![POSTĘPY PRAC NA LINII M2 POSTĘPY PRAC NA LINII M2](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1847,h_1231/https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_05.jpg)
![POSTĘPY PRAC NA LINII M2 POSTĘPY PRAC NA LINII M2](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_05.jpg)
![POSTĘPY PRAC NA LINII M2 POSTĘPY PRAC NA LINII M2](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_05.jpg)
POSTĘPY PRAC NA LINII M2
Teren Stacji Techniczno-Postojowej Karolin coraz bardziej przypomina przyszłe zaplecze linii M2. Na stacjach pasażerskich kontynuowane są prace konstrukcyjne. Jeszcze przed wakacjami wykonawca budowy planuje również rozpocząć łączenie dwóch części stacji Karolin.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1685,h_948/https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_04-edited.jpg)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_04-edited.jpg)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_04-edited.jpg)
Na przyszłej stacji metra Karolin prace odbywają się już na poziomie -2, czyli płyty dennej stacji. Niebawem rozpoczną się prace przy łączeniu dwóch części stacji. Obecnie plac budowy jest podzielony ul. Połczyńską, ale jeszcze przed wakacjami ruch zostanie przełożony o kilkanaście metrów nad gotową już część stacji. Dla kierowców nie oznacza to większych utrudnień , tak jak dotychczas, zostaną zachowane po dwa pasy w obu kierunkach.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_650,h_433/https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_01-650x433.jpg)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_01-650x433.jpg)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_01-650x433.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_650,h_434/https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_02-650x434.jpg)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_02-650x434.jpg)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_02-650x434.jpg)
Prace schodzą pod ziemię
Najbardziej uciążliwy etap dla mieszkańców sąsiadujących z budową ostatniego odcinka linii M2 powoli dobiega końca – na dwóch stacjach: Lazurowej i Karolin – prace już w przeważającej części przeniosły się pod ziemię, na Chrzanowie za kilka tygodni również większość robót przeniesie się pod wylewaną właśnie płytę stropową.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1832,h_1030/https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_03-edited.jpg)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_03-edited.jpg)
![](https://executivemagazine.pl/wp-content/uploads/2024/05/Metro_budowa_03-edited.jpg)
Ostatni odcinek Budowany odcinek tworzy 3 stacje, a jego długość wynosi ma prawie 4 km. Stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Kilkaset metrów za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin. Tutaj na budynkach hal elektrowozowni i obiektach administracyjnych pojawiły się już elewacje, a wewnątrz trwa stawianie ścian działowych.
Last Updated on 8 maja, 2024 by Anastazja Lach