ich osobistego i zawodowego rozwoju.

Coraz większą popularnością cieszy się także świętowanie takich okazji jak np. Światowy Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy. Wówczas, szyte na miarę czekoladowe kształty i rozwiązania podkreślają wagę i znaczenie kwestii istotnych dla różnych sektorów przemysłu i nie tylko.

Często współpracujemy także z zespołami HR i Marketingu przy komunikacji korporacyjnej nowych projektów czy promocji. Szeroki wybór unikalnych, szytych na miarę rozwiązań, które zachwycają wykonaniem z najwyższą dbałością o szczegóły, umożliwia to w sposób perfekcyjny. Przecież każdy kto dba o swoją markę chce, by jego znak firmowy znajdował się tylko na produktach najwyższej jakości.

Nie wspomnę o tradycyjnych świętach, takich jak Boże Narodzenie czy Wielkanoc. Jest to czas wyjątkowy. Czas, w którym warto dzielić się radością, a przy okazji podziękować ważnym dla nas osobom za wspólną pracę.

ZBLIŻAJĄ SIĘ ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA. CO CHOCOLISSIMO PRZYGOTOWAŁO NA TĘ OKAZJĘ DLA BIZNESU?

Chocolissimo Corporate Gifts to nie tylko szeroka gama gustownych upominków. To również mnóstwo możliwości dopasowania ich do firmowych wymogów. Od pudełka, po jego zawartość – od lat potrafimy dopasować się do najbardziej wyrafinowanych potrzeb. Wykonanie indywidualnego projektu grafiki opakowań, tłoczenie logotypów, hot stamping, nadruki UV, indywidualne etykiety oraz banderole, grawerowane personalizowane opakowania drewniane, indywidualne wstążki z bilecikiem, pakowanie w papier ozdobny czy wysyłka na wiele adresów, to tylko niektóre z naszych możliwości. Szybki serwis gwarantowany! Każda tabliczka czekolady jest niepowtarzalna, bo ręcznie robiona i dekorowana, np. tafle różowej czekolady wyróżniają się dodatkami, takimi jak drobinki złota.

W tym roku przygotowaliśmy szczególne kolekcje świąteczne. Nasz zespół zaprojektuje produkt idealnie dopasowany do marki, okazji i wielkości projektu. Co ważne, wybrane możliwość personalizacji dostępne są dla naszych klientów nawet już od jednej sztuki. Chcemy dzielić się radością, jaką daje czekolada, a niezwykłą możliwość personalizacji produktów dać każdemu, także klientom detalicznym. Zapraszamy do współtworzenia idealnego produktu i unikalnego Chocolissimo Experience.


STIJN THEEUWEN – Managing Director, CHOCOLISSIMO, MM BROWN Sp. z o.o.

Absolwent Vlerick University Ghent, którego pasja i przedsiebiorczość doprowadziły od pracy pielęgniarza do obecnej roli. Posiada 25 lat międzynarodowego doświadczenia w pracy w Europie i Ameryce Północnej w różnych branżach: motoryzacyjnej, chemicznej, usługowej, FMCG, budowlanej, w obszarze sprzedaży i marketingu. Pasjonuje go szeroko rozumiany rozwój na poziomie indywidualnym, organizacyjnym i biznesowym. W czasie wolnym lubi podróżować i poznawać inne kultury, także od strony kulinarnej, oraz chodzić po górach.


B2B: + 48 611 023 762, upominki@chocolissimo.pl, link do strony

Last Updated on 26 października, 2023 by Anastazja Lach

KATEGORIA