Ruszyła emisja akcji Balticus SA

Ruszyła emisja akcji Balticus SA

Spółka rozbudowuje kanały dystrybucji wraz z Hashtag.pl

Ruszyła kampania crowdfundingowa Balticus SA – producenta unikatowych czasomierzy premium z Pomorza. Jest ona promowana przez platformę Crowdway. Balticus zwrócił się do inwestorów społecznościowych po 2,2 mln zł, które przeznaczy na stworzenie nowej linii zegarków klasycznych, nowej kolekcji czasomierzy, która będzie sprzedawana wraz z whisky, badania i innowacje oraz budowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Balticus jest też zaangażowany we wspieranie sportu, a ambasadorem polskiej marki oraz jednym z inwestorów jest Kamil Grosicki.

Balticus podpisał z Hashtag.pl umowę dystrybucyjną, zgodnie z którą Hashtag.pl jest wyłącznym dystrybutorem marki w Polsce i w kilku innych krajach, takich jak Czechy, Słowacja, Niemcy, Wielka Brytania. Dzięki tej współpracy czasomierze Balticus są dostępne obecnie m.in. w W. KRUK za pośrednictwem sklepu internetowego www.wkruk.pl oraz w salonie stacjonarnym W. KRUK w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu. Celem długookresowym jest zwiększenie dostępności marki w salonach stacjonarnych sieci na terenie całej Polsce.

W najbliższych miesiącach planowany jest dalszy rozwój sieci sprzedaży w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. Pozwoli to w stosunkowo krótkim czasie rozbudować sieć sprzedaży marki Balticus. Plan zakłada, by do końca 2022 roku Balticus był silnie obecny w Niemczech, Czechach, Słowacji i Wielkiej Brytanii.

Cele emisyjne


Firma ciągle się rozwija, ale chce zachować dotychczasową charakterystykę pracy. Podstawowym modelem działania spółki jest produkcja oraz sprzedaż zegarków Balticus zarówno we własnych kanałach e-commerce, jak również dostarczanie do sklepów specjalistycznych w Polsce i różnych rejonach świata.

Balticus jest polską marką unikatowych czasomierzy premium. Od lat tworzymy wyjątkowe zegarki, które są sprzedawane w Polsce i na rynkach zagranicznych. Wyróżnia nas wysoka jakość, dbałości o detale oraz obsługa posprzedażowa z unikalną usługą door2door. Nasi konsumenci, dzięki limitowanym seriom, wchodzą w posiadanie jedynych w swoim rodzaju zegarków. Dla nas najważniejsza jest komunikacja z klientem, dlatego wsłuchujemy się w ich opinie i na tej podstawie wprowadzamy do sprzedaży nowe modele, a także rozwijamy dotychczas powstałe. Ruszamy właśnie z kampanią crowdfundingową. Inwestor – kupując akcje naszej spółki – staje się częścią polskiego brandu czasomierzy o niepowtarzalnym charakterze. Co więcej, dzięki transakcji może również otrzymać jeden z naszych wyjątkowych zegarków. Mamy ambitne plany rozwoju, będziemy tworzyć kolejne limitowane kolekcje oraz rozwijać kompetencje w zakresie innowacyjnych rozwiązań, by nasze zegarki dalej były synonimem oryginalności mówi Bartosz Knop, prezes Balticus SA.


Bartosz Knop, prezes Balticus SA

Sprzedaż czasomierzy Balticus

Aktualnie w sprzedaży regularnej znajduje się 35 modeli. Oprócz modeli zegarków dostępnych w regularnej sprzedaży przychód zapewniają nam:

  • limitowane serie – od Super Ligii piłki ręcznej, poprzez Reksia dla Wisły Kraków czy Orderu Uśmiechu, jedyny w swoim rodzaju model z mechanizmem automatycznym i fazami księżyca, gdzie zamiast księżyca był Order Uśmiechu. Serie te charakteryzuje limitowana liczba sztuk, a także bardzo wysokie ceny,
  • znakowane serie dedykowane – na specjalne zamówienia tworzymy znakowane serie naszych produktów, które zamawiane są jako prezenty czy nagrody,
  • customizacja pasków – dzięki współpracy z JF Szymaniakiem oraz A. Kucharski Leather naszym klientom dajemy możliwość personalizacji także pasków do naszych zegarków. Tworzymy je na specjalne zamówienia zawsze w jednej, unikalnej sztuce. Powstawały również modele w pełni grawerowane czy też wysadzane diamentami.

Naszym pierwszym modelem czasomierza był Grey Seal. Sama nazwa to nawiązanie do Bałtyku i odradzającej się populacji Foki Szarej. Co do samego zegarka, to miał on być funkcjonalny i dobrze skrojony. Taki, który można założyć na spotkanie, ale także spokojnie uprawiać z nim ulubioną aktywność sportową. W marcu tego roku premierę będzie miała już trzecia odsłona tego modelu typu compressor, jego koperta ma dwie koronki na godzinie 2 oraz 4. W tym wydaniu pojawią się trzy kolory na tarczach – niebieski gradient, szary gradient oraz zielony gradient, a dodatkowym smaczkiem będą wersje opierające się o mechanizm szwajcarski V7750 – czyli chronograf. Będą to wersje limitowane tylko do 40 sztuk z każdego koloru.



Pierwsza emisja akcji Balticus SA

W 2020 roku miała miejsce pierwsza emisja akcji naszej spółki. Wówczas ponad 500 Inwestorów objęło akcje o łącznej wartości ponad 1,6 mln zł. Pozyskane środki pozwoliły na poszerzenie asortymentu o nowe wyjątkowe modele zegarków.

  • Model NOMAD – najnowszy czasomierz z kolekcji Gwiezdny Pył, która jest najbardziej rozpoznawalną serią Balticusa. Jest to zegarek, który wykonany m.in. dla akcjonariuszy poprzedniej emisji, w wersji z datownikiem w języku polskim oraz w wersji przeznaczonej na rynek detaliczny z datownikiem w języku angielskim. To pierwszy model w ofercie Balticusa  z automatycznym mechanizmem szwajcarskim – Sellita SW240 w kopercie w rozmiarze 42 mm bez koronek. Światło i cień – to przewodni motyw tego zegarka w projekcie Mateusza Przystała z biura projektowego – 16.8 Design. Nowoczesna forma nawiązuje do projektów Geralda Genty, a tarcza wykonana m.in. z niebieskiego awenturynu.
  • Model Diver – Anglerfish – Żabnica – wysokiej jakości zegarek typu nurek, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w II kwartale 2021 r. Będzie on oferowany również w przedsprzedaży. W zestawie z zegarkiem znajdzie się również scyzoryk. Model sygnowany logo Balticus  posiada automatyczny japoński mechanizm. Niezwykła faktura tarczy, mechanizm z komplikacją rezerwy chodu, przemyślany tłoczony dekiel z wizerunkiem ryby – żabnicy.

Model Deep Water – kolekcja zegarków przygotowana z myślą o nurkowaniu, wprowadzona do sprzedaży w ubiegłym roku. Modele zostały wprowadzone w 6 odmianach, różniące się kolorem tarczy, jedna z wersji została pokryta powłoką PVD w kolorze złotym. Wersje z meteorytem zostały sprzedane w ekspresowym tempie.

Model Grey Seal – trzecia edycja modelu w stylu compressor, jego koperta ma dwie koronki na godzinie 2 oraz 4. W tym wydaniu pojawią się 3 kolor na tarcz – niebieski gradient, szary gradient oraz zielony gradient. Jest to wersja z automatycznym chronografem i szwajcarskim mechanizmem automatycznym Valjoux caliber 7750 z komplikacją chronografu. Kolekcja ta trafiła do sprzedaży w marcu 2021 roku.



Balticus to polska marka z pasją, tworząca doskonałe jakościowo czasomierze premium, które są dopasowane do potrzeb właściciela. Niski nakład produkcyjny daje poczucie niepowtarzalnej limitowanej edycji. Producent do tej pory wyprodukował 4500 zegarków. Balticus to także gwarancja wykonania, dbałości o detale i obsługi posprzedażowej świadczonej door to door.

Zegarki Balticus projektowane są przez Mateusza Przystała – projektanta i współzałożyciela studia D61 Design. Pierwsze zawodowe kroki stawiał już w wieku 15 lat. Wychowany na tzw. „twardym designie”, projektując przede wszystkim środki transportu (od elektrycznych rowerów po autobusy i tramwaje), choć w swoim portfolio, poza zegarkami, ma także m. in. kolekcje mebli metalowych, a nawet stację benzynową.

Czasomierze Balticus składane są w gdyńskim salonie zegarmistrzowskim z tradycjami – Ogrodowicz i Syn. Ten salon to unikatowa marka – od trzech pokoleń rodzina Ogrodowiczów zajmuje się rzemiosłem związanym z zegarkami. Więcej o działalności salonu: https://www.youtube.com/watch?v=ccT6FTW2i1s

Zapowiedź drugiej kampanii crowdfundingowej Balticus SA, która właśnie rusza, od początku spotkała się z dużym zainteresowaniem rynku. Liczba zapisów na alert inwestora przekroczyła próg tysiąca osób. Widać, że interesujące projekty związane z oryginalnością i ecommerce cieszą się dużą popularnością. Balticus to wyjątkowa polska marka, która ma wokół siebie dużą i zaangażowaną społecznośćmówi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

Informacje o kampanii na www.crowdway.pl


Autor:

Crowdway

Last Updated on 31 maja, 2021 by Karolina Ampulska

Udostępnij
KATEGORIA